Το Underwriter.gr πετά πάνω απ’ την Ελλάδα (underwriter.gr)

Το Underwriter.gr πάει στον Έβρο. Συνομιλεί με Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα και Τρίγωνο, καταγράφει τις ανάγκες, τα προβλήματα, προβάλλει την τοπική αγορά. (Κεντρική φωτό: Ορεστιάδα)

Με το βορειοανατολικότερο άκρο της Ελλάδας, το Νομό Έβρου ξεκινά από σήμερα το Underwriter.gr μία σειρά ρεπορτάζ για την περιφέρεια. Αν και το σημερινό ρεπορτάζ καταδεικνύει μερικά κοινά χαρακτηριστικά με την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και άλλα αστικά κέντρα σε ό,τι αφορά την συμπεριφορά και τις ανάγκες των πολιτών για ασφαλιστικά προϊόντα, η γεωγραφική θέση του Νομού προσδίδει κάποια εντελώς διαφορετικά και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά:

Από την Έλενα Ερμείδου

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση, οι επιπτώσεις των κεφαλαιακών ελέγχων, η ανάγκη για συνταξιοδοτικές, αποταμιευτικές καλύψεις και καλύψεις υγείας, όπως και εκπαίδευσης περιλαμβάνονται στα κοινά χαρακτηριστικά του Νομού και κυρίως της Αλεξανδρούπολης με άλλα αστικά κέντρα.

Σε αντίθεση με το τι συμβαίνει στις μεγάλες πόλεις, όπου κυκλοφορούν ανασφάλιστα επιβατηγά αυτοκίνητα, στο Νομό Εβρου υπάρχουν ανασφάλιστα γεωργικά μηχανήματα.Στα θετικά σημεία για το κλάδο το ότι οι κάτοικοι, κυρίως εκτός Αλεξανδρούπολης,επιδιώκουν να αγοράσουν νοσοκομειακές καλύψεις λόγω έλλειψης ολοκληρωμένων νοσοκομειακών υποδομών στην περιοχή και λόγω της απόστασης που υφίσταται μεταξύ Εβρου – Αθήνας (850χιλιόμετρα) και Εβρου – Θεσσαλονίκης (300 χιλιόμετρα).Αποκλειστικό χαρακτηριστικό στο Τριεθνές, οι πολύ μικρές κοινωνίες όπου διαμορφώνουν την ζήτηση.

Στο σημερινό ρεπορτάζ του Underwriter.gr μίλησαν οι κ.κ. : Νασσίμ Σύριος – Ασφαλιστικός Σύμβουλος Αλεξανδρούπολη, Βουκουρεσλής Μανόλης – ΜΕΛΟΝ Μεσίτες Ασφαλίσεων, Αλεξανδρούπολη, Αριστείδης Σπανόπουλος –Unit Manager NN, Χρηστίδης Αναστάσιος – Unit Manager NN Χώρος Ευθύνης Σουφλί & Τρίγωνο, Φούρναρης Μανόλης – Πρακτορείο Γενικών Ασφαλίσεων Ασφαλίσεις Ζωής & Χρηματοοικονομικών Προϊόντων, Αποκλειστικός Συνεργάτης Allianz.

Ερωτώμενος για την πορεία του κλάδου το 2015 και τις προοπτικές του, το 2016, ο κος Νασσίμ Σύριος δηλώνει ότι το 2015 ήταν μία δύσκολη χρονιά, τα capital controls «τίναξαν στο αέρα» τον κλάδο, κυρίως τα unit linked, οι εταιρείες πέρασαν δοκιμασίες μέσα από τις οποίες κάποιες κατάφεραν να ανταποκριθούν, ενώ κάποιες άλλες, όχι. «Το κλείσιμο του 2015 έφερε και τους ελέγχους που διεξήγαγε η ΤτΕ προς τις ασφαλιστικές, οι οποίοι έλεγχοι επηρέασαν και εμάς» προσθέτει.

Πρέπει να γίνει ένα ξεκαθάρισμα σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιρειών στο Solvency II, συμπλήρωσε, ώστε να γνωρίζει ο ασφαλισμένος τι θα λάβει κατά την ωρίμανση του συμβολαίου του και «αν το ετήσιο συμβόλαιο του θα τον βρει ασφαλισμένο στο τέλος της χρονιάς».

Για το 2016, βλέπει κινητικότητα και αύξηση της ζήτησης στα συμβόλαια πυρός, στα συμβόλαια Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης, και στα Νομικής Προστασίας.

Αναφερόμενος στις εξελίξεις της αγοράς και τις ανάγκες που προκύπτουν μέσα από αυτές, υπογραμμίζει: «είμαστε πολύ πίσω σε ό,τι αφορά τις καλύψεις του διαδικτύου, χρειάζονται νέα πακέτα καλύψεων πρωτίστως για επαγγελματίες, διότι τα συνήθη συμβόλαια προβλέπουν αντικατάσταση της συσκευής του υπολογιστή, κανένα όμως συμβόλαιο δεν προβλέπει, το τι μπορεί να γίνει με τα δεδομένα». Προτάσσει το παράδειγμα των ΗΠΑ και τον ορισμό της ψηφιακής ασφάλειας που είναι «confidentiality, integrity, availability», (εμπιστευτικότητα, φερεγγυότητα, διαθεσιμότητα).

Μιλώντας, τέλος, για το θέμα της ασφαλιστικής συνείδησης, αποκαλύπτει πως αυτή «έρχεται μόνο όταν επέλθει το συμβάν» στους πολίτες του Νομού.

Από την πλευρά του ο κος Βουκουρεσλής Μανόλης (Μέλον Μεσίτες Ασφαλίσεων), τονίζει ότι το 2015 ήταν  χρονιά με πτώση παραγωγής λόγω της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, δηλώνει αισιοδοξία για το 2016. Καυτηριάζει το ζήτημα με τα ανασφάλιστα οχήματα, διαμηνύοντας, «αν και τώρα που έπεσαν οι υπογραφές, υπάρχει το ΦΕΚ, δεν δούμε το μέτρο να λειτουργεί, τότε η ζημιά θα είναι πολύ μεγάλη».

Παραμένοντας στο θέμα για τα ανασφάλιστα, παρατηρεί ότι στο Νομό υπάρχουν πολλά δίκυκλα και γεωργικά μηχανήματα ανασφάλιστα, ωστόσο ενδιαφέρον ιδιαίτερο αποτελεί η δήλωση του, ότι ο Εβρος έχει το χαμηλότερο δείκτη ζημιών ανά όχημα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης αυτός για το γραφείο του, είναι 3%, για το σύνολο του Νομού είναι 4%, ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα κυμαίνεται στο 10%.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η δήλωσή του για τα συνταξιοδοτικά προγράμματα: «ναι μεν υπάρχουν συνταξιοδοτικές ανάγκες, δεν έχουμε να τους προσφέρουμε προγράμματα ανάλογα».

Στο ίδιο μήκος κύματος με τον κον Νασσίμ Σύριο τονίζει ότι απουσιάζουν οι καλύψεις του διαδικτύου, ενώ παρατηρεί ότι στο Νομό «δεν βγαίνουν νέοι ασφαλιστές».

Μηνύματα περαιτέρω ανάπτυξης και αισιοδοξίας μεταφέρει δια των δηλώσεων του ο κος Σπανόπουλος Αριστείδης (Unit Manager NN),  κάνοντας γνωστό ότι το γραφείο του το 2015 κατέγραψε ανάπτυξη 40% προς το 2014, κυρίως αποταμιευτικά και συνταξιοδοτικά προγράμματα, ενώ το 2016 ξεκίνησε πιο δυνατά συγκριτικά με το 2015..
Η εκρηκτική αυτή ανάπτυξη διευκρινίζει οφείλεται στο ισχυρό brand που διαθέτει η ΝΝ, στα προϊόντα της που είναι τα πλέον πιο ολοκληρωμένα στην αγορά, στις εξαιρετικά ευέλικτες καλύψεις, μεταξύ των άλλων και στο υψηλό επαγγελματισμό του ανθρωπίνου δυναμικού της ΝΝ.
Οσον αφορά στις νέες εκδόσεις συμβολαίων, ενημερώνει ότι η εταιρεία διαρκώς μελετά και δουλεύει πάνω στο σχεδιασμό νέων συμβολαίων, με νέες παροχές, παράλληλα αναβαθμίζει τα υπάρχοντα συμβόλαια, εκεί που απαιτείται.

Αναφερόμενος στην πολυσυζητημένη οδηγία Solvency II, η εταιρεία εξηγεί ήταν, και είναι πάνω από τις προβλέψεις που επιβάλλουν οι εποπτικές αρχές, προσθέτοντας ότι η ΝΝ δημιουργεί τους κανόνες και συμπληρώνοντας ότι η υψηλή της κεφαλαιακή επάρκεια επηρεάζει την διάθεση νέων προϊόντων.

Αφήνοντας την πρωτεύουσα του Νομού με κατεύθυνση τα βόρεια, το Underwriter.gr μίλησε με τον κον Χρηστίδη Αναστάσιο (Unit Manager NN) στην Ορεστιάδα, του οποίου ο Χώρος Ευθύνης σημείωσε κατακόρυφη ανάπτυξη 80% το 2015, ενώ ο ίδιος για το 2016 βάσει των στοιχείων που καταγράφονται μέχρι σήμερα προβλέπει τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης με το 2015.
Όπως επισημαίνει η ανάπτυξη αυτή οφείλεται στην δραστηριότητα των ασφαλιστικών συμβούλων, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συμβολαίων, στην αξιοπιστία μεταξύ ΝΝ – πελάτη, στην υψηλή φερεγγυότητα της ασφαλιστικής, στο μέγεθος, αλλά και τις πολύ κλειστές κοινωνίες που χαρακτηρίζει το Τριεθνές κομμάτι όπου οι προσωπικές σχέσεις έχουν τον κυρίαρχο ρόλο.

Σημαντικό συστατικό της ανάπτυξης το γεγονός ότι το Σουφλί και το Τρίγωνο ενδιαφέρεται να αγοράσει καλύψεις υγείας λόγω του ότι η περιοχή βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όπου υπάρχουν ολοκληρωμένες ιδιωτικές νοσηλευτικές υποδομές.

Προσθέτει ότι το κενό στην δημόσια περίθαλψη το καλύπτουν τα ιδιωτικά ασφαλιστήρια.

Ολοκληρώνοντας, δίνει ιδιαίτερη αξία στο κεφάλαιο εκπαίδευση, θεωρώντας απαραίτητη την μεταφορά γνώσης για την εξέλιξη του επαγγέλματος.

Μιλώντας από την Ορεστιάδα ο κος Φούρναρης Μανόλης (αποκλειστικός Συνεργάτης Allianz) επισημαίνει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο κλάδος το 2015, λέγοντας ότι το 2015, τα συμβόλαια ζωής και αποταμίευσης «εξαφανίστηκαν». Κινήθηκαν οι γενικές ασφαλίσεις και κυρίως βάσει συνθηκών και υποχρεωτικότητας τα πυρασφαλιστήρια και ο κλάδος αυτοκινήτου.

Αναφερόμενος περαιτέρω στον κλάδο αυτοκινήτου καυτηριάζει το «πτωχευτικό» ασφάλιστρο, το οποίο υποστηρίζει θα οδηγήσει πολλές εταιρείες ακόμα και σε κλείσιμο, καθώς το ύψος του ασφαλίστρου που εισπράττουν δεν επαρκεί για την κάλυψη των ζημιών, αν συμβούν.

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι της διαμεσολάβησης, σημειώνει «εισπράττουμε μειωμένες προμήθειες, αφού τα ασφάλιστρα πέφτουν, αλλά και ο κόσμος αγοράζει μόνο τις υποχρεωτικές καλύψεις αστικής ευθύνης».

Ο ίδιος καταγγέλλει τα δίκτυα τραπεζών που πιέζουν τους πελάτες λόγω δανείων να αγοράσουν συγκεκριμένα ασφαλιστήρια από συγκεκριμένες ασφαλιστικές που συνεργάζονται, αλλά και τις ΕΠΥ.

Ζητά να εξελιχθούν οι καλύψεις που παρέχουν οι ασφαλιστές πιστώσεων και να παρέχουν προστασία στις επιχειρήσεις, να διατεθούν επαγγελματικές καλύψεις για επικίνδυνα προϊόντα, και καλύψεις για ανακλήσεις προϊόντων.

Κλείνοντας την συνέντευξη του ζητά μέσω του Underwriter.gr ποιοτική εκπαίδευση και να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό αυτό κομμάτι από τις εταιρείες τρόποι προσέγγισης του πελάτη προς όλα τα επίπεδα.

 

Πηγή: www.underwriter.gr

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]