Το εφιαλτικό σενάριο του hacking στα αυτοκίνητα

Ορατός και εξόχως σοβαρός είναι ο κίνδυνος των επιθέσεων στα ψηφιακά συστήματα των αυτοκινήτων, καθώς ήδη αλλά πολύ περισσότερο στο μέλλον, αυτά συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το internet.

Αυτό ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), o οποίος μάλιστα προχωρά, μαζί με τα 15 μέλη του, στη σύνταξη έξι βασικών αρχών για την αποτελεσματικότερη ασφάλεια των ψηφιακών συστημάτων των αυτοκινήτων.

Ήδη  μηχανικοί υπολογιστικών συστημάτων στις ΗΠΑ έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και χρόνια, κάνοντας μάλιστα και επίδειξη εξ’ αποστάσεως παρέμβασης στα συστήματα πολυμέσων και επικοινωνίας διαφόρων κατασκευαστών, όπως της Toyota και της Jeep. Η δεύτερη μάλιστα είχε αναγκαστεί να προβεί και σε ανάκληση, καθώς οι Τσάρλι Μίλερ και Κρις Βάλασεκ, ειδικοί ψηφιακών συστημάτων ασφάλειας, είχαν καταφέρει να σβήσουν εξ’ αποστάσεως τον κινητήρα ενός Jeep Cherokee, την ώρα που κινούταν στον αυτοκινητόδρομο.

Όλα αυτά φαίνονταν κάπως μακρινά το 2015, σήμερα όμως που όλο και περισσότερα αυτοκίνητα έχουν σταθερή σύνδεση στο διαδίκτυο και τη δυνατότητα ενεργοποίησης από απόσταση πολλών συστημάτων τους, μέσω εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα ή των κλειδιών – πομπών, το θέμα της ψηφιακής ασφάλειας επανέρχεται πιο έντονο παρά ποτέ.

Η πιο απλή περίπτωση παρέμβασης μπορεί να είναι η υποκλοπή στοιχείων του οδηγού. Μια πιο σοβαρή η κλοπή του ίδιου του αυτοκινήτου και μάλιστα χωρίς κανένα εξωτερικό σημάδι παρέμβασης. Το τρομακτικό σενάριο όμως είναι η παρέμβαση στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης ή αυτόνομης κίνησης των οχημάτων, που μπορούν να οδηγήσουν σε δυστύχημα.

Καθώς τα αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον δεν θα επικοινωνούν μόνο με τον ιδιοκτήτη τους και το internet αλλά και μεταξύ τους, ένα τέτοιο ενδεχόμενο φαντάζει εφιαλτικό. Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προτείνει την υιοθέτηση όσο το δυνατόν πιο διαδεδομένων πρωτοκόλλων επικοινωνίας, ώστε αυτά να έχουν λύσει τα προβλήματα ασφάλειας και ταυτόχρονα να αποτελούν πεδίο εξέλιξης από όσο το δυνατόν περισσότερους κατασκευαστές.

Ταυτόχρονα, ο ACEA συνέταξε τις έξι βασικές κατευθύνσεις στις οποίες πρέπει να κινηθούν όλα τα μέλη του αλλά και όλοι οι κατασκευαστές παγκοσμίως, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα ασφάλειας στο μέλλον. Αυτές είναι:

  1. Καλλιέργεια κουλτούρας ασφάλειας στον κυβερνοχώρο
  2. Υιοθέτηση συστημάτων ασφαλείας στον κυβερνοχώρο που θα εξελίσσονται μαζί με τα αυτοκίνητα
  3. Αξιολόγηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας μέσω συνεχών δοκιμών
  4. Διαχείριση πολιτικής ενημέρωσης για ζητήματα ψηφιακής ασφάλειας
  5. Δυνατότητα διαχείρισης περιστατικών επίθεσης από τους κατασκευαστές και ανάκτησης δεδομένων
  6. Βελτίωση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των φορέων της βιομηχανίας αυτοκινήτου και πληροφορικής

Το εφιαλτικό σενάριο του hacking των αυτοκινήτων μπορούμε να το δούμε και στο όγδοο και τελευταίο σίκουελ της ταινίας Fast & Furious , στο οποίο η Σαρλίζ Θερόν δίνει την εντολή «Hack them all». Το τι ακολουθεί… στην οθόνη σας.

Πηγή: insider.gr

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]