Συνέντευξη – Ιωάννης Παν. Βοτσαρίδης Διευθύνων Σύμβουλος INTERLIFE Ασφαλιστικής

Σε περιόδους ύφεσης ο ασφαλιστικός κλάδος στο σύνολο του πληρώνει βαρύ τίμημα δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Interlife Γιάννης Βοτσαρίδης,παραθέτοντας τους λόγους που στην Ελλάδα ο κλάδος δεν γνώρισε την ανάπτυξη της Ευρώπης και υπογραμμίζοντας, ότι δεν  είναι τυχαίο ότι μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ενιαία και συνολική απεικόνιση των στατιστικών στοιχείων του κλάδου ολόκληρης της ασφαλιστικής αγοράς παρά μόνο των στοιχείων που προέρχονται από Εταιρίες μέλη της ΕΑΕΕ. Μοιράζει τα βάρη και στις ασφαλιστικές οι οποίες αντί να κάνουν κάθε τόσο εκδηλώσεις, θα έπρεπε τους πόρους αυτούς να τους διαθέσουν για την προώθηση της ιδέας σε στοχευμένο κοινό. Παράλληλα μιλά για την επανάσταση της τεχνολογίας τα όσα ανέφεραν στην 18ο Hydra Meeting οι αντασφαλιστικοί κολοσσοί για τις αλλαγές στο χώρο της υγείας αλλά και τις συμβάσεις μεταξύ ιδιωτικών κλινικών και ιδιωτικών ασφαλιστικών.
Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος αναφέρεται στις εξελίξεις στο κλάδο αυτοκινήτου στις προοπτικές ανάπτυξης άλλων επιμέρους κλάδων, στις κινήσεις που κάνει η Interlife και στο νέο ρόλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Κύριε Βοτσαρίδη, ένας ακόμα χρόνος οικονομικής κρίσης, ασάφειας και μεταβλητότητας προστέθηκε στα δρώμενα της Ελλάδος. Η ασφαλιστική αγορά βγήκε κερδισμένη ή χαμένη; Η Interlife;

Η χρονιά ήταν και φέτος δύσκολη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο Κλάδος Αστικής Ευθύνης Οχημάτων το 2015 είχε πτώση -13,7%. Ωστόσο η INTERLIFE έκλεισε το 2015 με αύξηση Εσόδων κατά 12,81%. Σε σχέση με τις οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε, πιστεύουμε ότι πήγαμε καλά.
Είναι γεγονός ότι σε περιόδους παρατεταμένης ύφεσης ο Ασφαλιστικός Κλάδος στο σύνολό του (και με εξαίρεση, ενδεχομένως, κάποιους επιμέρους κλάδους, όπως η Υγεία) πληρώνει βαρύ τίμημα. Ιδιαίτερα στη χώρα μας, όπου η ασφαλιστική συνείδηση  είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη, με αντίστοιχα πολύ χαμηλά επίπεδα ασφαλιστικής δαπάνης επί του ΑΕΠ, το τίμημα είναι ακόμη βαρύτερο.

Ποιος /ποιοι έχουν την ευθύνη που ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης δεν έχει πετύχει αυτό που χρόνια οραματίζεται, να αποκτήσει, δηλαδή, μεγαλύτερη συμμετοχή στο ΑΕΠ; Είναι, σε κάθε περίπτωση αυτό εφικτό;

Αν αναζητήσει κανείς ευθύνες, θα πρέπει να ανατρέξει πολύ πίσω, στη δεκαετία του ’70, τότε που οι φορείς που εκπροσωπούσαν τον Κλάδο ήταν τρεις: Η Ένωση Τραπεζικών Ασφαλιστικών Εταιριών, η Ένωση των ξένων Ασφαλιστικών Εταιριών και η Ένωση των Ελληνικών Ασφαλιστικών Εταιριών. Την ίδια εποχή στην υπόλοιπη Ευρώπη υπήρχε ένας φορέας σε κάθε χώρα, με αποτέλεσμα να γίνεται ενιαία και συστηματική επεξεργασία στοιχείων και να εξάγονται ασφαλή συμπεράσματα που βοηθούσαν στην ανάπτυξη του Κλάδου. Στην Ελλάδα οργανωμένη αξιοποίηση στοιχείων δεν υπήρχε. Τουλάχιστον μέχρι το 1992 που ενοποιήθηκε ο Κλάδος υπό την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος. Δεν είναι τυχαίο ότι μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ενιαία και συνολική απεικόνιση των στατιστικών στοιχείων του κλάδου ολόκληρης της ασφαλιστικής αγοράς παρά μόνο των στοιχείων που προέρχονται από Εταιρίες μέλη της ΕΑΕΕ. Ωστόσο, ακόμη και μ’ αυτές τις συνθήκες, ούτε η ΕΑΕΕ, ούτε εμείς οι ίδιοι οι ασφαλιστές, καταφέραμε μέχρι σήμερα να περάσουμε στον κόσμο την αναγκαιότητα της Ασφάλισης, τη λεγόμενη ασφαλιστική συνείδηση.

Είναι δεδομένο ότι το Κράτος ουδέποτε ασχολήθηκε με το θέμα αυτό – πόσο μάλλον αυτή τη δύσκολη εποχή. Έπρεπε, όμως, να ασχοληθούμε, καταρχήν, εμείς οι ίδιοι οι επαγγελματίες του Κλάδου. Αντί, π.χ. να οργανώνουμε κάθε τόσο εκδηλώσεις και Συνέδρια, τους πόρους αυτούς να τους διαθέσουμε για την προώθηση της Ασφαλιστικής ιδέας σε ευρύ ή σε στοχευμένο κοινό, να χρηματοδοτούμε σχετικές έρευνες ή καμπάνιες, κλπ.

Αντ΄αυτού, το πολύ σημαντικό αυτό έργο το αφήσαμε στους Διαμεσολαβητές, οι οποίοι, όμως, λόγω δικών τους προβλημάτων, έλλειψης χρόνου, «εμπόλεμης» κατάστασης με τις απαράδεκτες Τραπεζικές Ασφαλιστικές πρακτικές κ.α., δεν έχουν τις προϋποθέσεις να προωθήσουν συστηματικά και με οργανωμένο τρόπο την Ασφαλιστική ιδέα. Όπως, λοιπόν, ανέφερα και προηγουμένως, η υποχρέωση αυτή παραμένει δική μας.
Πρέπει, επίσης, να λάβουμε υπόψη μας ένα ακόμη ανησυχητικό στοιχείο: Ο Δείκτης Ασφαλιστικής Δαπάνης επί του ΑΕΠ στη χώρα μας έχει υποχωρήσει ακόμη περισσότερο – παρά το ότι αυτό δεν διακρίνεται με την πρώτη ματιά – δεδομένου ότι το σχετικό ποσοστό παραμένει ίδιο, ενώ το ΑΕΠ έχει υποχωρήσει σημαντικά την τελευταία 7ετία. Άρα, η πραγματική δαπάνη μειώθηκε έτι περαιτέρω, γεγονός που θα έπρεπε να μας προβληματίζει πια σοβαρά.

Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση όπως ελέχθη στο World Economic Forum και γράψατε και εσείς πρόσφατα το περιοδικό της Interlife, ήταν ένα το βασικό θέμα συζήτησης στο 18ο Hydra Meeting. Oι κολοσσοί, Munich Re, Swiss Re, μίλησαν για ραγδαίες αλλαγές και προσαρμογές. Είναι έτοιμη η εγχώρια ασφαλιστική αγορά να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό. Ας πούμε στο κλάδο της υγείας, Πρόκειται ωστόσο για ένα κλάδο (μιλώ κυρίως για τιμολόγια των ιδιωτικών νοσοκομείων) που δεν είναι θεσμοθετημένος και δεν ελέγχεται. Τι μέλλει γενέσθαι;

Η Πληροφορική είναι όντως η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και το σενάριο περί ραγδαίας μείωσης των Ασφαλίστρων με τις ψηφιακές τεχνολογίες (που ακούστηκε και στο 18ο Hydra Meeting) είναι πιθανό, αλλά στη χώρα μας αργεί πολύ ακόμη. Εδώ έχουμε ακόμη τόσα πολλά προβλήματα να λύσουμε άμεσα σε επίπεδο καθημερινότητας, όπως π.χ. τη συνεργασία των Δημόσιων Νοσοκομείων με τις Ασφαλιστικές Εταιρίες – μια και το αναφέρετε – αλλά και την καταγραφή των ανασφάλιστων οχημάτων με τα οποία παιδευόμαστε επί 5 χρόνια, που ενδεχομένως να είναι πολυτέλεια να συζητάμε για τόσο εξειδικευμένες προοπτικές.

Εξάλλου το ασφάλιστρο ειδικά του Αυτοκινήτου έχει μειωθεί τόσο πολύ που θα μπορούσε και πει  κάποιος, αστειευόμενος, ότι η Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά πρώτη ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της ψηφιακής τεχνολογίας και μείωσε τα ασφάλιστρα.

Μπορεί να συγκρατηθεί μία άνοδος στις τιμές των ασφαλίστρων στο κλάδο υγείας. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα νοσοκομεία καθώς δεν εποπτεύονται αυξάνουν τις τιμές, οι ασφαλιστικές δεν διαπραγματεύονται, απλά ακολουθούν

Όπως ανέφερα και παραπάνω, οι Ασφαλιστικές Εταιρίες επιδιώκουν μια συμφωνία με τα Δημόσια Νοσοκομεία, τα οποία έχουν υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό, αλλά υστερούν στο επίπεδο ξενοδοχειακών παροχών και, ίσως και στον εξοπλισμό.

Όσον αφορά τις Ιδιωτικές Κλινικές, υπήρχε παλαιότερα πρόβλημα με επιπλέον εξετάσεις – όχι πάντα απαραίτητες – που επιβάρυναν τις Ασφαλιστικές Εταιρίες. Από  τότε που οι  Ασφαλιστικές καθιέρωσαν και έχουν δικούς τους γιατρούς μέσα στις Κλινικές το πρόβλημα επιλύθηκε. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος αποζημίωσης του πελάτη εξαρτάται από το Συμβόλαιό του: Είτε εκδίδεται τιμολόγιο το οποίο εξοφλεί ο πελάτης και στη συνέχεια αποζημιώνεται από την Εταιρία, είτε υπάρχει συμφωνία μεταξύ Κλινικής και Ασφαλιστικής και ο πελάτης δεν παρεμβάλλεται.

Στο αυτοκίνητο ποιες θα είναι οι εξελίξεις. Μιλάμε για τεχνολογικές ωστόσο εξελίξεις στο κλάδο όταν η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει κάνει βήμα με τα ανασφάλιστα. Ακολουθείτε τις εξελίξεις ή είστε μπροστά από αυτές;

Η INTERLIFE είναι πάντα μπροστά στις τεχνολογικές εξελίξεις, ιδιαίτερα στον Κλάδο του Αυτοκινήτου. Ουσιαστικά, δημιουργούμε εμείς τις εξελίξεις και ως Εταιρία παράγουμε εμείς Τεχνογνωσία. Η Διαχείριση όλων των ασφαλιστικών εργασιών γίνεται μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Υπάρχει εξειδικευμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα συνεργασίας με τους Διαμεσολαβητές για όλα τα στάδια διεκπεραίωσης και διαχείρισης Συμβολαίων. Επίσης, οργανώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα Σεμινάρια Επαναπιστοποίησης Διαμεσολαβητών στην έδρα της Εταιρίας, στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα, καθώς και σε όλη την Ελλάδα μέσω τηλεδιασκέψεων σε περιβάλλον Webinar, τα οποία είναι δωρεάν για όλους, είτε συνεργάζονται, είτε όχι με την INTERLIFE.

– Ποιοι είναι οι ανερχόμενοι επιμέρους κλάδοι και τι έχετε κάνει να την ανάπτυξη τους;

Στους Κλάδους που είναι σε άνοδο περιλαμβάνεται σίγουρα ο Κλάδος Υγείας, στον οποίο η INTERLIFE δραστηριοποιείται με ιδιαίτερη επιτυχία με το Πρόγραμμα New Υγεία MAXIMUM, που απευθύνεται κυρίως σε μεσαία και χαμηλά εισοδήματα και καλύπτει Νοσοκομειακή Περίθαλψη στο  Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα, Ατύχημα, Γιατρούς κλπ. Ένας άλλος Κλάδος που υπόσχεται πολλά είναι η Αστική Ευθύνη, στον οποίο η INTERLIFE έχει κάνει έγκαιρα καλή προετοιμασία. Στον Κλάδο αυτό περιλαμβάνεται η Γενική Αστική Ευθύνη, η Επαγγελματική Ευθύνη, η Ευθύνη Περιβάλλοντος, Προϊόντων, και DNO (Λαθών και Παραλείψεων Διευθυντικών Στελεχών). Εμείς διαθέτουμε όλη τη γκάμα του Κλάδου και ήδη παρατηρούμε τελευταία αυξημένη ζήτηση στην Αστική Ευθύνη Περιβάλλοντος.

– Ποιος θα είναι ο νέος ρόλος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης;

Ο ρόλος του σύγχρονου Διαμεσολαβητή δεν είναι να πουλά απλώς Συμβόλαια. Πρέπει να γνωρίζει το αντικείμενο και να συμβουλεύει σωστά τον πελάτη ως προς την επιλογή του Συμβολαίου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και όχι με μόνο κριτήριο την τιμή.

Βεβαίως και δεν μπορούν οι Διαμεσολαβητές να αγνοήσουν την online Ασφάλιση, αλλά ούτε και να τη δουν ανταγωνιστικά. Πρέπει οι ίδιοι να δημιουργήσουν Δίκτυα online πωλήσεων και οι ίδιοι να κατευθύνουν, ο καθένας ξεχωριστά, τους πελάτες τους, ώστε ακόμη και στην ιντερνετική πώληση να υπάρχει η ανθρώπινη επικοινωνία. Μια Ασφαλιστική Εταιρία με 100.000 – 200.000 ηλεκτρονικούς πελάτες, είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να τους διαχειριστεί ξεχωριστά, ο Διαμεσολαβητής , όμως, με 1.000 – 2.000 πελάτες μπορεί.

Συνεχίζω, λοιπόν, να πιστεύω ότι ο ρόλος τους στην Ασφαλιστική Αγορά είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στην κα. Έλενα Ερμείδου και στο sofokleousin.gr.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]