Συνέντευξη – Δέσποινα Καραμπέτσου, Υποψήφια Σύμβουλος με το συνδυασμό του Νίκου Μώρου «Νέο Επιμελητήριο»

Συνέντευξη της κας Δέσποινας Καραμπέτσου, Υποψήφια Σύμβουλος με το συνδυασμό του Νίκου Μώρου «Νέο Επιμελητήριο» , στο insuranceforum.gr.

  • Κυρία Καραμπέτσου, έχετε κλείσει 6 σχεδόν χρόνια δράσης στο Επιμελητήριο Εύβοιας. Πείτε μας δύο λόγια για τις δράσεις σας στο Επιμελητήριο.

Απ.: Η 6ετία που πέρασε ήταν δυστυχώς μια μαύρη σελίδα στην ιστορία του Επιμελητηρίου μας. Μετά τα 2 πρώτα χρόνια έπεσαν οι μάσκες . Μια ομάδα συναδέλφων, θεωρώντας το θεσμό “μαγαζάκι τους” και ορμώμενοι από προσωπικές φιλοδοξίες και πολιτικές σκοπιμότητες, συντέλεσαν στην υποβάθμιση και εξευτέλιση του Επιμελητηρίου μας. Ακόμη και το αυτονόητο, οι συνεδριάσεις του Δ.Σ., φάνταζε σαν κάτι δύσκολο έως αδύνατο. Δύο πρόεδροι παραιτήθηκαν, ένας αρχηγός συνδυασμού έφυγε, μέλη του Δ.Σ. μάς άφησαν στα κρύα του λουτρού. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι οι δράσεις που έγιναν ήταν πολύ λίγες μπροστά σ’ αυτές που θα έπρεπε να γίνουν.

Ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου στο Εθνικό Δίκτυο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, έλαβα μέρος σε πολλά συνέδρια σε όλη την Ελλάδα και μετάφερα τις εμπειρίες και τις γνώσεις που απέκτησα σ’ αυτά, στο Επιμελητήριο, προκειμένου να γίνουν εργαλεία στα χέρια των γυναικών επιχειρηματιών της Ευβοίας. Περισσότερο όμως ασχολήθηκα με τον κλάδο μας. Ο Πανευβοϊκός Σύνδεσμος ασφαλιστικών διαμεσολαβητών (στον οποίο είμαι Πρόεδρος) κατάφερε να κάνει με τη βοήθεια και τη συνεργασία του Επιμελητηρίου πολλές δράσεις που βοήθησαν τους συναδέλφους, όπως σεμινάρια για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, ημερίδες για ενημέρωση σχετικά με τις αλλεπάλληλες αλλαγές που γίνονται στον κλάδο, επαναπιστοποιήσεις για όσους συναδέλφους δεν τις είχαν κάνει ηλεκτρονικά, αδελφοποίηση με τον Παγκύπριο Σύλλογο Ασφαλιστών με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών. Ακόμη μπορέσαμε (μέσα από πρόγραμμα ERASMUS) να στείλουμε 15 συναδέλφους στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, όπου εκπαιδεύτηκαν πάνω σε θέματα που αφορούν το επάγγελμά μας. Καθιερώσαμε στη Χαλκίδα (με το επιμελητήριο ως συνδιοργανωτή) το ετήσιο Πανευβοϊκό συνέδριο των ασφαλιστών.

  • Δραστηριοποιείστε στον ασφαλιστικό κλάδο, έναν κλάδο με πολλά άλυτα θέματα αλλά παράλληλα με πολλές προοπτικές ανάπτυξης. Πώς οι δράσεις και οι αγώνες ενός επιμελητηρίου μπορούν να βρίσκονται δίπλα στους επαγγελματίες του κλάδου;

Απ.: Το επάγγελμά μας είναι και λειτούργημα. Οι συνάνθρωποί μας, μας εμπιστεύονται την υγεία τους, την επιχείρησή τους, το μέλλον της οικογένειάς τους. Στηρίζουν πάνω μας τα όνειρά τους, χωρίς να φοβούνται ότι μια κακή στιγμή θα μετατρέψει τα όνειρα σε εφιάλτη. Από την άλλη, το κράτος μας κατατάσσει στην ίδια κατηγορία με τους φοροφυγάδες και μας “τιμωρεί” με εξοντωτική φορολογία και αβάσταχτο ασφαλιστικό. Το Επιμελητήριο δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο. Με το θεσμικό ρόλο όμως που έχει, είναι ο φορέας που μπορεί να ενώσει τις φωνές μας, να τις κάνει “μία δυνατή” ώστε να φτάσει στ’ αυτιά αυτών που πρέπει να την ακούσουν και που μπορούν να δώσουν λύσεις. Η αλήθεια είναι ότι όσο μεγαλώνει η κρίση τόσο μεγαλώνουν κι οι προοπτικές ανάπτυξης του επαγγέλματός μας. Σοβαρά θέματα όπως η υγεία κι η σύνταξη τείνουν να γίνουν “υποχρεωτικά” μιας και το κράτος είναι ανύπαρκτο. Εδώ λοιπόν καλείται το Επιμελητήριο να αναλάβει έναν από τους ρόλους του, την ενημέρωση και την  εκπαίδευση των μελών του μέσα από σεμινάρια κι ημερίδες που μπορεί να διοργανώσει.

  • Ως πρόεδρος του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Εύβοιας γνωρίζετε από «πρώτο χέρι» τα θέματα που αφορούν την διαμεσολάβηση. Εφόσον εκλεγείτε στην νέα διοίκηση του επιμελητηρίου Εύβοιας ποια θα είναι η ατζέντα των θεμάτων που θα έχετε;

Απ.: Καταρχάς πιστεύω ότι ένα μέλος του Δ.Σ. δεν πρέπει να εστιάζει μόνο στα προβλήματα του κλάδου του, διότι δεν μας εκλέγουν μόνο οι ασφαλιστές αλλά μια ομάδα διαφόρων επαγγελμάτων. Το πρώτο λοιπόν που θα έθετα ως θέμα και που πρέπει να γίνει άμεσα είναι η ενημέρωση των μελών. Το Επιμελητήριό μας υστερεί σ’ αυτό. Δεν έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των μελών με τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις ώστε να μπορούν να ενημερώνονται ανά κλάδο για ό,τι τους ενδιαφέρει και αφορά. Επιμελητήριο δεν είναι μόνο η Χαλκίδα. Είναι όλη η Εύβοια και η Σκύρος. Επομένως, όλα τα μέλη μας κι αυτά που είναι μακριά έχουν δικαίωμα στην ενημέρωση, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν και να βοηθηθούν.

Κάτι που ονειρεύομαι και θα προσπαθήσω να καθιερωθεί αν εκλεγώ είναι ένα ετήσιο συνέδριο όλων των ασφαλιστικών συλλόγων της Ελλάδας. Μια τέτοια συνάντηση στη Χαλκίδα θα βοηθήσει και την πόλη αλλά και τον κλάδο δίνοντάς μας την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις και να δούμε πώς ενεργούν οι άλλοι σύλλογοι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Επίσης θα είναι μια ευκαιρία να συγκεντρώσουμε προτάσεις τις οποίες μέσω του Επιμελητηρίου θα τις μεταφέρουμε στις αρμόδιες αρχές.

Ο κλάδος βομβαρδίζεται από νέες νομοθετικές διατάξεις. Επιβάλλεται λοιπόν να οργανώνονται ενημερωτικές ημερίδες με ειδικούς που θα μας καθοδηγήσουν για να ξέρουμε που βρισκόμαστε και πως πρέπει να βαδίζουμε. Ακόμη, επειδή οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι ραγδαίες και πλέον οι διαμεσολαβητές εργάζονται τεχνολογικά απαιτείται εκπαίδευση. Επομένως δυο από τα θέματα που θα τεθούν θα είναι η διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων.

Δε χρειάζονται όμως μόνο οι διαμεσολαβητές ενημέρωση. Χρειάζονται και οι καταναλωτές. Μπορεί η κοινοτική οδηγία να τους ευνοεί, είναι όμως άχρηστη αν οι ίδιοι δεν ξέρουν να την εκμεταλλευτούν. Πρέπει λοιπόν να μάθουν πώς να επιλέγουν τους σωστούς επαγγελματίες μέσα από το μητρώο ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και να κατανοήσουν την αξία του ασφαλιστικού τους συμβούλου, τον οποίο κανένα τραπεζικό ίδρυμα και κανένας υπολογιστής δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

Άρα ένα ακόμη θέμα θα είναι η διοργάνωση εκδηλώσεων με σκοπό την ενημέρωση του καταναλωτή.

  • Τί πρέπει να αλλάξει στον κλάδο και πώς μπορεί ένα επιμελητήριο να στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση;

Απ.: Το βασικότερο είναι ότι πρέπει να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι. Να συνειδητοποιήσουμε ότι η εκπαίδευση που μας έχει επιβληθεί πρέπει να είναι ουσιαστική και όχι τυπική. Ν α προσαρμοστούμε στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία που έχει μπει στη ζωή μας. Να τηρούμε τον κώδικα δεοντολογίας, να μην υποθάλπουμε  μαύρους κωδικούς, να σεβόμαστε τον καταναλωτή και να εστιάσουμε στην ουσία του επαγγέλματος που είναι οι σωστές συμβουλές.

Με λίγα λόγια να γίνουμε σωστοί επαγγελματίες. Μόνο έτσι θα αναβαθμίσουμε το επάγγελμα και θα επιβιώσουμε στους δύσκολους καιρούς που περνάμε.

Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω στους αγαπητούς συναδέλφους του νομού, ότι ένα μεγάλο μέρος των δράσεων που υλοποιήθηκαν σε συνεργασία με το επιμελητήριο οφειλόταν στο ότι ήμουν μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου και μπορούσα να μεταφέρω τα αιτήματά μας πιο εύκολα. Και τώρα που είναι και ο επικεφαλής του συνδέσμου Νίκος Μώρος είναι κι αυτός συνάδελφος και ξέρει από πρώτο χέρι τα προβλήματα, οι πιθανότητες συνεργασίας ασφαλιστών – Επιμελητηρίου αυξάνονται. Στηρίζοντάς μας λοιπόν στηρίζετε και δυναμώνετε τον κλάδο μας.

Επίσης, θα ήθελα να τονίσω πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει συνεχής επικοινωνία και συνεργασία των μελών μας με τους εκπροσώπους του στο Δ.Σ. του Επιμελητηρίου. Οφείλουμε να παλέψουμε για το επάγγελμά μας, αλλά για να το πετύχουμε πρέπει να είμαστε ενωμένοι.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]