Συνέντευξη – Δέσποινα Καραμπέτσου, Πρόεδρος Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Η κα. Δέσποινα Καραμπέτσου, Πρόεδρος του Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών μιλάει στο insuranceforum.gr,  για τα προβλήματα του ανεξάρτητου διαμεσολαβητή, παράγοντες που επηρεάζουν την κατάσταση του κλάδου και ποιές αλλαγές απαιτούνται για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα αλλά και για τις δράσεις και τα μελλοντικά σχέδια του συνδέσμου.

Ο Σύνδεσμός σας είναι σχετικά νέος και έχει επιδείξει μια έντονη δραστηριότητα. Μιλήστε μας για την ανάγκη ίδρυσής του,τα μέλη του,τους σκοπούς του. Είστε ευχαριστημένη από την συμμετοχή των συναδέλφων σας;

Στην Εύβοια δραστηριοποιούνται 250 περίπου ασφαλιστικοί σύμβουλοι-συντονιστές και πράκτορες. Συνάδελφοι,που οι περισσότεροι δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους, πλήττονταν όμως από τα ίδια προβλήματα,αγωνίζονταν με το ίδιο σθένος για μια αξιοπρεπή επιβίωση, ένιωθαν την ανάγκη να μοιραστούν την αγωνία για το μέλλον με άλλους συναδέλφους,ήθελαν να ένωσουν τις φωνές τους για να ακουστούν.Έτσι λοιπόν πριν 3 περίπου χρόνια,ιδρύθηκε ο Πανευβοϊκός Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Ο πρώτος σύλλογος ασφαλιστών στην Εύβοια, μιας και μέχρι τότε δεν υπήρχε άλλος.

Βασικός στόχος ήταν να βοηθήσει ενεργά στη κατοχύρωση και αναβάθμιση του επαγγέλματος, να είναι στη πρώτη γραμμή του αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων καθώς και να φέρει κοντά τους Ευβοιώτες συναδέλφους, προκειμένου ενωμένοι να πορεύομαστε ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σήμερα ο σύλλογος έχει 160 εγεγραμμένα μέλη και με τη πάροδο του χρόνου,γνωρίζοντας μας μέσα από τις δράσεις μας, αυξάνονται. Το ζητούμενο όμως δεν είναι να γράφονται νέα μέλη, αλλά τα νέα μέλη αυτά να είναι ενεργά και πρόθυμα να συμμετέχουν με προτάσεις, με τη παρουσία τους στα συμβούλια ακόμα και με τη μικρή ετήσια συνδρομή τους που είναι και το μόνο έσοδο του συλλόγου. Δυστυχώς η συμμετοχή των συναδέλφων (όπως και στους περισσότερους συλλόγους) είναι απογοητευτική. Η γιαγιά μου έλεγε ”άμα δε σπάσεις αυγά,δεν θα φας ομελέτα”. Πρέπει λοιπόν να κατανοήσουμε ότι χωρίς συνοχή και διαρκή αγώνα τίποτα δε θα καταφέρουμε.

Πιστεύετε ότι όλα τα προβλήματα προέρχονται από τις πράξεις και τις κινήσεις των άλλων,δηλαδή των εταιρειών,των τραπεζών ή/και της εποπτικής αρχής; Ως κλάδος έχετε προχωρήσει στις αναγκαίες αλλαγές προσαρμογής στο νέο περιβάλλον;

Δεν είμαι της άποψης ότι για όλα φταίνε πάντα οι άλλοι. Όλοι έχουμε το μερίδιο μας στα προβλήματα που πλήττουν τον κλάδο. Η άρνηση για συνεχή εκπαίδευση, ενημέρωση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα, η μη τήρηση του κώδικα δεοντολογίας, η συντήρηση των μαύρων κωδικών και η έλλειψη υπευθυνότητας απέναντι στον καταναλωτή είναι ένα κομμάτι που αφορά μόνο εμάς. Από την άλλη απέναντί μας υπάρχει ένα ”εχθρικό” κράτος με άδικη και ληστρική φορολογία και με ένα ασφαλιστικό αβάσταχτο για τους ώμους μας. Έχουμε τις ασφαλιστικές εταιρείες που παραγκωνίζουν το δίκτυο, προωθούν direct πωλήσεις, δίνουν εκατομμύρια στα τραπεζικά ιδρύματα προκειμένου να πωλούνται τα προιόντα τους μέσα από αυτά, διατυπώνουν με τέτοιο τρόπο τις συμβάσεις συνεργασίας ώστε να κατοχυρώνονται απόλυτα αυτές και ελάχιστα το δίκτυο, εισπράττουν μεγάλα ποσά από το δικαίωμα συμβολαίου, χωρίς να αποδίδουν στο δίκτυο την ανάλογη προμήθεια ως εισπρακτικό δικαίωμα. Τέλος, η ”μεγάλη πληγή”, ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τα τραπεζικά ιδρύματα. Οι πρακτικές που χρησιμοποιούν είναι επιθετικές εως και εκβιαστικές. Κρύβονται πίσω από τη λέξη ”νόμιμο”. Το νόμιμο όμως δεν είναι πάντα ηθικό. Όσο για την εποπτική αρχή, με την κατάργηση του θεσμού του Δόκιμου Ασφαλιστικού Συμβούλου δυσκόλεψε την προσέλκυση ”νέου αίματος” ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Με το ισχύον καθεστώς για να γίνει κάποιος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα πρέπει πριν προλάβει να βγάλει το πρώτο ευρώ εισοδήματος,να υποβληθεί σε πάγια minimum έξοδα που αγγίζουν τα 300 ευρώ το μήνα.

Το βασικότερο όμως είναι η έμφαση στη τυπολατρεία που διέπει όλη τη λογική της εποπτικής αρχής. Σαφώς μας ενδιαφέρει το σύννομο της λειτουργίας όλων των φορέων της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά πάνω σε ένα πνεύμα και μια λογική που θα αναδεικνύει την ουσία των πραγμάτων και όχι τον ”τύπο” για τον ”τύπο”.

Ως κλάδος έχουμε προχωρήσει στις αναγκαίες αλλαγές προσαρμογής αλλά όχι σε όλους τους τομείς π.χ στο θέμα φερεγγυότητας των ασφαλιστικών εταιρειών, ναι, υπό την έννοια της προσαρμογής της solvenci ii. Τα δίκτυα διανομής από την άλλη, έχουν λίγο ή δεν έχουν καθόλου προσαρμοστεί στη χρήση των κοινωνικών δικτύων ως υποβοηθητικό εργαλείο στη προώθηση της δουλειάς τους. Επίσης, πολλές φορές εφαρμόζουν πωλησιακές πρακτικές προσέγγισης, περασμένων δεκαετιών που είναι πλέον αναποτελεσματικές. Δε μπορείς με συνταγές του χθές να θες να λύσεις προβλήματα του σήμερα.

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο, η τεχνολογία και το οικονομικό περιβάλλον ευνοούν τις direct πωλήσεις των εταιρειών. Πόσο ασφαλείς νιώθετε για το επάγγελμά σας και ποιο είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα που θα κρατήσει το πελάτη στον Διαμεσολαβητή;

Σαφώς η τεχνολογία και το οικονομικό περιβάλλον ευνοούν τις direct πωλήσεις. Ένα μερίδιο της αγοράς τους αναλογεί. Το μερίδιο αυτό όμως δεν είναι πάνω από 15-20% πανευρωπαικά σύμφωνα με τις μελέτες. Αποδεδειγμένα οι περισσότεροι από τους καταναλωτές που ασφαλίστηκαν με αυτό το τρόπο, όταν επήλθε ο κίνδυνος συνειδητοποίησαν τη σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της υπηρεσίας του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και επέστρεψαν στον ασφαλιστή τους. Είμαστε άνθρωποι,έχουμε προσωπική επαφή με το πελάτη. Τις περισσότερες φορές η σχέση είναι και φιλική. Η δουλειά μας δεν είναι να ”τυπώνουμε” ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, αλλά να συμβουλεύσουμε το πελάτη να καλύψει τις πραγματικές του ανάγκες και να τον εξυπηρετήσουμε όταν επέλθει ο κίνδυνος. Και αυτό κάνουμε. Είμαστε στο πλευρό του από την αρχή μέχρι το τέλος. Από τη στιγμή που θα επέλθει ο κίνδυνος μέχρι τη στιγμή της αποζημίωσης του. Όλα τα απαραίτητα βήματα τα κάνουμε μαζί, τον καθοδηγούμε σωστά, συμπάσχουμε μαζί του, τον κάνουμε να νιώθει τη σιγουριά ότι το πρόβλημα του το έχει αναλάβει ο πλέον αρμόδιος χωρίς να ταλαιπωρηθεί ο ίδιος. Τίποτα λοιπόν ”απρόσωπο” δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτή τη σχέση.Και κανένα μηχάνημα, όσο τέλειο και να είναι δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ”άνθρωπο”.

Αν έπρεπε να ιεραρχήσετε τα προβλήματα του ανεξάρτητου διαμεσολαβητή, ποια θεωρείτε τα πιο σημαντικά; Είναι απλώς οικονομικά ή βαθύτερης δομής του επαγγέλματος;

Τα προβλήματα του κλάδου μας δεν είναι μόνο οικονομικά αλλά αφορούν και την βαθύτερη δομή του επαγγέλματος. Αν έπρεπε να τα ιεραρχήσω θα τα έβαζα ως εξής:

α)εντοπισμός προβλημάτων από τα συνδικαλιστικά μας όργανα καθώς και έλλειψη συντονισμού και στοχευμένης διεκδίκησης για την επίλυσή του

β)φορολογικό-ασφαλιστικό

γ)έλλειψη προσαρμογής του δικτύου στο νέο περιβάλλον, ελλειπής εκπαίδευση και ενημέρωση

δ)παραγκωνισμός του δικτύου από τις ασφαλιστικές εταιρείες

ε)αθέμιτος ανταγωνισμός τραπεζών-direct πώληση

στ)μαύρη εργασία

ζ)ημιαπασχόληση κάποιων ασφαλιστικών συμβούλων που θέλουν να αποκαλούνται ”επαγγελματίες”

Η κατάρρευση του κράτους πρόνοιας δημιουργεί ευκαιρίες και πωλήσεις στους κλάδους της υγείας και της σύνταξης. Είναι έτοιμη η διαμεσολάβηση να ανταπεξέλθει στην πρόκληση αυτή; Θα την εμπιστευθεί ο καταναλωτής έναντι των τραπεζών;

Σε μια χώρα που μαστίζεται από ανεργία και σκληρά μέτρα, το κράτος πρόνοιας καταρρέει καθημερινά. Οι περισσότεροι επαγγελματίες είναι ανασφάλιστοι λόγω των οφειλών τους. Οι λίγοι που είναι ασφαλισμένοι αγανακτούν λόγω των βασικών ελλείψεων στα δημόσια νοσοκομεία, της μεγάλης αναμονής για επισκέψεις σε γιατρούς και της μη χορήγησης πολλών σοβαρών εξετάσεων. Όσο δε αφορά τη σύνταξη, κάθε άλλο παρά ανταποδοτική είναι. Συνεισφέρουν υπέρογκα ποσά για να πάρουν στο τέλος 350 ευρώ.

Το βασικότερο αγαθό στον άνθρωπο είναι η υγεία και το δικαίωμα για αξιοπρεπή γηρατειά. Και αυτό το κράτος αυτή τη στιγμή το στερεί. Οι ευκαιρίες λοιπόν για πωλήσεις προιόντων υγείας και σύνταξης αυξάνουν συνεχώς. Απόδειξη ότι ο κλάδος υγείας έχει τα τελευταία χρόνια συνεχή αύξηση.

Η αλήθεια είναι ότι μετά τις ανακλήσεις αδειών τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές διατηρούν επιφυλάξεις σχετικά με τη φερεγγυότητα των εταιρειών. Με την εφαρμογή όμως της solvenci ii οι πιθανότητες μη φερεγγυότητας έχουν μειωθεί  στο ελάχιστο. Από την άλλη πλευρά και στο χώρο μας γίνεται ”ξεκαθάρισμα”. Οι διαμεσολαβητές πιστοποιημένοι πλέον και καταρτισμένοι προωθούν το προιόν που πράγματι χρειάζεται ο καταναλωτής βάση του δελτίου αναγκών του.

Το βασικό είναι να συνειδητοποιήσει ο καταναλωτής πόσο σημαντική και αναγκαία είναι η συνεργασία του με το πιστοποιημένο ανεξάρτητο διαμεσολαβητή, ο οποίος θα τον συμβουλέψει σωστά και θα του συμπαρασταθεί στη δύσκολη στιγμή, να καταλάβει οτι εμεις κάνουμε λειτούργημα γιατί αγαπάμε και ξέρουμε τη δουλειά μας ενώ ο υπάλληλος της τράπεζας κάνει αγγαρεία μόνο επειδή πιέζεται από το τραπεζικό ίδρυμα χωρίς να τον νοιάζει η προσωπική σχέση με τον πελάτη και χωρίς να είναι υπεύθυνος γι’ αυτό που θα πουλήσει. (Άλλωστε γι’αυτό δεν είναι υποχρεωμένος να έχει συμβόλαιο αστικής ευθύνης όπως εμείς).

Ποιες προγραμματισμένες εκδηλώσεις έχετε για την χρονιά που άρχισε;Υπάρχει ενδιαφέρον και συμμετοχή και σε ποιους ιδιαίτερους τομείς;

Για το καινούργιο χρόνο έχουν δρομολογηθεί τα εξής:

α)καταθέσαμε φάκελο προκειμένου να πάρουμε πρόγραμμα ERASMUS για εκπαίδευση στην Ιταλία (με θέμα ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ στο πλαίσιο του SQS3)

β)ημερίδα με ειδικούς που θα αφορά το φορολογικό

γ)καμπάνια στα ΜΜΕ προκειμένου να προβληθεί η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα του επαγγέλματος μας

δ)ενημέρωση με φυλλάδια και μέσω των ΜΜΕ προς τον καταναλωτή για τα δικαιώματά του ώστε να μην παραπλανείται από τα τραπεζικά ιδρύματα

ε)ενέργειες για την καθιέρωση πανελλήνιου ετήσιου συνέδριου στη Χαλκίδα σε συνεργασία με τους συλλόγους της υπόλοιπης Ελλάδας

ζ)δημιουργία site προκειμένου να προβληθούν τα μέλη μας

η)επαναπιστοποίηση για το 2017 σε αίθουσα που μας χορηγεί το Επιμελητήριο

Περισσότερο ενδιαφέρον δείχνουν οι συνάδελφοι για την ενημέρωση σχετικά με την αντιμετώπιση του φορολογικού καθώς και για την επαναπιστοποίηση.

Τέλειώνοντας,θα ήθελα να τονίσω στους Ευβοιώτες συναδέλφους ότι θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το καλό του κλάδου και να τους καλέσω να είναι δίπλα μας ενεργοί γιατί ”μόνο όλοι μαζί” μπορούμε.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]