Συνέντευξη – Άγγελος Μπεφών, Head Commercial Division HDI και Ηλίας Μαντούβαλος, Head, ICT & Business Efficiency/Operations & Services Division HDI 

 “Η τεχνολογία δεν είναι εχθρός μας, αλλά ο κυριότερος σύμμαχός μας”

Στην πιο έξυπνη και προηγμένη πόλη της χώρας, στα Τρίκαλα διεξήχθησαν οι εργασίες του 31ου Ασφαλιστικού Συνεδρίου του InsuranceForum.gr, με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Θεσσαλίας να υποδέχονται θερμά τη διοργάνωση. Υπό την Αιγίδα του Επιμελητηρίου Τρικάλων και της Ένωσης Επαγγελματιών Διαμεσολαβούντων Τρικάλων οι επαγγελματίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας ενημερώθηκαν για όλες τις σημαντικές προκλήσεις που παρουσιάζονται στον κλάδο σε μία εποχή ολότελα ψηφιακή. Στην πρώτη ενότητα του συνεδρίου με θέμα τις σύγχρονες ανάγκες του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή οι κ.κ. Άγγελος Μπεφών, Head Commercial Division HDI και Ηλίας Μαντούβαλος, Head, ICT & Business Efficiency/Operations & Services Division HDI με μια περιεκτική ομιλία παρουσίασαν το “Πώς επηρεάζεται η ασφάλιση Μικρομεκσαίων επιχειρήσεων από τις νέες τεχνολογίες. Κίνδυνοι και ευκαιρίες».

Στο πλαίσιο αυτής της συμμετοχής, ο κ. Μπεφών και ο κ. Μαντούβαλος παραχώρησαν κοινή συνέντευξη στο insuranceforum.gr και στον Αντώνη Αντωνόπουλο.

Κύριοι Μπεφών και Μαντούβαλε,

Πώς ένας διαδικτυακός κίνδυνος μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή;

Η.Μ.: Όλο και περισσότερες λειτουργίες της καθημερινής μας ζωής υποβοηθούνται ή ελέγχονται από κάποιας μορφής υπολογιστή, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς προϋποθέτουν διασύνδεση στο διαδίκτυο. Η αυξανόμενη εξάρτηση μας από τέτοια συστήματα σημαίνει ότι πρέπει να φροντίσουμε για τη μέγιστη δυνατή προστασία τους. Όπως είναι πλέον αδιανόητο το να μην προστατεύουμε –στο τεχνικό επίπεδο– αυτά τα συστήματα με antivirus, έτσι θα πρέπει να θεωρείται εξ ίσου απαραίτητη και η προστασία τους -μέσω της ασφάλισης- έναντι των επιπτώσεων που θα έχει στην επαγγελματική και προσωπική μας ζωή η δυσλειτουργία τους ή ακόμα και η καταστροφή τους από κακόβουλη επίθεση ή παράνομη χρήση ή πρόσβαση.

Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η ασφάλιση Cyber είναι η τελευταία γραμμή άμυνας των συστημάτων μας πέρα και πάνω από οποιοδήποτε υπάρχον σύστημα διαδικτυακής ασφαλείας ή προγράμματος antivirus, και έτσι είναι τεράστια ευκαιρία για τους διαμεσολαβητές, οι οποίοι ενημερώνοντας σωστά τους πελάτες τους θα τους προσφέρουν υπηρεσία ύψιστης ποιότητας.

Α.Μ.: Αυτό που ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει όλοι μας είναι η ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να μας δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα υποκλέπτοντας τα προσωπικά μας δεδομένα ή/και παραβιάζοντας την ηλεκτρονική λειτουργία της επιχείρησής μας. Δυστυχώς έχουμε παραμείνει στην προσπάθεια να πείσουμε τον πελάτη μας ότι στις ασφαλιστικές του καλύψεις θα πρέπει να συμπεριλάβει και αυτή της «κλοπής». Αν δει κανείς τα στατιστικά και το τι συμβαίνει γύρω μας είναι ευκολότερο και συχνότερο πλέον, να πέσουμε θύμα ενός hacker παρά ενός ληστή. Να, λοιπόν, η ευκαιρία που έχει η ασφαλιστική αγορά. Υπάρχουν σήμερα εταιρείες με εξειδικευμένα προγράμματα στην κάλυψη κυβερνοεπιθέσεων τα οποία προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών

Πόσο επηρεάζουν την ασφαλιστική αγορά οι αλλαγές που φέρνει η χρήση της τεχνολογίας;

Η.Μ.: Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών στην ασφάλιση έχει δύο όψεις. Αφ’ ενός η χρήση τους από τις ασφαλιστικές εταιρίες οδηγεί σε γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πελατών, όμως αυτό γίνεται -συνήθως- μέσω μοντέλων “self-service” που σε πολλές περιπτώσεις αφήνει τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή εκτός του άμεσου “κύκλου εξυπηρέτησης”, σε ρόλο “παρακολούθησης” της διαδικασίας αποζημίωσης.

Αφετέρου, η πρόσβαση σε προηγμένες τεχνολογίες και η χρήση αυτών από τους ίδιους τους διαμεσολαβητές είναι σήμερα ευκολότερη και φτηνότερη από ποτέ. Ποτέ πριν δεν υπήρχε σε αυτό το βαθμό η ευκαιρία –και τα εργαλεία– ώστε να μελετήσουν οι διαμεσολαβητές τα γνωρίσματα και τις ανάγκες των πελατών τους σε τέτοια λεπτομέρεια. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις αυξημένες δυνατότητες επικοινωνίας με τους πελάτες –μέσω της τεχνολογίας– αλλά και η δημιουργία νέων αναγκών ασφάλισης γύρω από αυτήν, δίνουν μια μοναδική ευκαιρία στον σύγχρονο διαμεσολαβητή να επεκτείνει γρήγορα και στοχευμένα τις δραστηριότητες του και να προσφέρει νέα επίπεδα εξυπηρέτησης και συμβουλευτικής στους πελάτες του.

 Α.Μ.: Η χρήση των νέων τεχνολογιών και στην ασφαλιστική βιομηχανία είναι μια πραγματικότητα. Πολλές είναι οι εταιρείες που στο εξωτερικό τις εφαρμόζουν ήδη. Είμαι πεπεισμένος ότι σε πολύ μικρότερο διάστημα, από αυτό που φανταζόμαστε, θα «χτυπήσει» και η δική μας πόρτα. Αναλυτικότερα πιστεύω ότι ο τομέας των προσωπικών ασφαλίσεων, ο οποίος αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, θα είναι ο πρώτος που θα επηρεαστεί. Μη λησμονούμε το γεγονός ότι κάποιοι ασφαλιστικοί Όμιλοι έχουν ήδη εφαρμόσει τις νέες αυτές τεχνολογίες σε κάποια από τα προϊόντα αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρουν τόσο στους συνεργάτες τους όσο και στους τελικούς καταναλωτές/χρήστες. Είναι, λοιπόν, κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι η τάση όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά θα διογκωθεί ακόμη περισσότερο. Το ζητούμενο για όλους όσους δραστηριοποιούμαστε στην ασφαλιστική βιομηχανία είναι η θετική επίδραση να υπερισχύσει των όποιων αρνητικών σκέψεων υπάρχουν. Για να επιτευχθεί το συγκεκριμένο χωρίς να παραμένει διαχρονικά «ευχολόγιο», θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι να «συγχρονιστούν» και να υιοθετήσουν τις αλλαγές αυτές, στο βαθμό που ο καθένας κρίνει και μπορεί. Η τεχνολογία δεν είναι εχθρός μας. Κατά την προσωπική μου άποψη, αποτελεί τον κυριότερο σύμμαχό μας.

Ο στόχος είναι διττός. Να απαλλαγούμε από τις χρονοβόρες και αντιπαραγωγικές διαδικασίες και να επενδύσουμε το χρόνο μας σε ουσιαστικές ενέργειες και επιχειρηματικές κινήσεις με στόχο την ανάπτυξή μας αλλά και τη βελτίωση των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών στους συνεργάτες μας και στους καταναλωτές. Παράλληλα, οφείλουμε να προσανατολιστούμε στο τρίπτυχο ενημέρωση/εκπαίδευση -κάλυψη των πραγματικών αναγκών- after sales service κάτι που απαιτεί την προσωπική επαφή με τον πελάτη/συνεργάτη και που καμία «μηχανή» δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

Πώς βλέπετε τις προοπτικές του επαγγέλματος; Ποιοι είναι οι κλάδοι στους οποίους θα δοθεί έμφαση στο μέλλον;

Η.Μ.: Παρά το μεγάλο εύρος δημοσιότητας, η αλήθεια είναι ότι οι τρέχουσες δυνατότητες συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης (A.I.) και Machine Learning είναι -ακόμα- σχετικά μικρές, όμως αφ’ ενός εξελίσσονται συνεχώς με γοργούς ρυθμούς και αφετέρου είναι αρκετές ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση ασφαλιστικών αναγκών σε μικρούς τυποποιημένους κινδύνους χαμηλής πολυπλοκότητας. Αυτό έχει ως φυσική συνέπεια την αντίστοιχη εξάπλωση των Direct και Self-Service μοντέλων σε σχεδόν όλους τους κλάδους των ασφαλίσεων και ιδίως στον κλάδο αυτοκινήτου και κατοικίας. Συνεπώς, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στις καλύψεις πιο σύνθετων ασφαλιστικών προϊόντων και στις ανάγκες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, οπού θα μπορεί να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες και ειδικευμένες λύσεις σε κινδύνους μεγαλύτερης πολυπλοκότητας. Ταυτόχρονα, η διείσδυση της τεχνολογίας σχεδόν σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, ανοίγει νέα πεδία ασφάλισης (π.χ. IoT, IIoT ,Cyber αλλά και πιο “ασυνήθιστους” κλάδους όπως το Crowd-Funded Group Insurance) αλλά φαίνεται να απομακρύνει από το διαμεσολαβητή παραδοσιακούς κλάδους, όπως το motor insurance, όπου τα self-driving αυτοκίνητα θα αλλάξουν ριζικά το τοπίο. Σε κάθε περίπτωση το μέλλον φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον και λαμπρό, για όσους αγκαλιάσουν τις νέες τεχνολογίες έγκαιρα και παραμένουν ενημερωμένοι και “επίκαιροι”.

Α.Μ.: Οι προοπτικές της ασφαλιστικής βιομηχανίας εκτιμώ ότι είναι ιδιαίτερα ευοίωνες τόσο για τον τομέα των γενικών ασφαλίσεων όσο και γι’  αυτόν της υγείας. Θεωρώ ότι οι καλύτερες ημέρες είναι μπροστά μας. Υπάρχει η δεδηλωμένη υποχρέωση των περισσοτέρων ασφαλιστικών Ομίλων (ημεδαπών και αλλοδαπών) για ευρύτερη αναδιοργάνωσή τους με παράλληλες διορθωτικές κινήσεις τόσο σε επίπεδο κινδύνων όσο και ασφαλίστρων. Οι απαιτήσεις και οι ανάγκες των καταναλωτών/τελικών χρηστών αυξάνονται ραγδαία σε υπάρχοντες κινδύνους αλλά και σε άλλες νέες μορφές (π.χ. κυβερνοκίνδυνοι). Επιπλέον, η πολιτεία προσανατολίζεται στην υιοθέτηση κοινών δράσεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (ΣΔΙΤ) και στο χώρο της ασφάλισης, παράλληλα δε εξετάζει τις περιπτώσεις εκείνες στις οποίες η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να θεωρείται αναγκαία προϋπόθεση (π.χ. η επαγγελματική ευθύνη για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων). Επιπλέον, το γεγονός του νέου κανονιστικού πλαισίου μέσω της κοινοτικής οδηγίας 2016/97 Ε.Ε. και της αντίστοιχης ελληνικής νομοθεσίας 4583/2018 έχει βοηθήσει όλους τους εμπλεκόμενους στην ασφαλιστική αγορά (π.χ. ασφαλιστικές εταιρείες, διαμεσολάβηση). Ήταν μια επίπονη διαδικασία «ευθυγράμμισης» αλλά με θετικά αποτελέσματα που είναι ήδη ορατά. Αναφορικά με τους Κλάδους οι οποίοι θα «πρωταγωνιστήσουν» στο μέλλον, πιστεύω ότι ο ευρύτερος χώρος των Ευθυνών θα είναι αυτός που θα «καταλάβει» τη μερίδα του λέοντος. Δεν θα πρέπει βέβαια να λησμονούμε ότι όσοι προσανατολιστούν στην κάλυψη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (SME), με τρόπο απλό και ευφυή, θα είναι και οι κερδισμένοι στο τέλος της ημέρας. Ο λόγος είναι απλός. Στη χώρα μας, με βάση τα επίσημα στοιχεία, ποσοστό μεγαλύτερο του 85% του συνόλου των επιχειρήσεων αφορά σε μικρομεσαίους κινδύνους.

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]