Στο συρτάρι τ’ ανασφάλιστα – Εκνευρισμός στην αγορά

  • Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει το μείζον ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας, μετά τις πολύμηνες καθυστερήσεις και ματαιώσεις που καταγράφονται επί της διαδικασίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης.
  • Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για «μεγάλη αδυναμία της πολιτείας να εφαρμόσει έναν νόμο που ισχύει εδώ και τέσσερα χρόνια παρέχοντας ατύπως επί μακρόν ασυλία στους ανασφάλιστους».
  • Στοιχεία των εταιρειών δείχνουν πώς κάποιοι ασφαλίζονται μόνο για την περίδο των διασταυρώσεων.

Μετά τις διαρκείς παρατάσεις και το πρόσφατο «χάος» που προκλήθηκε, από τις δαιδαλώδεις και αναποτελεσματικές διεργασίες που ακολουθήθηκαν από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, το θέμα μπήκε προσωρινά στο «συρτάρι» έως ότου υπάρξει οριστικοποίηση και ρεαλιστική απεικόνιση της κατάστασης που επικρατεί για ανασφάλιστα ΙΧ.

Στην παρούσα φάση, ο μεγάλος φόρτος εργασίας έχει μετατοπιστεί στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο και οφείλει να διασταυρώσει τα πραγματικά στοιχεία για να εκλείψουν οι 300 και πλέον χιλιάδες λανθασμένων ειδοποιητηρίων που παρατηρήθηκαν στην προηγούμενη φάση και αφορούσαν κλοπές, καταστροφές κ.α.

Τα εκτεταμένα λάθη επανάφεραν στο τραπέζι των συζητήσεων τους αρμόδιους υπουργούς, Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη, σε μια προσπάθεια να δοθεί μια ακόμα ευκαιρία πριν την οριστική επιβολή προστίμων.

Ο «εκνευρισμός» είναι διάχυτος απ’ όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, καθώς πέραν της παραβατικότητας, ο ασφαλιστικός κόσμος “ποντάρει” στην ομαλή λειτουργία της αγοράς με αυστηρούς κανόνες για όλους.

Πληροφορίες από τις ασφαλιστικές εταιρείες αναφέρουν πως υπήρξε μαζικό κύμα ασφάλισης οχημάτων όσο υπήρχε ορατός ο κίνδυνος της «καμπάνας». Παρόλα αυτά, από 1,15 εκατ. ιδιοκτήτες στους οποίους η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είχε αποστείλει τα «μπιλιετάκια», εκτιμάται ότι πολύ μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών δεν έχει ασφαλίσει τα οχήματα τους και μάλλον δεν θα τα ασφαλίσουν, αφού για πολλές χιλιάδες ανασφάλιστα δεν έχουν πληρωθεί ούτε και τα τέλη κυκλοφορίας του 2017.

Aσφαλίζονται μόνο για την περίοδο των διασταυρώσεων
Την ίδια στιγμή, κυρίαρχο ζήτημα που απασχολούσε τα στελέχη των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών είναι αν και κατά πόσο ήταν σκόπιμο να δημοσιοποιούνται εκ των προτέρων οι περίοδοι που θα γίνονται έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα.Με δεδομένη την ευελιξία που έχουν σήμερα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου κάποιοι έσπευσαν να συνάψουν μηνιαία ή τριμηνιαία συμβόλαια ώστε το όχημα τους να φαίνεται ασφαλισμένο κατά τη διάρκεια των ελέγχων, δίδοντας προσωρινή λύση ή «κουκουλώνοντας» το μείζον ζήτημα των μακροχρόνια ανασφάλιστων οχημάτων.
Σύμφωνα με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, ακόμα και αυτοί που ασφαλίστηκαν το καλοκαίρι τώρα δείχνουν να μην ανανεώνουν συμβόλαια. Να σημειωθεί πως σε περίπτωση που ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει ζημιά σε άλλο ασφαλισμένο όχημα, τότε ο νόμος προβλέπει αφαίρεση πινακίδων για 2 χρόνια, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, ποινικές κυρώσεις και τα υψηλά χρηματικά πρόστιμα.

Στις αρχές του 2018 αναμένονται οι οριστικές απαντήσεις στον δισεπίλυτο γρίφο των 1,15 εκατομμυρίων ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους. Η διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης παραμένει για ακόμα μια φορά εξαιρετικά «δύσκολη» και χρονοβόρα, με τους ανθρώπους της αγοράς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου κάνοντας λόγο για… επί μακρόν άτυπη ασυλία στους ασυνεπείς ιδιοκτήτες ΙΧ.

Ασφαλιστικές εταιρείες και πλήθος θεσμικών οργάνων προειδοποιούν πως «όσο καθυστερεί η διασταύρωση, τόσο διογκώνεται το φαινόμενο των ανασφάλιστων, αποκτώντας διαστάσεις τεράστιας ανομίας με την ανοχή της πολιτείας».

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Πηγή: underwriter.gr

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]