ΚΥΠΡΟΣ: Στις 17/12 η πρώτη ακρόαση για την προσφυγή των διαμεσολαβητών εναντίον της οδηγίας της Εφόρου

Στις 17 Δεκέμβριου η πρώτη ακρόαση για την προσφυγή των διαμεσολαβητών εναντίον της οδηγίας

Μετά από τρεις άγονες συζητήσεις στην κοινοβουλευτική επιτροπή εμπορίου, ενώπιον της οποίας οι εμπλεκόμενες πλευρές διασταύρωσαν έντονα τα «ξίφη» τους, πλέον η συζήτηση του θέματος λόγω της ευαισθησίας του μεταφέρεται πίσω από κλειστές πόρτες. Η βουλή σε επόμενη της, κεκλεισμένων των θυρών, συνέδρια θα προσπαθήσει να πιέσει την έφορο να δώσει παράταση στην εφαρμογή της οδηγίας μέχρις ότου αποφασίσει το δικαστήριο.

Όπως αναφέρει το υπόμνημα των ασφαλιστών, οι εν λόγω 4 μήνες πίστωσης συμπεριλαμβάνουν και αυτήν που προσφέρουν οι ασφαλιστικές απευθείας στους ασφαλισμένους

Καλά κρατεί η διαμάχη μεταξύ Ασφαλιστικών Εταιρειών και διαμεσολαβητών ένεκα της Οδηγίας της Εφόρου Ασφαλίσεων. Μετά από τρεις άγονες συζητήσεις στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, ενώπιον της οποίας οι εμπλεκόμενες πλευρές διασταύρωσαν έντονα τα «ξίφη» τους, πλέον η συζήτηση του θέματος, λόγω της ευαισθησίας του, μεταφέρεται πίσω από κλειστές πόρτες.

Όπως φάνηκε από τη συζήτηση της περασμένης Τρίτης, η Έφορος δεν ικανοποιήθηκε απ’ όσα άκουσε, ώστε να αποσύρει την επίμαχη Οδηγία. Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ξεκίνησαν αγωγές και νομικές διαδικασίες για να πλήξουν τη συγκεκριμένη οδηγία της Εφόρου Ασφαλίσεων, η οποία, όπως υποστηρίζουν, τους εκτοπίζει από τη διαδικασία των ασφαλίσεων, ενώ την ίδια ώρα αμφισβητούν τη νομιμότητά της ως προς τον τρόπο που αυτή ετοιμάστηκε και εφαρμόστηκε.

Όπως πληροφορούμαστε, στις 17 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ακρόαση για την εν λόγω προσφυγή των διαμεσολαβητών κατά της Οδηγίας, όμως δεν αναμένεται να βγει εκείνη την ημέρα η τελική απόφαση, η οποία θα αρχίσει να εφαρμόζεται πλήρως την 1η Ιανουαρίου 2018. Έτσι, προς αυτήν την κατεύθυνση στρέφονται οι προσπάθειες της Βουλής, η οποία σε επόμενή της, κεκλεισμένων των θυρών, συνεδρία, θα προσπαθήσει να πιέσει την Έφορο να δώσει παράταση στην εφαρμογή της Οδηγίας μέχρις ότου αποφασίσει το Δικαστήριο.

Οφειλές

Όπως είπε ενώπιον της Βουλής η Έφορος Ασφαλίσεων, Βικτώρια Νάταρ, προέβη στην έκδοση της εν λόγω Οδηγίας καθώς υπάρχουν πολλά οφειλόμενα ποσά από τους διαμεσολαβητές προς τις ασφαλιστικές και ότι αυτά θα αυξηθούν, αν δεν ληφθούν μέτρα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την Οδηγία που εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2017, οι διαμεσολαβητές θα πρέπει εντός επτά ημερών από την είσπραξη ασφαλίστρων να τα καταβάλλουν στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Από την Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών αναφέρθηκε ενώπιον της Επιτροπής ότι τα προβληματικά συμβόλαια είναι πέραν των μισών, προσθέτοντας ότι πάνω από το 50% των claims είναι ανείσπρακτα. Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών, Στέφη Δράκου, οι διαμεσολαβητές το 2014 είχαν συνολικές οφειλές €45 εκατ., από τις οποίες 41% ξεπερνούσε την περίοδο πίστωσης, ενώ το 29% ξεπερνούσε την περίοδο των 12 μηνών.

Καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς

Με αναλυτικό, όμως, υπόμνημά του, που κατέθεσε στην Επιτροπή Εμπορίου, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΣΕΑΔ) διαψεύδει τα πιο πάνω στοιχεία, αναφέροντας ότι τα ετήσια ασφάλιστρα για το 2016 έχουν ως μέσο όρο είσπραξής τους 4 μήνες πίστωσης. Όπως αναφέρει, το υπόμνημα των ασφαλιστών, οι εν λόγω 4 μήνες πίστωσης, συμπεριλαμβάνουν και αυτήν που προσφέρουν οι ασφαλιστικές απευθείας στους ασφαλισμένους, καθώς επίσης και τη συμβατική πίστωση με τους διαμεσολαβητές, η οποία κυμαίνεται στους τρείς μήνες και έτσι προκύπτει ότι τα ασφάλιστρα του 2016 αποδόθηκαν το αργότερο με πίστωση 4 μηνών.

Οι διαμεσολαβητές τονίζουν ότι η «ισχυριζόμενη μη έγκαιρη απόδοση ασφαλίστρων, που επικαλέστηκε η Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών για να εκδώσει την Οδηγία: αφορά στην ουσία μόνο ένα μήνα πέραν της συνήθους πίστωσης που έχουν οι διαμεσολαβητές των τριών μηνών, δεν δημιουργήθηκε από τους μεσολαβητές, αλλά από απευθείας ασφαλίσεις και το 2016 μειώθηκε σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα έτη».

«Δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού»

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ο Σύνδεσμος Διαμεσολαβητών από τις δημοσιευμένες Εκθέσεις Φερεγγυότητας των ασφαλιστικών εταιρειών, αναφέρονται συγκεκριμένες περιπτώσεις ασφαλιστικών δείχνοντας ότι δεν υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά τα ανείσπραχτα ασφάλιστρα και ακόμα και αν υπάρχει, αυτό δεν αφορά τους διαμεσολαβητές. Την ίδια ώρα στο υπόμνημά τους οι Επαγγελματίες Ασφαλιστές τονίζουν ότι εάν η Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών ήθελε να επιβάλει όρους άμεσης ή γρήγορης καταβολής ασφαλίστρων στον Γενικό Κλάδο, η οδηγία θα έπρεπε να ρυθμίσει και για τις απευθείας ασφαλίσεις, ούτως ώστε να υπάρχει ίση μεταχείριση μεταξύ ασφαλιστών και ασφαλιστικών εταιρειών και να μη δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ τους.

Η προσφυγή

Υπενθυμίζεται ότι, στις 3 Μαΐου 2017, 645 φυσικά και νομικά πρόσωπα (Εταιρείες Πρακτόρευσης) προσέφυγαν στο Ανώτατο Δικαστήριο για να πλήξουν την Οδηγία της Εφόρου. Οι προσφυγές βασίζονται σε 22 νομικά σημεία και συγκεκριμένους λόγους ακύρωσης. Οι κυριότεροι λόγοι που προβάλλουν οι οργανωμένοι ασφαλιστές είναι η υπέρβαση εξουσίας της Εφόρου Ασφαλίσεων, η παραβίαση του Συντάγματος, η καταπάτηση της διάκρισης των εξουσιών, η παραβίαση πρωτογενούς και δευτερογενούς Ευρωπαϊκού Δικαίου και άλλοι.

Όπως καταγγέλλουν οι οργανωμένοι ασφαλιστές, η Έφορος Ασφαλίσεων αφαιρεί άδικα και καθ’ υπέρβασιν εξουσίας τις άδειες από τους ασφαλιστές στερώντας τους έτσι το δικαίωμα να ασκήσουν το επάγγελμά τους, ενώ όπως επισημαίνουν, η Έφορος αρνείται πεισματικά να συμμορφωθεί με τις Αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου και του Διοικητικού Δικαστηρίου.

Πηγή: sigmalive.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]