Ο κόσμος ενδιαφέρεται να μάθει, με την πορεία της δημόσιας υγείας είναι πιο ανοιχτός απ’ ότι παλιότερα στην ιδιωτική ασφάλιση. Τι γίνεται όμως, που η Διαμεσολάβηση επιμένει ν’ ασχολείται με τα αυτοκίνητα; Από τις 8.000-10.000 εγγεγραμμένους Διαμεσολαβητές η συντριπτική πλειοψηφία επικεντρώνεται στα αυτοκίνητα. Αποτέλεσμα: 2000-2500 Σύμβουλοι Υγείας για 10.000.000 πληθυσμό…
Η δημόσια υγεία χρόνια τώρα έχει πάψει να είναι αυτό που ήταν κάποτε – και στην πραγματικότητα αλλά και στη συνείδηση των πολιτών. Φαίνεται πώς φτάσαμε πια στο σημείο που ο Έλληνας αρχίζει να βλέπει αλλιώς την ιδιωτική ασφάλιση, ενδιαφέρεται να μάθει, θα ήθελε ενδεχομένως να ασφαλιστεί αλλά…δεν βρίσκει ασφαλιστές.
Όσο τρελό και αν ακούγεται αυτό, δεν παύει να είναι εύρημα της πραγματικότητας. Αυτό δηλαδή που κάποιοι Συνεργάτες της Ιnteramerican διαπίστωσαν, όταν σκέφτηκαν να βγουν στο δρόμο και να ζητήσουν από τον κόσμο να καταθέσει τη γνώμη του για την ιδιωτική και την δημόσια υγεία:
Μια ομάδα Συνεργατών του Διοικητικού Γραφείου Πωλήσεων που διατηρεί η εταιρεία στον 26ο όροφο του Πύργου Αθηνών, υπό την καθοδήγηση του Unit Manager Βαγγέλη Καρά, ανέλαβε να τρέξει ένα ιδιότυπο “sales point”.
Σε ένα αυτόνομο, ισόγειο οίκημα απέναντι σχεδόν από την είσοδο του Πύργου, έστησε ένα γραφείο στα πρότυπα των γραφείων της Interamerican. Εκεί οι Συνεργάτες, με κυκλικές βάρδιες, αναλαμβάνουν να πλησιάζουν τους περαστικούς και να τους ζητούν να τους δώσουν «πέντε λεπτά για την υγεία τους». Πιο συγκεκριμένα, εξηγούν ότι κάνουν μια έρευνα για λογαριασμό της εταιρείας και ζητούν πέντε λεπτά από το χρόνο τους για να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο.Όσοι συμφωνούν περνούν μέσα στο ισόγειο γραφείο και συμπληρώνουν λίγες ερωτήσεις. Η ανταπόκριση του κόσμου, αλλά και τα πρώτα συμπεράσματα, είναι εντυπωσιακά.
Σε μια μόλις εβδομάδα, περίπου 80 περαστικοί απάντησαν στις ερωτήσεις και όλοι, πλην ενός που είπε ότι βρίσκει την δημόσια υγεία «μια χαρά» δήλωσαν ανοιχτοί και θετικοί απέναντι στην ιδιωτική ασφάλιση, σημειώνοντας ωστόσο ότι κανείς δεν τους έχει μιλήσει για αυτήν μέχρι σήμερα.
Κανείς δηλαδή επαγγελματίας της ασφάλισης δεν τους έχει πλησιάσει ποτέ, για να τους εξηγήσει τι ακριβώς προσφέρει και πόσο ακριβώς κοστίζει.
Με αποτέλεσμα όλοι να νομίζουν, ότι η ασφάλιση υγείας είναι ακριβότερη απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Χαρακτηριστικά είναι όσα είπε στο Underwriter o Unit Managaer κ. Καρράς:
«Αυτό που παρατηρήσαμε και το βλέπουμε άλλωστε και στην καθημερινή μας δουλειά, είναι ότιπολύς κόσμος δεν γνωρίζει τις τιμές. Έχουν πολύ διαφορετικά πράγματα στο μυαλό τους απ’ ότι ισχύει στην πραγματικότητα, αυτό φάνηκε πολύ έντονα και όλη αυτή την εβδομάδα. Όταν ακούνε τις τιμές, δεν το πιστεύουν. «Με 20 ευρώ το μήνα, ασφάλιση για το παιδί μου;» αναρωτιούνται.
Από την εμπειρία μου, τότε τη δεκαετία του ‘90 ψάχναμε ποιοι θέλουν να πάρουν ασφάλεια, τώρα ψάχνουμε ποιοι από αυτούς που θέλουν, μπορούν να την πληρώσουν. Δεν υπάρχει κανείς που να μη θέλει. Αν υποθέσουμε ότι ήταν δωρεάν και βγούμε και ρωτήσουμε “θέλετε ιδιωτική ασφάλεια;”, τώρα πια όλοι θα πουν ναι.
Κάποτε όμως έλεγαν “έλα μωρέ, τι είναι αυτό;”…Εμένα προσωπικά μια φορά με ρώτησαν αν είμαι από την ΓΑΔΑ, όταν μιλούσα για ασφάλιση.
Το ζήτημα τώρα, είναι άλλο. Το 1985 οι Ασφαλιστές είμασταν 30.000 – 40.000 σε όλη την Ελλάδα, τώρα έχουμε μείνει 9.000-10.000 ασφαλιστές σε όλους τους κλάδους και οι περισσότεροι, ασχολούνται με το αυτοκίνητο, δεν μιλάνε στον κόσμο».
Χαρακτηριστικό είναι και αυτό που επεσήμανε στο Underwriter και ο Μανώλης Κούτης, o Διευθυντής Πωλήσεων των Διοικητικών Γραφείων Agency της εταιρείας: Όλοι μας έχουμε ενοχληθεί ουκ ολίγες φορές από τηλεφωνήματα Συνεργατών κινητής τηλεφωνίας. Ποιος όμως από εμάς ή από το άμεσο φιλικό μας περιβάλλον, μπορεί να πει ότι κάποτε του τηλεφώνησε Συνεργάτης ασφαλιστικής;..
Αυτή τη στιγμή, η ανταπόκριση του κόσμου για τα προγράμματα υγείας και στη συγκεκριμένη ενέργεια (από τους 80 οι 50 δήλωσαν εθελοντικά ονοματεπώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας) αλλά και από το ρεπορτάζ του Underwriter μήνες τώρα σε όλη την Ελλάδα φαίνεται να είναι δεδομένη.
Πράγματι, το μόνο πρόβλημα τώρα για τους περισσότερους δείχνει να είναι το κόστος, για το οποίο όμως οι περισσότεροι φαίνεται να έχουν λανθασμένη εντύπωση.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πλειοψηφία των Διαμεσολαβητών που απέχει από την Υγεία και επαφίεται στο Αυτοκίνητο, θα πρέπει να κάνει ένα τολμηρό βήμα μπροστά και να αρχίσει να ενημερώνει για τα προγράμματα νοσηλείας και περίθαλψης. Ο κόσμος έχει ωριμάσει, είναι περισσότερο έτοιμος από ποτέ. Τα μηνύματα για αυτό, έρχονται από παντού.
Δυόμισι χιλιάδες Διαμεσολαβητές, δεν φτάνουν να καλύψουν 10.000.000 πληθυσμό.
Με ενδιαφέρον αναμένονται τα συμπεράσματα που θα συγκεντρώσει η ιδιαίτερη και έξυπνηπρωτοβουλία των ανθρώπων της Interamerican.
Πηγή: underwriter.gr