Ιδρυτές Hellas Direct: Έτοιμοι για εξαγορές

Αναγνωρίζοντας τις πραγματικότητες και τις στρεβλώσεις στην ασφαλιστική αγορά της Κύπρου αλλά με κύριο γνώμονα την προσφορά μιας εναλλακτικής επιλογής η Hellas Direct έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα στoν κλάδο της ασφάλισης. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουν να στείλουν οι ιδρυτές της, Αλέξης Πανταζής και Αιμίλιος Μάρκου, οι οποίοι αναφέρονται σε ριζικές αλλαγές που θα επέλθουν στον ασφαλιστικό τομέα της Κύπρου τα αμέσως επόμενα έτη.
Συνέντευξη στον Γιώργο Πυρίσιη στο περιοδικό Insider
Σ’ αυτά τα πλαίσια η Hellas Direct, έχοντας τη στήριξη ισχυρών μετόχων, είναι έτοιμη για να προχωρήσει σε εξαγορές και συνεργασίες με άλλους μεγάλους παίκτες του ασφαλιστικού αλλά και του τραπεζικού τομέα. Ξεκαθαρίζουν επίσης πως στο παρόν στάδιο, η επικέντρωσή τους στην κυπριακή αγορά είναι οι ασφάλειες σπιτιών και όχι οχημάτων, παρά την πρόσφατη εξαγορά της Rescue Line.
Παρόλο που η HellasDirect είναι κυπριακή εταιρεία, ο χώρος δραστηριοποίησής της μέχρι τώρα ήταν η Ελλάδα. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να επεκτείνετε τις εργασίες σας και στην κυπριακή αγορά;
Αλέξης Πανταζής (ΑΠ): Καταρχήν να τονίσουμε πως είμαστε μια κυπριακή ασφαλιστική εταιρεία, διατηρούμε γραφεία και 32 άτομα προσωπικό στην Κύπρο και εποπτευόμαστε από την Έφορο Ασφαλιστικών Εταιρειών. Στην Ελλάδα λειτουργούμε μέσω υποκαταστήματος.
Σίγουρα η κυπριακή αγορά είναι μικρή συγκριτικά με την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό πως από πλευράς αριθμών είμαστε η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία στην Κύπρο λόγω των εργασιών στην Ελλάδα, έστω κι αν το μερίδιο μας στην ελληνική αγορά είναι μόλις 2%.
Ωστόσο, βλέποντας τις αλλαγές που έρχονται και τη βελτίωση του εποπτικού πλαισίου που σχεδιάζεται, εμείς ήδη έχουμε τις δομές και την τεχνολογία που χρειάζεται για να δούμε το στρατηγικό πλεονέκτημα που δημιουργείται για εμάς στην κυπριακή αγορά. Η Κύπρος δεν ήταν στρατηγική επιλογή από την άποψη ότι έχει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης και μεγέθυνσης οργανικά, αλλά μία αγορά στην οποία θεωρούμε πως θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές το επόμενο διάστημα και θέλουμε να είμαστε σε θέση να τις εκμεταλλευτούμε.
Αναφέρατε πιο πάνω πως είστε η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία όσον αφορά συγκριτικά με την Κύπρο μεγέθη στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Σε απόλυτους αριθμούς πώς μεταφράζεται αυτό; Ποιος είναι ο κύκλος εργασίας σας σήμερα;
Αιμίλιος Μάρκου (ΑΜ): Διαχειριζόμαστε περίπου 80 με 90 χιλιάδες συμβόλαια αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά. Επίσης, λόγω του ότι οι πελάτες σε πολλές περιπτώσεις αγοράζουν συμβόλαια τριμηνιαίας ή εξαμηνιαίας διάρκειας, ο αριθμός των συναλλαγών είναι πολύ μεγαλύτερος. Άρα, διαχειριζόμαστε περίπου 300-400 χιλιάδες συναλλαγές τον χρόνο.
Για το 2019, υπολογίζουμε πως θα έχουμε περίπου 17 με 20 εκατομμύρια ευρώ κύκλο εργασιών. Επιπλέον, να σημειώσουμε πως στη βάση οργανικής ανάπτυξης μεγαλώνουμε 35% με 40% ετησίως εξού και πρόσφατα συμπεριληφθήκαμε στη λίστα των Financial Times με τις 1000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες. Παράλληλα, κοιτάζουμε το ενδεχόμενο για 1-2 περιπτώσεις εξαγορών, κάτι που θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο την εταιρεία, εάν η κατάληξη είναι θετική.
Ποιο θεωρείτε πως είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα στην κυπριακή αγορά; Οι τεχνολογικές υποδομές; Θεωρείτε πως είναι έτοιμη η κυπριακή αγορά για μία τέτοια αλλαγή;
ΑΠ: Η αγορά αυτή τη στιγμή στην Κύπρο είναι σε μια δύσκολη μεταβατική φάση και εμείς προσπαθούμε να προβλέψουμε πώς θα διαμορφωθεί σε ένα – δύο χρόνια. Εάν δεν διαβλέπαμε αυτήν την επερχόμενη αλλαγή, δεν θα ασχολούμασταν καν με την κυπριακή αγορά. Όπως έγινε τα τελευταία χρόνια με τον τραπεζικό τομέα, το ίδιο εκτιμούμε πως θα γίνει και στην ασφαλιστική αγορά. Η Hellas Direct μπορεί να προσφέρει νέες τεχνολογίες αλλά κυρίως κεφάλαια στην κυπριακή ασφαλιστική βιομηχανία κάτι που θα ωθήσει και τη δική της ανάπτυξη. Σε ένα χρόνο από σήμερα εάν γίνουν και οι ανάλογες συγχωνεύσεις, που πιστεύουμε πως θα γίνουν, η Hellas Direct μπορεί να κάνει τη διαφορά και να εδραιώσει την παρουσία της.
Άρα στοχεύετε σε εξαγορές, δεν θα επιδιώξετε οργανική ανάπτυξη με τον παραδοσιακό τρόπο προσέλκυσης πελατών.
ΑΜ: Ακριβώς, το μοναδικό πράγμα που δεν θα θέλαμε να κάνουμε είναι να αρχίσουμε να κτυπάμε πόρτες από σπίτι σε σπίτι για να πουλήσουμε ασφάλειες, γιατί απλούστατα είναι πολύ χρονοβόρα και με κόστος διαδικασία που δεν αποφέρει την ανάλογη ανάπτυξη. Υπάρχουν εταιρείες που είναι για δεκαετίες στην κυπριακή αγορά ακολουθώντας αυτό το μοντέλο κι όμως έχουν το ίδιο ποσοστό αγοράς με εμάς αυτήν τη στιγμή, που είμαστε μια νέα εταιρεία. Πρέπει να σημειώσουμε πως η ασφάλιση οχημάτων είναι μία πολύ δύσκολη αγορά από όλες τις πτυχές λόγω της μεγάλης συχνότητας που συμβαίνουν περιστατικά, δηλαδή ατυχήματα, που επηρεάζουν τις εργασίες. Άρα χρειάζονται μεγάλες υποδομές.
Εμείς αν και ξεκινήσαμε με τον τομέα των οχημάτων, στην Κύπρο επικεντρωνόμαστε στην ασφάλιση οικίας αφού υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης. Κατ’ αρχάς, μόνο το 30% των σπιτιών είναι ασφαλισμένα στην Κύπρο ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι ακόμα χειρότερο, μόλις 16%. Θεωρούμε πως σε κάποιο στάδιο, είτε γιατί θα το επιβάλει η πολιτεία, είτε γιατί θα το επιδιώξει η κοινωνία, αυτό το ποσοστό θα φτάσει στο 100%. Επίσης, τα στοιχεία δείχνουν πως τα μοναδικά σπίτια που ασφαλίζονται είναι αυτά που είναι υποθηκευμένα έναντι στεγαστικών δανείων. Βλέπουμε λοιπόν ότι σ’ αυτόν τον τομέα τα περιθώρια είναι μεγάλα εξού και οι επικοινωνιακές εκστρατείες με τις οποίες ξεκινήσαμε (Bad, bad bank, WTF). Βλέπαμε πως υπήρχαν υπερχρεώσεις για όχι τόσο καλά και φιλικά προς τον χρήστη προϊόντα. Θεωρούμε πως η Hellas Direct με τις δομές και την τεχνολογία που έχει μπορεί να προσφέρει καλύτερο προϊόν, καλύτερη υπηρεσία και καλύτερη τιμολόγηση στον Κύπριο ασφαλιζόμενο.
Με δεδομένα όσα προαναφέρατε, σας ενδιαφέρουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες που ανήκουν σε τραπεζικά ιδρύματα;
ΑΜ: Αναμφίβολα, οι τράπεζες θα πρέπει να προχωρήσουν εξ ανάγκης σε πωλήσεις του ασφαλιστικού τους χαρτοφυλακίου. Και αυτό δεν το λέμε από υπεροψία αλλά βλέποντάς το ρεαλιστικά. Δεν μπορεί μια τράπεζα να ασχολείται και με μη εξυπηρετούμενα δάνεια και με ρευστότητα και με εποπτικούς κανόνες και να έχει και τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις της. Επομένως, είτε θα προχωρήσουν τους επόμενους 12 μήνες σε τολμηρές αποφάσεις είτε θα έρθουν άλλοι να το κάνουν στη θέση τους. Εμείς από την πλευρά μας, μπορεί να ξεκινήσαμε με μία επιθετική επικοινωνιακή πολιτική προς τις τράπεζες αλλά δεν ερχόμαστε με επιθετική νοοτροπία. Απλώς βλέπουμε την κατάσταση και θεωρούμε πως όσο πιο γρήγορα οι τράπεζες αποφασίσουν ότι είναι η ώρα για αλλαγές, τόσο καλύτερα θα είναι για την αγορά.
Να θεωρήσουμε πως η επικέντρωση σας στο παρόν στάδιο είναι στην ασφάλιση κατοικίας; Προς τι η εξαγορά της Rescue Line;
ΑΠ: Βλέποντας τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα claims στην ελληνική αγορά και το οικοσύστημα που δημιουργήσαμε γύρω από τον ασφαλιζόμενο ενός οχήματος, αντιληφθήκαμε πως αυτό που θέλει δεν είναι απλώς να έχει μία ασφάλεια αλλά μία πλήρη γκάμα σχετικών υπηρεσιών που μπορεί να περιλαμβάνει συνεργείο, εξεύρεση εξαρτημάτων, οτιδήποτε. Βλέποντας αυτήν την ανάγκη για ολιστική εξυπηρέτηση προχωρήσαμε στην εξαγορά της Rescue Line, μέσω της οποίας μπορούμε να παρέχουμε υπηρεσίες σε άλλες ασφαλιστικές, σε συνεργεία αυτοκινήτων, εισαγωγείς αλλά και στον καταναλωτή.
Πάντως προκάλεσε θόρυβο η συγκεκριμένη εξαγορά.
ΑΜ: Ναι, νομίζω η επιχειρηματική κοινότητα στην Κύπρο άρχισε να αντιλαμβάνεται πως είμαστε μία σοβαρή εταιρεία, παρά τα όσα κακόβουλα ακούστηκαν για εμάς κατά καιρούς, και γι’ αυτό αρχίζουν να αναρωτιούνται ποιος είναι ο σκοπός μας. Θα ήθελα να τους καθησυχάσω και να τους πω πως η εξαγορά είναι απλώς μέρος μίας ευρύτερης στρατηγικής που θέλουμε να εφαρμόσουμε. Και επειδή βρισκόμαστε στη χώρα καταγωγής μας, θέλουμε, ακόμα περισσότερο απ’ ό,τι στην Ελλάδα, να αποδείξουμε πως είμαστε μία σοβαρή εταιρεία που δεν έχουμε στόχο να καταστρέψουμε την αγορά. Αντίθετα, είμαστε μία εταιρεία με μετόχους διεθνούς εμβέλειας και θέλουμε στο τέλος αυτής της πορείας να παραδώσουμε περισσότερα απ’ αυτά που υποσχεθήκαμε και όχι το αντίθετο.
Άρα η ασφάλιση οχημάτων στην κυπριακή αγορά, σ’ αυτό το στάδιο δεν αποτελεί προτεραιότητα;
ΑΠ: Στο παρόν στάδιο όχι. Εκτός κι αν μέσω κάποιας εξαγοράς ή συνεργασίας με τράπεζα ως κανάλι διανομής αποκτήσουμε πρόσβαση στη συγκεκριμένη αγορά, τότε προφανώς και θα παρέχουμε τις σχετικές υπηρεσίες. Τόσο εμείς όσο και οι μέτοχοι μας, θεωρούμε πως υπάρχουν στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή πολύ καλύτερες αγορές για να επεκταθούμε στην ασφάλιση οχημάτων, όταν κριθεί πως είναι η κατάλληλη στιγμή.
Βλέπουμε πως αδημονείτε για τις επερχόμενες αλλαγές σε σχέση με την εποπτεία. Ποια η γνώμη σας και πώς συγκρίνετε την εποπτεία στην Κύπρο με αυτήν στην Ελλάδα;
ΑΠ: Αν ξεκινήσουμε από τη μεγάλη εικόνα, θεωρούμε ως δεδομένο πως το μέγεθος της αγοράς στην Κύπρο είναι πολύ μικρό για να χωράει 32 ασφαλιστικές εταιρείες Γενικού Κλάδου και δέκα ασφαλιστικές εταιρείες κλάδου Ζωής. Εάν υπήρχε η κατάλληλη εποπτεία, θα έπρεπε να υπάρξουν εξαγορές και συγχωνεύσεις εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Ο λόγος που δεν έγιναν συγχωνεύσεις είναι επειδή είμαστε μικρή κοινωνία οπότε δεν κινούμαστε επιθετικά. Όμως, επειδή αλλάζει η εποπτεία με τις σχετικές Ευρωπαϊκές Οδηγίες αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Επομένως, θα πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές στην εποπτεία ώστε να νιώσουν οι ξένοι επενδυτές πως είναι μία αγορά στην οποία είναι καλοδεχούμενοι να επενδύσουν. Αν συγκρίνουμε με την κατάσταση στην Ελλάδα, ενώ πριν μερικά χρόνια κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την εποπτεία αμφιλεγόμενη, λόγω της τρόικας και των αλλαγών που απαίτησε υπήρξε μεγάλη διόρθωση με κλείσιμο εταιρειών που θεωρούνταν καρκίνωμα για τον κλάδο. Σήμερα, στην ελληνική αγορά κάθε ασφαλιστική εταιρεία ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για το πελατολόγιο της. Ο ασφαλιζόμενος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο, αν το άτομο με το οποίο τράκαρε είναι ασφαλισμένο ή όχι. Στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια έγιναν τομές και σήμερα δραστηριοποιούνται όλες οι μεγάλες διεθνείς ασφαλιστικές εταιρείες, κάτι που δεν ίσχυε πριν από δέκα χρόνια.
ΑΜ: Στην Κύπρο που ετοιμάζεται να εφαρμόσει το ΓεΣΥ δεν μπορεί να υπάρχουν ασφαλιστικές με παραγωγή της τάξης των 6 εκατ. ευρώ που να αντιδρούν. Όπως ήταν η κατάσταση πριν μερικά χρόνια στις τράπεζες, έτσι και σήμερα υπάρχουν κάποια θέματα ταμπού στον κυπριακό ασφαλιστικό τομέα, που για κάποιο λόγο όλοι αποφεύγουν να συζητήσουν. Θέματα που οι καλές ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς αναγνωρίζουν αλλά αποφεύγουν να ασχοληθούν με αυτά. Όταν αυτές οι εταιρείες αποφεύγουν να ασχοληθούν με τα προβλήματα του τομέα, τότε, ποιον περιμένουμε να ασχοληθεί. Είναι καιρός αυτή η κατάσταση να αλλάξει. Και είτε θα το κάνουμε μόνοι μας, είτε κάποιοι από το εξωτερικό θα μας το επιβάλουν.
Ποια είναι η εικόνα που έχετε σχηματίσει από τη μέχρι στιγμής παρουσία σας για τον Κύπριο καταναλωτή; 
ΑΠ: Στην Κύπρο υπάρχουν τριών ειδών καταναλωτές. Αυτός που από συνήθεια αγοράζει από τις τράπεζες. Αυτός που αγοράζει από τους μεσολαβητές, ακόμα κι αν δεν ξέρει την ασφαλιστική που είναι από πίσω, και ο τρίτος, αυτός που σιγά-σιγά αρχίζει να αγοράζει απευθείας από τις εταιρείες και θα το κάνει ηλεκτρονικά γιατί έτσι έμαθε. Έτσι κι αλλιώς στην Κύπρο υπάρχουν μερικά από τα υψηλότερα επίπεδα διείσδυσης στο διαδίκτυο άρα δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο. Τα δύο πρώτα είδη καταναλωτών, θεωρούμε πως δεν πρόκειται να έρθουν ποτέ να αγοράσουν ασφάλεια διαδικτυακά. Θα το κάνουν όμως τα παιδιά τους, η νέα γενιά. Σε αγορές όπως η κυπριακή, το ερώτημα είναι τι θα κάνουν οι τράπεζες οι οποίες ήδη έχουν μία μεγάλη διείσδυση σ’ αυτήν την αγορά. Αν θα κάνουν το επόμενο βήμα από μόνες τους ή μέσω κάποιας συνεργασίας θα το δούμε. Αντίστοιχα θα πρέπει να κινηθούν και οι μεσολαβητές. Θεωρούμε πως στην κυπριακή αγορά θα πρέπει να παρέχεται ένα μίγμα καναλιών για τον καταναλωτή.
Αναφερθήκατε στους μετόχους της εταιρείας, πώς μπορούν να βοηθήσουν στην επέκταση των εργασιών σας ειδικά σε νέες αγορές;
ΑΜ:  Οι μέτοχοί μας, η Παγκόσμια Τράπεζα μέσω του IFC και το επενδυτικό ταμείο Portag3 Ventures έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις σε πολλές αναδυόμενες αγορές αλλά κυρίως σε τράπεζες σ’ αυτές τις αγορές. Άρα, οι προσβάσεις για επέκταση και για εμάς σ’ αυτές τις αγορές, είναι εκεί. Ωστόσο, ήταν η άποψη των μετόχων μας, με την οποία συμφωνούμε κι εμείς, πως υπάρχει ακόμα μεγάλος δρόμος να καλυφθεί όσον αφορά τις ασφάλειες σε Κύπρο και Ελλάδα επομένως επιλέξαμε να εδραιωθούμε σ’ αυτές τις αγορές, πριν επεκταθούμε σε νέες. Άλλωστε, ευελπιστούμε πως τα επόμενα χρόνια θα είμαστε ανάμεσα στους πέντε μεγαλύτερους παίκτες της ελληνικής αγοράς και τους τρεις μεγαλύτερους της κυπριακής αγοράς.
Μετά θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο επέκτασης σε άλλες αγορές, αν και μπορούμε να σας πούμε από τώρα πως δεν θα στοχεύσουμε σε μεγάλες ανεπτυγμένες αγορές αλλά σε αγορές που υπάρχει ένα κενό στον τομέα.
Δεν είναι λίγο παράδοξο που μία ασφαλιστική εταιρεία που ξεκίνησε ως startup και δίδει ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνολογία, να εδρεύει στην Κύπρο;
ΑΜ: Θεωρούμε πως η Κύπρος όπως τυχαία έγινε κέντρο υδρογονανθράκων ή κέντρο για εταιρείας forex, μπορεί να γίνει, δομημένα, και κέντρο τεχνολογίας για την ασφαλιστική βιομηχανία. Κι αυτό είναι κάτι που συζητούμε συχνά όταν συναντιόμαστε με τους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς. Γιατί να μην το προσπαθήσουμε; Δεν χρειάζεται να είναι μία κυπριακή εταιρεία. Μπορεί να είναι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε γειτονικές αγορές και λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών να επιλέξουν την Κύπρο για τις εργασίες του. Από τη δική μας πλευρά, ήδη έχουμε λάβει τη χορηγία Marie Curie grant στον τομέα της έρευνας και καινοτομίας μαζί με τέσσαρα μεγάλα πανεπιστήμια και αντίστοιχη χορηγία από την κυβέρνηση. Στη δική μας περίπτωση, ανάμεσα στα 92 άτομα που απασχολούμε σήμερα σε Κύπρο και Ελλάδα οι 25 είναι software engineers. Επομένως, δώσαμε κίνητρα, όπως μπόνους επαναπατρισμού, σε αυτούς τους νέους να έρθουν πίσω στη χώρα τους και να δημιουργήσουν κάτι το διαφορετικό. Υπάρχουν χρυσές ευκαιρίες για να φέρουμε πίσω τα κορυφαία μυαλά του τόπου αλλά χρειάζεται να γίνουν αλλαγές όπως για παράδειγμα στο εποπτικό πλαίσιο.
WHO IS WHO
ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Ο Αλέξης Πανταζής είναι συνιδρυτής και Εκτελεστικός Διευθυντής της Hellas Direct. Πριν από την Hellas Direct, ο Αλέξης Πανταζής κατείχε διευθυντική θέση στην Goldman Sachs, όπου ήταν υπεύθυνος για νέες στρατηγικές πρωτοβουλίες στον τομέα της διαχείρισης των ευρωπαϊκών επενδύσεων. Επιπλέον, ήταν σύμβουλος στρατηγικών της Boston Consulting Group, ενώ εργάστηκε επίσης για τη Miramax Films στη Νέα Υόρκη και για τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες. Ξεκίνησε την καριέρα του ως αναλυτής επενδύσεων τραπεζών στην Credit Suisse First Boston, με επίκεντρο τις Συγχωνεύσεις και Εξαγορές και τις Πράξεις Αγορών Μετοχικού Κεφαλαίου.
Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σε διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες, εστιάζοντας στη χρηματοδότηση στρατηγικών για χρήση της τεχνολογίας στον χώρο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Έχει διατελέσει σύμβουλος και συμμετείχε σε επίπεδο Διοικητικού Συμβουλίου σε διάφορες start up εταιρείες.
Ο Αλέξης αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του Cambridge με πτυχίο BA (Hons) / MA (Cantab) και κατέχει MBA από τη Σχολή Wharton του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανίας. Είναι ερευνητής του Fulbright και του Chevening καθώς επίσης και Robert & Diane Levy Fellow αλλά και Endeavour Global Entrepreneur.
ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΜΑΡΚΟΥ
Ο Αιμίλιος Μάρκου είναι συνιδρυτής και Εκτελεστικός Διευθυντής της Hellas Direct. Πριν από την Hellas Direct, ήταν Διευθυντής στην ομάδα ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην Barclays Capital. Διετέλεσε Εκτελεστικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Επενδυτικής Τραπεζικής Goldman Sachs, όπου ηγήθηκε σειρά έργων στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής πρακτικής της εταιρείας.
Προηγουμένως ήταν  σύμβουλος στρατηγικής με την McKinsey & Company, ενώ συμβούλευσε Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Ασιάτες πελάτες σε πολλά στρατηγικά ζητήματα στον κλάδο των ασφαλίσεων, των τραπεζών, της ενέργειας και των μεταφορών.
Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σε διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες, εστιάζοντας στη χρηματοδότηση στρατηγικών για χρήση της τεχνολογίας στον χώρο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Παράλληλα, έχει διατελέσει σύμβουλος και συμμετείχε σε επίπεδο Διοικητικού Συμβουλίου σε διάφορες start up εταιρείες.
Ο Αιμίλιος αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ με πτυχίο Επιστήμης Υπολογιστών και με MSc in Actuarial Science από το City University ενώ κατέχει και μεταπτυχιακό στα Χρηματοοικονομικά από το London Business School. Είναι μέλος του Ινστιτούτου Αναλογιστών (FIA) στο Ηνωμένο Βασίλειο και Endeavour Global Entrepreneur.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]