Η συνέντευξη του μήνα – Ιωάννης Βοτσαρίδης – CEO INTERLIFE Ασφαλιστική

Ξεκινώντας την νέα μας ενημερωτική στήλη οπου θα φιλοξενούμε τις συνεντεύξεις ανθρώπων της αγοράς που έχουν άποψη και γνώμη , φιλοξενούμε τον κ.Ιωάννη Βοτσαρίδη , Διευθύνων Σύμβουλο της Interlife Ασφαλιστική ο οποίος απαντάει σε 8 εξαιρετικά ενδιαφέροντα ερωτήματα που του θέσαμε.

Το δίλημμα “ελληνική” ή “αλλοδαπή-πολυεθνική” ασφαλιστική εταιρεία είναι υπαρκτό ή αποτελεί ψευτοδίλημμα;

Καταρχήν, δεν συζητάμε για αλλοδαπές, ή πολυεθνικές, ή ελληνικές,  ή μικρές, ή μεγάλες Εταιρίες. Συζητάμε για Φερέγγυες ή Αφερέγγυες Εταιρίες. Με την εφαρμογή του Solvency II πιστεύω ότι ορισμένες «μικρομεσαίες» ελληνικές εταιρίες θα μας εκπλήξουν και θα αναδειχθούν σε «μεγάλες» εφόσον έχουν υψηλό “Solvency Ratio”. Είμαστε σε αναμονή.

Όλες σχεδόν οι εταιρείες κόπτονται υπέρ των παραδοσιακών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, αλλά οι περισσότερες κρυφοκοιτάνε επίμονα προς τα εναλλακτικά κανάλια πρόσκτησης εργασιών. Ποια είναι η θέσης της Interlife και γιατί;

Η INTERLIFE είναι κάθετη σ’ αυτό: Ως μοναδικό Κανάλι Διανομής χρησιμοποιούμε το Ελεύθερο Δίκτυο Διαμεσολαβητών (συνεργαζόμαστε με πάνω από 1.400 Διαμεσολαβητές). Η Ασφάλιση πουλιέται, δεν αγοράζεται. Δεν κλείνουμε τις πόρτες στο Διαδίκτυο και την Τεχνολογία – αλλά την on-line Ασφάλιση είναι προτιμότερο να τη δουλεύουν οι ίδιοι οι Διαμεσολαβητές. Αυτοί έχουν την προσωπική επαφή με τον πελάτη τους, και αυτή η σχέση πιστεύω ότι είναι μοναδική και δεν αντικαθίσταται.

Αν λοιπόν πραγματικά στηρίζετε τον ανεξάρτητο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και ιδιαίτερα το μικρομεσαίο που αγωνίζεται για την επιβίωσή του, ποια είναι τα εργαλεία που του προσφέρετε, σε ποια σημεία διαφοροποιείστε από τις υπόλοιπες εταιρείες;

Η δική μας Εταιρική κουλτούρα δομείται για την εξυπηρέτηση του Διαμεσολαβητή. Άλλες εταιρίες στηρίζονται σε πελατοκεντρικό σύστημα. Εμείς θεωρούμε ότι όπου υπάρχει πελάτης υπάρχει Διαμεσολαβητής και του διαθέτουμε μοντέρνα «εργαλεία» για να κάνει τη δουλειά του πιο εύκολα. Όπως π.χ.:

  • Του δίνουμε τη δυνατότητα, δεδομένης της Κρίσης, να ασφαλίσει π.χ. τον πελάτη μόνον για ένα μήνα, με 20 ευρώ. Ουσιαστικά να ασφαλίσει με βάση ένα ποσό, και όχι με βάση χρονική περίοδο.
  • Του προσφέρουμε διευρυμένο ωράριο επαφής και συνεργασίας με την Εταιρία: τις καθημερινές από το πρωί ως το βράδυ (9πμ – 9μμ) και το Σάββατο 9πμ – 3μμ).
  • Έχουμε στη διάθεσή του μια Ηλεκτρονική Πλατφόρμα 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο και του παρέχουμε τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες στα ψηφιακά μέσα.

Επί δύο τουλάχιστον χρόνια έχουμε συνεχείς αναφορές σχετικά με την εφαρμογή των προβλέψεων του Solvency II στην ελληνική αγορά, την 1/1/2016. Από τη μια βέβαια διακηρύσσεται ότι θα εξυγιανθεί επιτέλους η αγορά και θα προστατευθεί ο καταναλωτής, αλλά από την άλλη έχουμε φθάσει σε σημεία καταστροφολογίας περί κλεισίματος εταιρειών, ανεξαρτήτως μεγέθους και περί νέων αναταραχών. Ποια είναι η αλήθεια κατά την άποψή σας και σε ποιο σημείο προσαρμογής βρίσκεται η Interlife;

Δεν θεωρώ ότι η εφαρμογή των Solvency II θα εξυγιάνει απαραίτητα την Αγορά, μια και ο πόλεμος της Αγοράς εξαπολύεται κυρίως από εταιρίες που έχουν ισχυρές κεφαλαιοποιήσεις ή κοινωνικοπολιτικά στηρίγματα (βλέπε πολυεθνικές ή τραπεζικές με ισχυρό συνδικαλιστικό λόμπυ) με πρακτικές που δύσκολα μπορούν να ακολουθήσουν οι Εταιρίες με περιορισμένη επάρκεια κεφαλαίων.  Οι πιέσεις που θα ασκηθούν στις τελευταίες θα δημιουργήσουν σίγουρα πόλους συγκέντρωσης που μακροπρόθεσμα θα απομακρυνθούν από τον στίβο του ανταγωνισμού. Βεβαίως η απόσταση μεταξύ Απαιτούμενου Κεφαλαίου Φερεγγυότητας (SCR) και Ελαχίστου  Απαιτούμενου Κεφαλαίου (MCR) είναι μεγάλη. Πρακτικά όλες οι εταιρίες μπορεί να διαθέτουν το Ελάχιστο Απαιτούμενο Κεφάλαιο βάσει Solvency II. Το πρόβλημα είναι το κενό που προκύπτει μεταξύ του SCR και του MCR, και το οποίο τίθεται υπό την στενή παρακολούθηση του επόπτη (ΔΕΙΑ) μέχρι την κάλυψή του. Βεβαίως οι εταιρίες πρέπει να αλλάξουν τελείως την φιλοσοφία και τον τρόπο διακυβέρνησής τους.

Όσον αφορά την Interlife, η υψηλή της κεφαλαιοποίηση ως αποτέλεσμα της συνεχούς κερδοφορίας, η αποτελεσματική επενδυτική πολιτική και η από 3ετίας εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διακυβέρνησης (όπως προβλέπονται από το Solvency II) της εξασφαλίζουν Διαθέσιμα Κεφάλαια με βάση την Φερεγγυότητα II που καλύπτουν ολοσχερώς το SCR ήδη από το 2015. Παρά τις επιπτώσεις της Ελληνικής Κρίσης και των Capital Controls, αναμένουμε για την εταιρία το SCR να είναι πάνω από 110% με στόχο το 120% εντός του 2016 και άνω του 150% την επόμενη 3ετία.

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά άργησε να τοποθετηθεί απέναντι στο φαινόμενο των εταιρειών Ε.Π.Υ., ίσως να μην πίστευε π.χ. πριν από πέντε χρόνια στη δυνατότητα διείσδυσής τους στην αγορά. Ποια είναι η προσωπική σας θέση για τη σημερινή παρουσία τους; Διατρέχουν περισσότερους κινδύνους οι διαμεσολαβητές που συνεργάζονται μαζί τους ή όχι;

Δεν είναι δυνατόν να αγνοήσουμε το φαινόμενο των εταιριών Ε.Π.Υ. Οι Ε.Π.Υ. δεν είναι Εταιρίες β’ ή γ’ κατηγορίας, μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέρουσες, καινοτόμες Εταιρίες. Ωστόσο, ορισμένες από αυτές, που δρουν στο χώρο των Ασφαλίσεων με έδρα το εξωτερικό, έχουν επιδείξει πλημμελή συμπεριφορά. Δεν πρέπει, πάντως να γενικεύουμε. Κάθε Διαμεσολαβητής που συνεργάζεται μαζί τους πρέπει να είναι προσεκτικός και να παίρνει μόνος του την ευθύνη για τις επιλογές του.

Μας έχετε συνηθίσει σε καινοτόμες εφαρμογές, όπως η ανάληψη κινδύνου με βάση το διαθέσιμο ασφάλιστρο και όχι προκαθορισμένη χρονική περίοδο ή το σύστημα prepaid. Τι να αναμένουμε στο άμεσο μέλλον;

Αυτό που επισημαίνετε, η Ασφάλιση με προκαθορισμένο ποσό (που το ανέφερα κι εγώ παραπάνω) ήταν μια από τις πολλές καινοτόμες επιλογές που κάνει διαχρονικά η INTERLIFE. Χαίρομαι να επαναλαμβάνω ότι όλες οι πρωτοποριακές εφαρμογές μας βρίσκουν στη συνέχεια πολυπληθείς μιμητές. Όσον αφορά άλλες καινοτομίες στο μέλλον, καταλαβαίνετε ότι αυτά δεν προαναγγέλλονται. Έχουμε, όμως, πολλά και φιλόδοξα σχέδια.

Βρισκόμαστε στο τελευταίο τρίμηνο και αυτού του έτους και η αγορά των κατά Ζημιών ασφαλίσεων εξακολουθεί για έκτο συνεχή χρόνο να συρρικνώνεται.  Ποια ήταν η πορεία της Interlife την περίοδο αυτή και ποιο είναι το μέλλον (για όλους), αν δεν αλλάξει το παραγωγικό πρόσημο;

Η Interlife, έχοντας ως κεντρική φιλοσοφία την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, την παροχή καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων στους συνεργάτες της, την προσφορά προσιτών ασφαλιστικών προϊόντων στους καταναλωτές και την άμεση εξυπηρέτηση, δημιούργησε με την πάροδο του χρόνου μία δυναμική η οποία της επιτρέπει να διατηρήσει την παραγωγή της την 4ετία  2011 – 2014 παρουσιάζοντας οριακή μείωση της τάξης του 0,53% την στιγμή που ο κλάδος Γενικών Ασφαλίσεων παρουσίασε μείωση της τάξης του 26,88%. Το τρέχον έτος 2015, κόντρα στο ρεύμα της αγοράς, αναμένεται να κλείσει με αύξηση άνω του 15% η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πελατών. Παράλληλα, πρέπει να σημειώσουμε ότι η εταιρία, έχοντας περιουσία 2,5 φορές μεγαλύτερη της παραγωγής της, 1,5 φορά μεγαλύτερη των υποχρεώσεών της, Ίδια Κεφάλαια που αγγίζουν το ύψος της ετήσιας παραγωγής και Γενικά Έξοδα μονοψήφιου ποσοστού επί της παραγωγής, μπορεί με μεγάλη ταχύτητα να προσαρμοστεί και να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε εξωγενή πρόκληση διατηρώντας ευχαριστημένους τους πελάτες της.

Η συρρίκνωση του κλάδου κατά Ζημιών δεν οφείλεται μόνο στην επιλογή των πολιτών να μην ασφαλίζονται ή να περιορίζουν το κόστος ασφάλισης με επιλεκτική επιλογή των κινδύνων. Αυτό ( στο οποίο συνεπικουρεί και η αδυναμία της Πολιτείας να εντοπίσει και να επιβάλλει κυρώσεις στα ανασφάλιστα οχήματα), έχει τις μικρότερες επιπτώσεις στην ασφαλιστική βιομηχανία, διότι δεν επηρεάζει την κερδοφορία και τα κεφάλαιά τους. Άρα ο κλάδος μπορεί να επιβιώσει κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος είναι ο τιμολογιακός ανταγωνισμός που υπερβαίνει τα ορθολογικά επιχειρηματικά κριτήρια και δημιουργεί συνθήκες ζημιογόνων χρήσεων και συρρίκνωσης των κεφαλαίων. Και μπορεί ορισμένες εταιρίες να μην τις απασχολεί το πρόβλημα, είτε λόγω στρατηγικής επικράτησης στην αγορά (μια και διαθέτουν την στήριξη μητρικών ασφαλιστικών ή τραπεζικών κολοσσών), είτε επειδή θέλουν πάση θυσία να παραμείνουν στον χώρο. Το σίγουρο είναι ότι οι Ιδιωτικές Ελληνικές Ασφαλιστικές Εταιρίες, θα αντιμετωπίσουν, άλλες νωρίτερα άλλες αργότερα, σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Για αυτό τον λόγο, θα πρέπει να δημιουργηθούν όσο το δυνατόν συντομότερα, ευρύτεροι σχηματισμοί μεταξύ των Ιδιωτικών εταιριών, που είναι άλλωστε και αυτές που αγωνιούν περισσότερο για τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Είναι ο μόνος δρόμος για την εξυγίανση της Ασφαλιστικής Αγοράς στην Ελλάδα.

Τα ανασφάλιστα οχήματα πληθαίνουν, οι φυσικές καταστροφές έχουν καταστεί… ρουτίνα, η συμμετοχή ή όχι της ιδιωτικής ασφάλισης στην επίλυση του συνταξιοδοτικού εκκρεμεί, οι φόροι στα ασφάλιστρα αυξάνονται, τα κίνητρα καταργούνται. Δεν αναμένουμε πολλά από την Πολιτεία, σχεδόν τίποτα! Τι πρωτοβουλίες μπορεί και πρέπει να αναληφθούν από τις ίδιες τις εταιρείες και τους θεσμικούς τους φορείς για την αλλαγή του τοπίου;

Όπως πολύ σωστά παρατηρείτε, η Πολιτεία επιδεικνύει, όχι μόνον ανεπάρκεια και απουσία στα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν τον Κλάδο, αλλά και συστηματικά υποβαθμίζει την Ιδιωτική Ασφάλιση. Από την πλευρά τους οι θεσμικοί φορείς του Κλάδου δεν ενημερώνουν επαρκώς τον κόσμο. Οι ίδιες οι Ασφαλιστικές Εταιρίες, λόγω οικονομικών προβλημάτων, έχουν περιορίσει τη Διαφήμιση και, ούτως ή άλλως, μόνες τους έχουν πολύ περιορισμένη δυνατότητα δράσης. Ίσως, οι Διαμεσολαβητές, έχοντας έναν ευρύ κύκλο Πελατολογίου, και όντας οι ίδιοι διαμορφωτές της Κοινής Γνώμης, να μπορούσαν να ταράξουν τα νερά και να κάνουν τη διαφορά. Άλλωστε αυτοί ήταν πάντοτε η κορυφή στην πυραμίδα της Ασφάλισης.

Η Interlife έχει μια συνεχή, σταθερή και αθόρυβη πολλές φορές παρουσία στον χώρο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, με αξιόλογες δράσεις και ουσιαστικές παρεμβάσεις. Τι έχετε να πείτε σε μια κοινωνία που, ενώ μαστίζεται από οικονομική ασφυξία, είναι πολύ καχύποπτη και επιφυλακτική;

Η οικονομική κρίση  που ταλαιπωρεί τα τελευταία χρόνια τη χώρα μας έχει δημιουργήσει μία πρωτόγνωρη κατάσταση τόσο στην κοινωνία όσο και στην αγορά. Οι επιχειρήσεις καλούνται να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο που διαδραματίζουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι παραμένοντας ενεργά προσηλωμένες στις τρεις βασικές συνιστώσες της Αειφόρου Ανάπτυξης: Την Επιχειρηματικότητα, την Κοινωνική Συνεισφορά και την Περιβαλλοντική  Ευαισθησία.

Στην INTERLIFE, έχουμε άρρηκτα συνδέσει την επιχειρηματική με την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Στόχος και επιδίωξή μας είναι να “Προσφέρουμε αλλιώς” στους πελάτες που μας εμπιστεύονται, στους συνεργάτες μας, στους μετόχους μας και στην ελληνική κοινωνία ευρύτερα, με στόχο τη δημιουργία και την απόδοση αξίας σε όλους τους συμμετόχους και κοινωνικούς εταίρους μας. Με γνώμονα την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα – στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν διαχρονικά – φροντίζουμε για την ενίσχυση της κοινωνικής εμπιστοσύνης στην Εταιρία μέσα από συνετή διαχείριση, διαφανή εμπορική πολιτική και δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης γενικότερα.

Αν μπορούσατε να κάνετε μια πρόβλεψη για το 2016 ποια ήταν αυτή; Και ποια η συμβουλή-παραίνεσή σας προς τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές;

Προβλέψεις θα ήθελα να αποφύγω να κάνω, οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Όσο για τη συμβουλή μου στους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, είναι σαφής και διαχρονική:

  • Προσέξτε με ποιους συνεργάζεστε
  • Δημιουργήστε ικανοποιημένους πελάτες και προχωρήστε μόνοι σας στις on line Τεχνολογίες.

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]