Η οδηγία για την διανομή ασφαλιστικών προϊόντων IDD λειτουργεί καλά αλλά απαιτούνται βελτιώσεις για τη μείωση της υπερφόρτωσης πληροφοριών και για ανταποκρίνεται στις αυξημένες διαδικτυακές πωλήσεις
Τα παραπάνω αναφέρει η Insurance Europe που δημοσίευσε σήμερα την απάντησή της σε ένα ερωτηματολόγιο της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) σχετικά με την εφαρμογή της Οδηγίας για την διανομή ασφαλίσεων (IDD).
Από την έναρξη ισχύος της IDD τον Οκτώβριο του 2018, ο συνολικός αντίκτυπος της οδηγίας ήταν θετικός για δύο βασικούς λόγους, τονίζει η Insurance Europe:
Πρώτον, η IDD έχει δοκιμαστεί στα υπάρχοντα συστήματα διανομής και έχει αυξήσει αποτελεσματικά τον επαγγελματισμό της ασφαλιστικής διανομής, παρέχοντας παράλληλα πρόσθετη διαφάνεια, με θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές.
Δεύτερον, το IDD σέβεται τις εθνικές διαφορές στη διάρθρωση της αγοράς και στην κουλτούρα των καταναλωτών, η οποία επιτρέπει στους εθνικούς ρυθμιστικούς και εποπτικούς φορείς να ακολουθήσουν μια δική τους προσέγγιση για τη διανομή των ασφαλίσεων που είναι κατάλληλη για την αγορά τους.
Οποιεσδήποτε μελλοντικές αλλαγές για τον εκσυγχρονισμό της IDD θα πρέπει να διατηρήσουν αυτήν την προσέγγιση για να λειτουργούν στα υπάρχοντα συστήματα και να ανταποκρίνεται στις εθνικές διαφορές.
Ενώ η IDD λειτουργεί καλά συνολικά, πρέπει να γίνουν βελτιώσεις μέσω της αναθεώρησης της οδηγίας για:
Να αντιμετωπιστούν ελαττωματικοί κανόνες που έχουν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι υπερφορτωμένοι με πληροφορίες.
Να δημιουργηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο κατάλληλο για την ψηφιακή εποχή που να επιτρέπει στους καταναλωτές να επωφεληθούν από την αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων.
Πηγή: asfalisinet.gr