Ποιους εξυπηρετεί η υποχρεωτική διαμεσολάβηση;

Η νέα χρονιά ξεκίνησε με ελπιδοφόρα μηνύματα για τον κλάδο, με πολλές ευχές και άλλα τόσα χαμόγελα και εγκάρδιες αγκαλιές. Ευχή μας εδώ στο insuranceforum.gr είναι το 2018 να είναι μια καλή και παραγωγική χρονιά, μια χρονιά ανάπτυξης για τον ασφαλιστικό κλάδο, μια χρονιά σταθεροποίησης για την οικονομία της χώρας μας, μια χρονιά που το «επειχηρήν» θα σταματήσει επιτέλους να διώκεται ως έγκλημα.

Ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ κ. Μαζαράκης, στο χαιρετισμό του για τη νέα χρονιά αναφέρθηκε σε μια ασφαλιστική αγορά «με ανθρωποκεντρική προσέγγιση, με κατανόησηευαισθησίαδιαφάνεια αλλά και με περισσότερες και πιο ευέλικτες λύσεις, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ασφαλισμένων». Ο κ. Μαζαράκης τόνισε ότι και το 2017 μπήκαν τα θεμέλια για τη νέα εποχή της αγοράς.

Και όλοι το επικροτούμε και μακάρι, αλλά…

Η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά επί της ουσίας. Μετά λύπης μας παρατηρήσαμε ότι την 28η Δεκεμβρίου βγήκε σε διαβούλευση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων το Νομοσχέδιο για τη  «Μεταρρύθμιση του θεσμού της Διαμεσολάβησης ». Η διαβούλευση, είχε διάρκεια μέχρι την 2α Ιανουαρίου του 2018. Έξι ολόκληρες μέρες εκ των οποίων  η 30η, η 31η και η 1η του μήνα ήταν αργίες ενώ σε πολλές εταιρίες του κλάδου δόθηκε ως αργία και η 2α του μήνα. Αν σε αυτό τον παραλογισμό προσθέσουμε ότι – από ότι πληροφορηθήκαμε – η ΕΑΕΕ ενημέρωσε τις εταιρίες για την ανοιχτή διαβούλευση αργά το μεσημέρι της 29ης Δεκεμβρίου , δόθηκε τελικά χρόνος για διαβούλευση; 

Το εύλογο ερώτημα δημιουργείται όταν βλέπουμε τέτοιες κινήσεις «συνοπτικών διαδικασιών» είναι: Ποιων τα συμφέροντα εξυπηρετούνται ;

Η δημοσιογραφική μας περιέργεια μας οδήγησε στο να ψάξουμε το σχέδιο Νόμου. Το σχέδιο Νόμου εισάγει την υποχρεωτική υπαγωγή ιδιωτικών διαφορών στην διαδικασία της διαμεσολάβησης (mediation)  για «διαφορές που αφορούν στις απαιτήσεις αποζημίωσης οποιασδήποτε μορφής για ζημιές στο αυτοκίνητο, ανάμεσα στους δικαιούχους ή τους διαδόχους τους και εκείνους που έχουν υποχρέωση για αποζημίωση ή τους διαδόχους τους, όπως και απαιτήσεις από σύμβαση ασφάλισης αυτοκινήτου, ανάμεσα στις ασφαλιστικές εταιρίες και τους ασφαλισμένους ή τους διαδόχους τους, εκτός αν από το ζημιογόνο συμβάν επήλθε θάνατος ή σωματική βλάβη».

Δηλαδή, οι διαφορές από υλικές ζημιές πρέπει υποχρεωτικά να καταλήγουν σε «διαμεσολαβητές» (mediators). Δηλαδή κάθε υπόθεση διαφοράς οδηγείται σε ένα διαμεσολαβητή, ο οποίος πληρώνεται με αμοιβή. Οι «διαφωνούντες» παραβρίσκονται σε διαμεσολαβητή με το δικηγόρο τους, ο οποίος επίσης πληρώνεται. Και αν δεν τα βρουν; Δικαστήριο όπως πάντα, το οποίο επίσης πληρώνεται! Δηλαδή το κόστος τριπλό. Από πότε δηλαδή απαγορεύεται στον πολίτη να έχει πρόσβαση στο δικαστήριο;

Εμείς παρουσιάσαμε τα γεγονότα χωρίς να επιρρίπτουμε ευθύνες! Σας αφήνουμε να προβληματιστείτε για το ποιοι κερδίζουν και ποιοι επιβαρύνονται από αυτή την ιστορία. Σας αφήνουμε να αξιολογήσετε ως έμπειροι επαγγελματίες εάν η περίοδος διαβούλευσης αλλά και η καθυστέρηση για την ενημέρωση της, εξυπηρετούσε ή όχι συγκεκριμένα συμφέροντα !

Καλή μας χρονιά λοιπόν, με διαφάνεια; Γιατί ακόμα και αν δεν υπήρχε εκ προθέσεως δόλος, μια διαβούλευση που αφορά τον κλάδο, όταν ο κλάδος βρίσκεται σε διακοπές, από μόνη της στερείται διαφάνειας και ηθικής.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]