H νέα εποχή στην ασφαλιστική αγορά έρχεται … με συνέδρια και Κοκτέιλ από το Ζάππειο!

Αναρωτήθηκα «ποια είναι ακριβώς η νέα εποχή που έρχεται» όταν έριξα μια γρήγορη , σχεδόν αδιάφορη ματιά , στο πρόγραμμα του ασφαλιστικού forum που διοργανώνει η ΕΑΕΕ στο Ζάππειο αντί του Μεγάρου Μουσικής. «Nέα εποχή» άραγε σημαίνει αλλάζω το χώρο και κάνω ακριβώς τα ίδια πράγματα; Έτσι ορίζεται η αλλαγή εποχής; Όταν τάζεις μια νέα εποχή πρέπει να την υποστηρίζεις με νέες ιδέες και δράσεις. Και όταν ισχυρίζεσαι πως προστατεύεις τον καταναλωτή, ο ίδιος ο καταναλωτής πρώτα από όλους πρέπει να σε εμπιστεύεται να το αισθάνεται και να το εισπράττει από την επαφή του με τον κλάδο, όχι από τα λόγια τις υποσχέσεις και τα ευχολόγια!

Ήμουνα νιός και γέρασα από τότε που ακούω την λέξη «εξωστρέφεια». Ο κλάδος επιδιώκει την εξωστρέφεια. Τι σημαίνει εξωστρέφεια; Η ετυμολογία της λέξης παραπέμπει στο «έξω» και «στρέφω» , δηλαδή στρέφομαι προς τα έξω. Πως στρέφεται ακριβώς ο κλάδος προς τα έξω όταν το μόνο που κάνει είναι να κλείνεται σε Μέγαρα (διαφορετικά κάθε φορά!) και να συζητάει μεταξύ του; Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ενώ η ΕΑΕΕ διακηρύσσει περίτρανα την δέσμευση της στην προστασία του καταναλωτή που είναι μάλιστα και το επίκεντρο της διαμεσολάβησης, ο καταναλωτής εκεί έξω, ίσως πιο πολύ παρά ποτέ, τρέμει στο άκουσμα της ιδιωτικής ασφάλισης και είναι δύσπιστος απέναντι της ακόμα και τώρα που την έχει απεγνωσμένα ανάγκη.

Στην Ελλάδα «της νέας εποχής» οι συνταξιούχοι πεινάνε και τα νοσοκομεία έχουν χολέρα και επιδέσμους από σελοτέιπ. Ο σημερινός καταναλωτής ζει με το πιστόλι στον ένα κρόταφο από το «κοινωνικό κράτος» που τον απομυζά σήμερα για την σύνταξη και υγεία των άλλων και που αυτός γνωρίζει πως δεν θα πάρει ποτέ.

Είδαμε όλοι τι γίνεται με τα ανασφάλιστα! Πάλι ήμουν νιός και γέρασα από τότε που ακούω γι’ αυτό το περιβόητο θέμα. Συζητήσεις επί συζητήσεων για να συνδεθούν δυο αρχεία όπως γίνεται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο και να μπορεί επιτέλους ο ανασφάλιστος να έχει συνέπειες , ο κλάδος έσοδα και το δημόσιο φόρους. Ο σημερινός καταναλωτής ζει με τον φόβο του να τον τρακάρει ανασφάλιστος ή ακόμα χειροτέρα ο σημερινός καταναλωτής ζει με τον φόβο μην και δέ καταφέρει να πληρώσει το ασφάλιστρο του.

Μήπως η «νέα εποχή» θα έπρεπε να τείνει το χέρι της προς τον πελάτη; Μήπως η «νέα εποχή» θα έπρεπε να αφουγκραστεί την πραγματική οικονομία, να συνειδητοποιήσει τα εισοδήματα και τις ανάγκες; Μήπως η «νέα εποχή» αντί να εθελοτυφλεί για ακόμα μια φορά για το έτος στο οποίο βρισκόμαστε (ναι , είναι 2017 κα όχι 2006 δυστυχώς!) , για την κατάσταση που επικρατεί σε αυτή τη χώρα, για το ύψος του εισοδήματος των πολιτών, για τα ποσοστά ανεργίας, θα έρεπε να αφήσει τα κοκτέιλ και τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» και να προστατεύσει ότι μπορεί από όπου μπορεί; Έρχεται η IDD. Και αυτό που ζήσαμε με τις τράπεζες ως κλάδος δεν θα είναι τίποτα μπρος σε όλα τα έτοιμα εναλλακτικά δίκτυα που θα εισχωρήσουν και θα απαιτούν μερίδιο μιας αγοράς που την τελευταία δεκαετία σχεδόν συρρικνώνεται ή στην καλύτερη περίπτωση παραμένει στα ίδια ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Ο καταναλωτής δεν πίνει κοκτέιλ. Ο καταναλωτής τρέμει για το αύριο. Ο καταναλωτής δεν πάει στο Ζάππειο. Βρίσκεται στα νοσοκομεία, στα φαναρτζίδικα, και μετράει τα χρήματα του με την ελπίδα να λάβει αυτό που του υποσχεθήκατε: ασφάλεια στη δύσκολη στιγμή, ομπρέλα προστασίας!

Βγείτε εκεί έξω και επικοινωνήστε επιτέλους άμεσα με αυτούς που θέλετε να πιστέψουν στον κλάδο. Αυτό δεν είναι η έννοια ύπαρξης ενός κλαδικού φορέα; Η ανάπτυξη του κλάδου , η προστασία του κλάδου και η προστασία του καταναλωτή;

Βγείτε εκεί έξω και συζητήστε με τον πολίτη, εκπαιδεύστε τον πολίτη, εξηγήστε στον πολίτη τι είσαστε , τι είμαστε και τι μπορούμε όλοι μαζί να προσφέρουμε σ ’αυτόν. Πιστεύετε ότι μέχρι τώρα το έχετε πράξει; Και αν το πράξατε, πήρατε τα επιθυμητά αποτελέσματα;

Βγείτε εκεί έξω και εγγυηθείτε την ασφάλεια και την προστασία των πελατών με τη φερεγγυότητα, την εποπτεία , την δεοντολογία και πάνω από όλα την αυτορρύθμιση!

Βγείτε εκεί έξω και προστατεύστε πρώτα από όλα τον ίδιο τον κλάδο από όλους αυτούς που επιχειρούν να κάνουν αρπαχτές και να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες εις βάρος των πραγματικών επαγγελματιών του. Αν δεν προστατεύσετε τους «δικούς σας ανθρώπους» – τα δίκτυα σας, πιστεύετε ότι θα πείσετε κανέναν ότι προστατεύετε τον πελάτη;

Βγείτε εκεί έξω και επιτέλους ανατρέψτε αυτή την εικόνα που έχει ο κόσμος για την ασφάλιση , για τη διαμεσολάβηση, για τον κλάδο. Δημιουργείστε ασφαλιστική συνείδηση. Αν όχι τώρα, πότε θα το κάνετε; Φτάνει πια κουβέντες. Έργα!

Και όταν δούμε έργα τότε όλοι θα έχουμε λόγους να γιορτάζουμε την ημέρα της Ιδιωτικής Ασφάλισης και να είμαστε περήφανοι γι’ αυτό που πρεσβεύουμε … Μόνο τότε!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]