Άποψη – Γεώργιος Τσακατούρας – Διευθυντής Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης- Ορίζων Ασφαλιστική

Η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική, εν αντιθέσει με τις περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, διαθέτει πλούσιο χαρτοφυλάκιο και βαθιά τεχνογνωσία στις ασφαλίσεις πυρός και γενικότερα περιουσίας, παρά στον κλάδο οχημάτων. Στις περιόδους που διανύουμε, αυτό αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα ή όχι και γιατί;

Κατ΄αρχάς ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για μια ασφαλιστική εταιρία, κυρίως αν δραστηριοποιείται στους γενικούς κλάδους. Ιδιαίτερα με τα δεδομένα του σήμερα και το νέο περιβάλλον, η τοποθέτηση κινδύνων και η διαχείριση χαρτοφυλακίων στον κλάδο περιουσίας είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για τη σωστή κατανομή των κινδύνων όσο και για τις απαιτήσεις του risk management και την κερδοφορία.

Στην ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική πράγματι διατηρούμε ένα υγιές και ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο, η δε εμπειρία 52 ετών στις ασφαλίσεις περιουσίας, μας δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά που δικαιολογεί και το καλό όνομα / φήμη της εταιρίας.

Ο Έλληνας καταναλωτής, ο πολίτης αυτής της χώρας, ουδέποτε εκπαιδεύτηκε ή έστω ενημερώθηκε ουσιαστικά για το Αγαθό της Ασφάλισης. Αντίθετα, λόγω ταμπεραμέντου ίσως, πιστεύει ότι «δεν θα συμβεί σε εμένα», θεωρεί την ασφάλιση… πολυτέλεια! Πως θα αλλάξει αυτό; Τι πρωτοβουλίες μπορούν να αναλάβουν οι ασφαλιστικές εταιρείες και συνολικά η ασφαλιστική αγορά;

Η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα βρίσκεται πράγματι σε πολύ χαμηλά επίπεδα και δεν έχουμε καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να την βελτιώσουμε.

Ο Έλληνας καταναλωτής όμως, αναγνωρίζει όλο και περισσότερο την ανάγκη της ασφάλειας και την έννοια της ασφάλισης, αλλά δεν έχει εκπαιδευτεί ώστε να πληρώνει ανάλογα για να την αποκτήσει.

Πρέπει να τοποθετήσουμε το αγαθό αυτό στην προτεραιότητα που απαιτούν οι σύγχρονες συνθήκες διαβίωσης. Αυτό είναι και δική μας ευθύνη.

Οι ασφαλιστικές εταιρίες μελετούν τις ανάγκες των καταναλωτών και δημιουργούν προϊόντα που μπορούν να τις καλύψουν, έχοντας ως δεδομένο ότι ο υποψήφιος πελάτης ενδιαφέρεται να αγοράσει. Το ενδιαφέρον όμως δημιουργείται, δεν είναι δεδομένο.

Πρέπει:

  • Να γίνεται μαζική, οργανωμένη και συστηματική προβολή του θεσμού από όλους τους φορείς
  • Να προβάλλεται η αξία της ασφάλισης ως αγαθό και οι επιπτώσεις της μη ασφάλισης
  • Να τονίζεται το ελάχιστο κόστος της ασφάλισης σε σχέση με το τεράστιο όφελος

Ποια είναι τα ασφαλιστικά προγράμματα με τα οποία θεωρεί η εταιρεία ότι μπορεί να κερδίσει τον καταναλωτή; Σε τι διαφέρουν από αυτά του ανταγωνισμού και γιατί να επιλεγούν από αυτόν;

Έχουμε δημιουργήσει μια νέα γενιά καλύψεων / προγραμμάτων κατοικιών, μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ξενοδοχείων, με ορθολογικό και προσιτό τιμολόγιο, που απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Πιστεύουμε ότι η αγορά αυτή δεν έχει αναπτυχθεί όσο πρέπει και αποτελεί μοναδική ευκαιρία σήμερα αν θέλουμε να παρέχουμε ποιότητα στις υπηρεσίες μας. Έτσι εμπλουτίζεται το χαρτοφυλάκιό μας, αποκτά πολύ καλή κατανομή και δεν κινδυνεύει από ακυρώσεις ή μεταπτώσεις.

Ο καταναλωτής, με μικρό κόστος, θα εξασφαλίσει την περιουσία του απέναντι στους κινδύνους που την απειλούν.

Στα νέα μας προϊόντα εντάσσονται επίσης τα προγράμματα ασφάλισης σκαφών και αστικής ευθύνης για καταστήματα, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, εκπαιδευτήρια καθώς και ανέγερσης οικοδομών, διαχειριστών πολυκατοικιών και ιδιωτών. Είναι σύγχρονα προϊόντα με απήχηση, που έχουν μεγάλη ζήτηση.

Ανάμεσα στην Εταιρεία και τον Πελάτη υπάρχει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, αλλά έχουν αναπτυχθεί και εναλλακτικά δίκτυα. Ποιο είναι το δικό σας μοντέλο, ποια είναι τα κύρια δίκτυα προσέλκυσης εργασιών;

Τα δίκτυα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι οι μοναδικές πηγές προσέλκυσης ασφαλιστικών εργασιών. Αποβλέπουμε σε επιλεγμένες συνεργασίες, με σκοπό την ανάπτυξη των συνεργατών μας και των εργασιών τους μέσα στα πλαίσια της Εταιρίας, ώστε να είναι οι ίδιοι καταξιωμένοι και οι πελάτες τους ευχαριστημένοι.

Από πλευράς προσαρμογής της εταιρείας στο νέο νομοθετικό πλαίσιο του Solvency II, έχουμε διανύσει το πρώτο εξάμηνο και εξάγονται ήδη τα πρώτα συμπεράσματα. Ποια είναι τα στοιχεία για την ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική;

Η ΟΡΙΖΩΝ διαθέτει υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, καθότι ο δείκτης κάλυψης του απαιτούμενου περιθωρίου φερεγγυότητας (Solvency Capital Requirement) ανέρχεται στο 282%. Είμαστε δε απόλυτα εναρμονισμένοι πέραν του οικονομικού και σε οργανωτικό / διοικητικό επίπεδο σύμφωνα με τις επιταγές του νέου νόμου.

Πως βλέπετε το μέλλον της αγοράς; Θα υπάρξει πραγματική ανάπτυξη ή απλώς θα ακολουθεί τους κύκλους της εθνικής οικονομίας;

Παλαιότερα συνηθίζαμε να λέμε ότι «σε περιόδους ανασφάλειας, ο κόσμος στρέφεται προς την ασφάλεια»

Αυτό γενικότερα ισχύει, αλλά στην τωρινή κατάσταση της οικονομικής αστάθειας και κρίσης, η αγορά μας πρέπει να επιδείξει το maximum της φερεγγυότητας και της αξιοπιστίας της, ώστε οι καταναλωτές να μας εμπιστεύονται τη διαχείριση των κινδύνων και των χρημάτων τους.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]