Α. Ντακόλιας/Best Brokers: Να βγάλει η Εποπτική Αρχή τις ασφαλιστικές που δεν πληρούν φερεγγυότητα (Sofokleousin.gr)

Οξύμωρο, αλλά στην Ελλάδα της κρίσης, αυξήθηκε κατά 15% ο αριθμός των πολιτών που τα τελευταία 2 χρόνια προσέφυγαν σε ιδιωτικά συμβόλαια προγραμμάτων υγείας. Αυτό οφείλεται στο ότι χιλιάδες άνεργοι χάνουν το δικαίωμα ασφαλιστικής κάλυψης, ενώ πολλοί αυτοαπασχολούμενοι αδυνατούν να καταβάλλουν τις  εισφορές τους στα Ταμεία ασφάλισης.

Το επισημαίνει σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr  o Ανδρέας Ντακόλιας, Διευθύνων Σύμβουλος της Best Brokers και Πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών της Νοτιοδυτικής Ελλάδος.

Διευκρινίζει ότι για να αποκατασταθεί πλήρως η εμπιστοσύνη του κόσμου στις εταιρείες του κλάδου και να  μπορεί ο πολίτης  να σχεδιάσει το μέλλον του με κάποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα, η εποπτική αρχή πρέπει να δώσει στοιχεία στον καταναλωτή για το ποιες εταιρείες πληρούν την φερεγγυότητα και σε ποια ποσοστά. Τονίζει ότι κομβικός είναι ο ρόλος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, και ότι  ότι στα νέα επαγγελματικά πλάνα δράσης των διαμεσολαβητών πρέπει να περιλαμβάνονται απαραίτητα μεταξύ άλλων η ουσιαστική επιμόρφωση και η ενημέρωση στις εξελίξεις της αγοράς.

Ποιοι είναι οι λόγοι που ο κλάδος ιδιωτικής ασφάλισης καταγράφει πτώση τα τελευταία χρόνια. Είναι η οικονομική κρίση ή τυχόν στρεβλώσεις; . Μπορεί να αντιστραφεί το κλίμα και υπό ποιες προϋποθέσεις;
 
Μεγάλες αλλαγές στον κλάδο των ασφαλίσεων έφερε η οικονομική κρίση, τόσο γιατί το πορτοφόλι των καταναλωτών είναι άδειο, όσο και γιατί έχει καταρρεύσει η κοινωνική ασφάλιση. Η πτώση που ξεκίνησε το 2010 δείχνει ότι έφτασε στο χαμηλότερο σημείο το 2014. Το 2015 άρχισε η δειλή ανάκαμψη με έμφαση το 2016 στον κλάδο ζωής.

Η αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς στο σύνολό της έχει βελτιωθεί. Το Solvency II έχει ανεβάσει τον πήχη, όμως θα πρέπει να γίνουν ακόμα πιο σοβαρές προσπάθειες εξυγίανσης που να διασφαλίζεται η νόμιμη λειτουργία και αξιοπιστία των εταιρειών. Πρέπει ο κόσμος να ξαναβρεί την εμπιστοσύνη του στις εταιρείες για να μπορεί να σχεδιάζει το μέλλον του με κάποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα  είτε αυτό είναι αποταμιευτικό-συνταξιοδοτικό, είτε νοσοκομειακό και η εμπιστοσύνη δεν κατακτάται με μεγάλα λόγια.

Θα πρέπει λοιπόν η εποπτική αρχή να δώσει στοιχεία στον καταναλωτή για το ποιες εταιρείες πληρούν την φερεγγυότητα και σε ποια ποσοστά. Μόνο έτσι θα απεγκλωβιστεί η ασφαλιστική αγορά από τα λάθη του παρελθόντος για να μπορέσει να επιτευχθεί ανάπτυξη σε καιρούς ύφεσης.

– Ποιοι ασφαλιστικοί κλάδοι υπόσχονται ανάπτυξη, τι θα πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές και πώς πρέπει να κινηθεί η ασφαλιστική διαμεσολάβηση;

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η πτώση της παραγωγής ασφαλίστρων από το 2010 μέχρι και το 2014 ήταν αισθητή σε όλους τους επιμέρους κλάδους (ζωής-αυτοκίνητο-συντάξεις), αλλά στην εικόνα αυτή διακρίνεται η προσπάθεια των Ελλήνων να εξασφαλίσουν τουλάχιστον την βασική υγειονομική περίθαλψη.

Έτσι ο αριθμός ασφαλισμένων στα συμβόλαια ζωή και στον κλάδο υγείας αυξήθηκε σημαντικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πλήθος των ασφαλισμένων Ελλήνων σε προγράμματα ιδιωτικής ασφάλισης από 6.474.406 το 2010 αυξήθηκε σε 7.569.187 το 2014 και σήμερα εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει τα 8.000.000 . Ο λόγος είναι προφανής, η υποχώρηση του επιπέδου των δωρεάν παροχών της δημόσιας υγείας και η δικαιολογημένη ανασφάλεια λόγω των συνεχόμενων περικοπών.

Οι εταιρείες δημιουργούν νέα προγράμματα προσιτά στον καταναλωτή. Καθοριστικός λοιπόν για την αναβάθμιση και την δυναμική ανάπτυξη της ασφάλισης είναι ο ρόλος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Στα νέα επαγγελματικά πλάνα δράσης των διαμεσολαβητών πρέπει να περιλαμβάνονται απαραίτητα μεταξύ άλλων η ουσιαστική επιμόρφωση και η ενημέρωση στις εξελίξεις της αγοράς. Η κρίση αναγκαστικά θα πρέπει να προκαλέσει υπέρβαση και ανατροπές για την αλλαγή του νοσηρού κατεστημένου.

Ο πολίτης σήμερα στρέφεται στα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας. Σημαίνει κατά την γνώμη σας ότι έχει αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του ως προς τις ιδιωτικές ασφαλιστικές και τους ασφαλιστές ή γιατί δεν έχει άλλη επιλογή;

Όσο και αν μοιάζει οξύμωρο στην Ελλάδα της κρίσης, αυξήθηκε κατά 15% ο αριθμός των πολιτών που τα τελευταία 2 χρόνια προσέφυγαν σε ιδιωτικά συμβόλαια προγραμμάτων υγείας. Αυτό φυσικά μπορεί να εξηγηθεί βάσει του τεράστιου αριθμού ανέργων που χάνουν το δικαίωμα ασφαλιστικής κάλυψης αλλά και όσων αδυνατούν να καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές τους στα ταμεία ασφάλισης.

Ταυτόχρονα ένα άλλο κομμάτι του πληθυσμού επιζητεί αναβαθμισμένη και αξιοπρεπή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε σχέση με αυτή που προσφέρει σήμερα το δημόσιο σύστημα υγείας που καταρρέει συνεχώς. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα χαμηλού κόστους προγράμματα υγείας έφεραν αυτήν την εξαιρετικά μεγάλη αύξηση των ιδιωτικών συμβολαίων.

Το Solvency II κάνει καλά την δουλεία του. Σιγά-σιγά ο κόσμος ανακτά την εμπιστοσύνη του ασφαλιστικές εταιρείες. Όμως όπως προαναφέραμε δεν υπάρχει άλλη επιλογή για τον καταναλωτή από το να κάνει ένα συμβόλαιο υγείας, είναι μονόδρομος. Όσο περνάει ο καιρός και αλλάζουν οι συνθήκες και οι καλύψεις στον δημόσιο φορέα, θα γίνεται πιο αναγκαία η ιδιωτική ασφάλιση.

– Με το δεδομένο ότι φθίνει η κοινωνική ασφάλιση, η ιδιωτική ασφάλιση καλείται να παίξει πρωτεύονται ή συμπληρωματικό ρόλο;

Δυστυχώς με το υπάρχων κατεστημένο στην Ελλάδα με την δημόσια ασφάλιση υποχρεωτική, η ιδιωτική ασφάλιση θα παίζει συμπληρωματικό ρόλο. Μακάρι να έρθει εκείνη η στιγμή που θα αρθεί η υποχρεωτικότητα της δημόσιας ασφάλισης και τότε ναι, η ιδιωτική ασφάλιση θα παίξει πρωταρχικό ρόλο. Αν θέσουμε το δίλημμα στον καταναλωτή να διαλέξει ανάμεσα στην ιδιωτική ασφάλιση και στον δημόσιο φορέα σαν κύρια ασφάλιση, σίγουρα θα επιλέξει την ιδιωτική.

Οι μεταφορές χαρτοφυλακίων είναι ένα φαινόμενο που έχει απασχολήσει το κλάδο αυτοκινήτου. Που οφείλεται το φαινόμενο αυτό και ποιες είναι οι πραγματικές  ευκαιρίες που διαγράφονται στο κλάδο, αν υπάρχουν;

Σήμερα επειδή οι εταιρείες θέλουν να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς προσεγγίζουν τους διαμεσολαβητές, τάζοντας μεγαλύτερες προμήθειες και φθηνότερα ασφάλιστρα. Υπάρχει ένας αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών και αυτό έχει σαν συνέπεια την μετακίνηση χαρτοφυλακίων. Όμως θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι πρόσκαιρο.

Από το 2017 θα σταματήσει η πτώση των ασφαλίστρων και πολλές εταιρείες θα αυξήσουν τα τιμολόγιά τους.

Όμως θεωρώ ότι ο κλάδος του αυτοκινήτου δεν είναι το μέλλον για έναν επαγγελματία διαμεσολαβητή. Σήμερα στο αυτοκίνητο οι περισσότεροι διαμεσολαβητές δεν κάνουν πώληση απλώς είναι παραγγελιολήπτες. Ο στόλος των αυτοκινήτων είναι συγκεκριμένος πια και δεν υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης. Μόνο στον κλάδο ζωής υπάρχει μέλλον και εκεί πρέπει οι διαμεσολαβητές να αποδείξουν τις ικανότητές τους, έτσι ώστε να διαφοροποιηθούν από τα άλλα εναλλακτικά δίκτυα.

ΕΠΥ: Θα πάρουν από τα ήδη υπάρχοντα μερίδια πιστεύετε ή θα δημιουργήσουν νέα μερίδια στην αγορά;

ΕΠΥ ήρθαν για να μείνουν. Έχουν πάρει μεγάλο μερίδιο της υπάρχουσας αγοράς λόγω του φθηνού τιμολογίου που παρουσιάζουν . Κάποιες από αυτές βγάζοντας και προϊόντα εκτός του αυτοκινήτου θα δημιουργήσουν τα δικά τους μερίδια στην αγορά χωρίς να επιφορτίζονται με τις πρόσθετες υποχρεώσεις που εισάγει η πράξη 30 του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Επίσης από την πλευρά των διαμεσολαβούντων σημειώνεται ότι στρέφονται όλοι να συνεργαστούν με αυτές τις εταιρείες, σταματώντας την πολύχρονη συνεργασία με εταιρείες που είχαν και σταματώντας έτσι και την πληρωμή τυχόν διακανονισμών που είχαν. Συνοψίζοντας θεωρώ ότι στον κλάδο αυτοκινήτων οι ΕΠΥ θα μονοπωλήσουν.

– Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν εργαλείο για το κλάδο;

Ο σύγχρονος καταναλωτής αλλάζει στην εποχή μας με ρυθμούς που δεν μπορούν να ακολουθήσουν οι εταιρείες. Όμως όπως σωστά έχει πει και ο περιβόητος Mark Ζuckerberg, ο πατέρας του Facebook, ” Την στιγμή που ο κόσμος κινείται και μεταβάλλεται τόσο γρήγορα ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η απραξία , δηλαδή να μην κάνεις τίποτα για να συμβαδίσεις με τις εξελίξεις παρά να στέκεσαι στο περιθώριο και να παρατηρείς τα πράγματα να αλλάζουν και την πελατειακή σου βάση να συρρικνώνεται”.

Ο σωστός επαγγελματίας αν θέλει να σώσει την δουλειά του δεν έχει άλλη επιλογή, πρέπει να παραδεχτεί ότι οι στρατηγικές που δούλευαν κάποτε δεν δουλεύουν πια. Ίσως να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει, περίπου οι μισοί μας φίλοι και γνωστοί βρίσκονται καθημερινά στο Facebook.

Άρα ο σύγχρονος υποψήφιος πελάτης περνά πολλές ώρες από τον χρόνο του στο Facebook, τις περισσότερες φορές μάλιστα μέσω κινητών συσκευών. Σε κάθε περίπτωση είτε σε επίπεδο γραφείου, είτε σε επίπεδο πρακτορείου βρίσκονται οι εταιρείες , τα ψηφιακά μέσα μπορούν να ανεβάσουν την παραγωγή αρκεί να χρησιμοποιηθούν σωστά.

 Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

πηγή: www.sofokleousin.gr

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]