To Q&A του 30ου Ασφαλιστικού Συνεδρίου του InsuranceForum.gr (α΄μέρος)

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου σύσσωμη η ασφαλιστική αγορά της Πάτρας αλλά και των γύρω περιοχών, βρέθηκε στην αίθουσα του Ξενοδοχείου Hotel Astir και συμμετείχε ενεργά στο συνέδριο του InsuranceForum.gr με γενικό τίτλο «Η Διαμεσολάβηση στη νέα Ψηφιακή Εποχή». Περισσότεροι από 90 συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για όλες τις σημαντικές προκλήσεις που παρουσιάζονται στον κλάδο σε μία εποχή ολότελα ψηφιακή.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου έλαβαν χώρα δύο πάνελ συζήτησης, με συμμετέχοντες τους ομιλητές αλλά και εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας. Δόθηκε με αυτόν τον τρόπο η ευκαιρία για έναν γόνιμο διάλογο με τους ομιλητές, οι οποίοι απάντησαν σε όλα τα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του επαγγέλματος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή αλλά και με το πως ο κλάδος μπορεί να ανταποκριθεί στη νέα ψηφιακή εποχή.

Στο πρώτο πάνελ συζήτησης συμμετείχαν οι κ.κ.:

  • Γιώργος Τσακατούρας, Διευθυντής Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική
  • Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, Εμπορικός Διευθυντής, Εμπορική Διεύθυνση, Groupama Ασφαλιστική
  • Χρήστος Μήλας, Περιφερειακός Διευθυντής Υποκαταστήματος της ARAG SE στην Πάτρα

Τον συντονισμό του πάνελ συζήτησης αλλά και όλου του συνεδρίου είχε ο Γενικός Διευθυντής της Insurance Innovation, κ. Αριστείδης Βασιλειάδης.

Ο Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, ρωτήθηκε από το ακροατήριο αν η ψηφιακή αλλαγή στη διαμεσολάβηση θα επηρεάσει τη διεκπεραίωση ζημιών και κατ’ επέκταση την αποζημίωση.

ΚΣ: Προσωπικά, θα ήταν παράλογο να σας πω ότι δε θα την επηρεάσει. Ήδη αυτήν στην στιγμή το face recognition που υπάρχει στα κινητά μας προφανώς θα μεταφερθεί και στην αναγνώριση των ζημιών και των συσκευών πάνω στα οχήματα μας. Το θεωρώ κάτι φυσικό και δεδομένο. Για παράδειγμα, κάθε κρύσταλλο πλέον έχει και ένα ψηφιακό αποτύπωμα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι αυτό θα μπορεί ίσως με ένα κινητό και μια φωτογραφική να σου δίνει πληροφορίες για την οποιαδήποτε ζημιά. Το ίδιο θα συμβεί φαντάζομαι και σε όλα τα μέρη του αυτοκινήτου. Η δουλεία του πραγματογνώμονα δεν απειλείται. Η έννοια της πραγματογνωμοσύνης δεν θα αλλάξει. Πάντοτε θα υπάρχει ένας πραγματογνώμονας με φυσική παρουσία. Δεν αλλάζει η δουλειά μας, αλλά πως το κάνουμε.

Ο Χρήστος Μήλας ερωτήθηκε από τον συντονιστή του πάνελ σχετικά με την επιλογή της ARAG να διατηρεί εδώ και χρόνια εταιρικό υποκατάστημα στην Πάτρα πράγμα που σημαίνει ότι επενδύει στην ανάπτυξη της Νομικής προστασίας στην ευρύτερη περιοχή. Πιστεύετε πως η κάλυψη της Νομικής Προστασίας είναι μία κάλυψη που ο κόσμος τη ζητάει από μόνος του πιά; Αντιλαμβάνεται πιά την αναγκαιότητα της κάλυψης στην καθημερινότητά του;

ΧΜ:  Όσον αφορά την ύπαρξη υποκαταστήματος στην Πάτρα είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία συγκέντρωση της αγοράς από πολλές εταιρείες στην επαρχία. Εμείς συνειδητά έχουμε επιλέξει τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, να διατηρούμε το υποκατάστημα μας στην Πάτρα. Είναι επιλογή της εταιρείας. Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια αυτό θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη για δύο λόγους, τη φιλοσοφία και την αναγκαιότητα. Με όλα αυτά που συμβαίνουν σήμερα, και ειδικά για το δικό μα κλάδο, δεν είναι εύκολο αν δεν είσαι δίπλα στον συνεργάτη, πολύ κοντά και δια ζώσης πια και όχι ψηφιακά (ειδικά για το δικό μας προϊόν και δεν μιλάω για τις υπόλοιπες ασφαλιστικές εταιρείες και τους υπόλοιπους κλάδους) να προωθήσεις, να καταλάβεις, να νοιώσεις ασφαλής, να πουλήσεις αυτό το προϊόν. Όταν ζητάμε από έναν διαμεσολαβούντα να μιλήσει στους πελάτες του για το δικό μας προϊόν, να το βάλει στην φαρέτρα του πρέπει να είναι σίγουρος. Για αυτό και η προσωπική επαφή είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Όσον αφορά τη Νομική προστασία, τα τελευταία χρόνια τα πράγματα είναι πολύ πολύ καλύτερα και αυτό οφείλεται στο ότι και η Νομική προστασία επεκτάθηκε και σε άλλους κάδους πέραν του αυτοκινήτου. Οι άλλοι κλάδοι βοήθησαν στο να αναπτυχθούμε περισσότερο. Όλο και περισσότερος κόσμος γνωρίζει για τα προϊόντα μας και τις υπηρεσίες μας. Δεν το ζητάει ακόμα μόνος του, αλλά σίγουρα το ενδιαφέρον πλέον είναι έντονο και αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα της κάλυψης. Αυτό που συναντώ στην καθημερινότητα μου είναι ότι οι διαμεσολαβούντες «υποχρεώνονται» πλέον να μας προωθήσουν στον πελάτη τους, για να είναι πλήρως καλυμμένος.

Ο Αριστείδης Βασιλειάδης απηύθυνε μία ερώτηση στο Γιώργο Τσακατούρα. Μήπως όλες αυτές οι νομοθετικές αλλαγές των τελευταίων ετών εκτός από θετικά για τον κλάδο δημιούργησαν και μεγάλη γραφειοκρατία για τους διαμεσολαβητές; Μπορεί μία ασφαλιστική εταιρεία να βοηθήσει σε αυτό τον τομέα; Μπορείτε να μας δώσετε κάποιο παράδειγμα που αφορά στην Ορίζων Ασφαλιστική;

ΓΤ: Καταρχήν η προσαρμογή στην IDD και γενικότερα στα καινούργια νομοθετικά πλαίσια δεν είναι εύκολη διαδικασία. Θα ήταν εύκολη αν μιλούσαμε απλώς για εφαρμογή κάποιων κανόνων ή για συμπλήρωση και υπογραφή κάποιων εντύπων. Η προσπάθεια που γίνεται είναι πιο ουσιαστική. Προασφαλιστικά με τα καινούργια δεδομένα γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ταυτοποίηση του διαμεσολαβητή και της ασφαλιστικής εταιρείας. Πρέπει ο πελάτης να ξέρει με ποιον μιλάει και ποιος τον εκπροσωπεί. Μετά την αίτηση της ασφάλισης στο ασφαλιστικό τεχνικό κομμάτι γίνεται καλύτερα η συλλογή των στοιχείων και σε ψηφιακή μορφή, για να μπορούν όλοι να το χρησιμοποιήσουν μετά. Ταυτόχρονα, διαφυλάσσεται το απόρρητο και τα προσωπικά δεδομένα και είναι καλύτερη και η εκτίμηση του κινδύνου. Τώρα πια η προσπάθεια είναι να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία και για τα πρόσωπα και για τα αντικείμενα που ασφαλίζουμε και αυτό δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση. Η τρίτη προσπάθεια που γίνεται είναι στη στιγμή της αποζημίωσης να υπάρχουν όλα τα δεδομένα και να συνεργάζονται όλοι οι φορείς είτε πρόκειται για την ίδια την ασφαλιστική εταιρεία ή για συνεργαζόμενες εταιρείες, βλέπε οδική βοήθεια και Νομική προστασία, ώστε η ανταλλαγή των δεδομένων να δύσει πολύ γρήγορα το στοιχείο που θέλει ο διακανονιστής για να έχει την απόφαση του γρήγορα και σωστά. Αυτό δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, μια απλή συμπλήρωση χαρτιών, είναι σύστημα προασφαλιστικής ασφαλιστικής και αποζημιωτικής διαδικασίας. Για αυτό και πρέπει η συνεργασία όλων των φορέων να είναι πολύ καλή και ψηφιακή, ώστε να γίνεται με τον σωστότερο τρόπο. Να αναφέρω πως υπάρχουν περιορισμοί στο χρόνο που μπορεί να κρατήσει κάποιος τα δεδομένα και στο πως θα τα χρησιμοποιήσει και στο πότε θα τα καταστρέψει, γιατί όταν σταματήσει η συνεργασία με τον πελάτη αυτά θα πρέπει να καταστραφούν, με ευθύνη της εταιρείας και των διαμεσολαβούντων. Άρα ο στόχος είναι να γίνονται όλα σωστά και γρήγορα.

Ως προς τη γραφειοκρατία έχω δυο απαντήσεις. Η μια είναι ότι είναι προς όφελός μας αν χρησιμοποιηθεί σωστά για το σωστό σκοπό. Ο πελάτης εκπαιδεύεται και αντιλαμβάνεται ότι εδώ πρόκειται για μια σοβαρή υπόθεση συμβολαιακής φύσης και ότι είναι σημαντικό να κατέχει στο ίδιο συρτάρι μαζί με όλα τα άλλα έγγραφα και το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του. Από την άλλη όμως, είναι μια διαδικασία χρονοβόρα, όταν μπαίνει κάποιος υποχρεωτικά σε αυτό.

Οι στόχοι μας είναι δύο στην Ορίζων Ασφαλιστική. Αρχικά, να είναι απλό ως διαδικασία και εύκολο, δηλαδή να μπορεί κάποιος να το βρει εύκολα και να το συμπληρώσει. Δεύτερο, να είναι φιλικό, δηλαδή ακόμα και η οδηγία που θα προγράφει στον πελάτη πως πρέπει να γίνει να είναι με δυο λέξεις και πάρα πολύ σαφής και γρήγορη ανταπόκριση ώστε να τελειώσει άμεσα και να έρθει πολύ γρήγορα στα χέρια αυτού που θα το διαχειριστεί. Έτσι, έπειτα και η αποζημίωση μπορεί να είναι θέμα λεπτών.

Τέλος, ο Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου ρωτήθηκε για τις ψηφιακές εφαρμογές της GroupamaΑπό το cheetah (γύρω στο 2014) μέχρι σήμερα στο Groupama now. Η Groupama επένδυσε ήδη από νωρίς στις νέες τεχνολογίες. Πώς συνδέονται αυτές οι δύο εφαρμογές (αν συνδέονται) και πώς μπορούν να βοηθήσουν τους συνεργάτες της εταιρείας στην ανάπτυξη των πωλήσεών τους;

ΚΣ: Στόχος μας είναι να συνδεθούν. Είναι δυο διαφορετικά περιβάλλοντα που το ένα αφορά τον πελάτη και το άλλο τον συνεργάτη. Ήδη το cheetah το επόμενο χρονικό διάστημα θα βγει σε ios και android και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 όλη η δυνατότητα να έχει μέσα στο κινητό του οποιοδήποτε ό,τι χρειάζεται και πολύ εύχρηστα. Επίσης, ήδη ενσωματώνει κάποιες τεχνολογικές υπηρεσίες, δηλαδή κάποιος μπορεί να κάνει εύκολα την αίτηση αποζημίωσης, μπορεί πολύ εύκολα να συμφωνήσει να έρθει πραγματογνώμονας πολύ γρήγορα και μάλιστα είμαστε από τις εταιρείες η οποία προβάλλει και ένα service garanty. Ο στόχος λοιπόν, είναι να υπάρχουν δυο εφαρμογές, οι οποίες στο μέλλον, γιατί αυτό δε γίνεται από τη μια στην άλλη, να επικοινωνούν και μεταξύ τους παρέχοντας επικοινωνία ανάμεσα στον πελάτη και τον συνεργάτη. Ο συνεργάτης θα πρέπει να εκμεταλλεύεται αυτό το εργαλείο γιατί πρόκειται για ένα εργαλείο ταχύτητας που ανταποκρίνεται στις απατήσεις και στις ανάγκες του πελάτη.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]