" /> Δημήτρης Τσεκούρας, CEO ARAG SE - Insurance Innovation

“Η δοκιμασμένη εμπειρία και γνώση της ARAG είναι η μεγαλύτερη περιουσία μας”.

Το insuranceforum.gr ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία το 32ο Ασφαλιστικό Συνέδριό του, που πραγματοποιήθηκε για τρίτη χρονιά στην πόλη του Βόλου με τη συνδιοργάνωση του Συνδέσμου Διαμεσολαβούντων Ασφαλειών Ν. Μαγνησίας (ΣΥ.Δ.Α.Μ.) και υπό την Αιγίδα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας. Επί τάπητος τέθηκαν τα ζητήματα που ενδιαφέρουν άμεσα τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, το επάγγελμά τους και την προοπτική τους στην καθιερωμένη συνάντηση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στον Βόλο. Στην κεντρική θεματολογία του συνεδρίου ξεχώρισε η ομιλία του κ. Τσεκούρα με τίτλο «Digital εποχή και Νομική Προστασία». Ο κ. Τσεκούρας έκανε μία προβολή στο μέλλον για το πώς θα εξελιχθεί η ασφάλιση στους τομείς των αυτοκινήτων, των εργασιακών, της περιουσίας, του περιβάλλοντος αλλά και της νομικής προστασίας. Με αφορμή αυτήν τη συμμετοχή ο κ. Τσεκούρας παραχώρησε συνέντευξη στο insuranceforum.gr και στον Αντώνη Αντωνόπουλο.

Κύριε Τσεκούρα,

 Ποιος ο ρόλος της Νομικής Προστασίας στη Digital εποχή;

Δ.ΤΣ.: Ο ρόλος της ΝΠ στη νέα εποχή είναι ενθαρρυντικά ενισχυμένος. Η digital εποχή, η εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού και της εφαρμοσμένης τεχνολογικής επανάστασης που βιώνουμε, υπηρετούν τις σύγχρονες θεότητες του κόσμου που δεν είναι άλλες από την ευκολία και την ταχύτητα. Καμία όμως δε συνεπάγεται αυτονοήτως και την ασφάλεια δικαίου, που δεν έπαψε να είναι ζητούμενο στις συναλλαγές και στην επικοινωνία του σύγχρονου ανθρώπου.

Οι νομικές διαφορές ποτέ δε θα λείψουν, αφού είναι σύμφυτες με τον μικρόκοσμο της ανθρώπινης ύπαρξης και το προσωπικό συμφέρον εκάστου. Έτσι λοιπόν, στη νέα εποχή δημιουργούνται άλλου είδους και άλλου περιεχομένου νομικές διαφορές, που η ΝΠ οφείλει να αποκωδικοποιήσει και να βοηθήσει στην επίλυση τους με τη τεχνική της ασφαλιστικής επιστήμης και ανάλυσης.

Οι συνήθειες, οι προτιμήσεις και οι προσδοκίες των καταναλωτών συνεχώς αλλάζουν και διαμορφώνεται έτσι, ένα σύμπαν ρευστότητας, «επαφής εκ του μακρόθεν» με πλήθος κινδύνων αντιπαροχής και ασφάλειας των συναλλαγών. Το ίδιο συμβαίνει με τις εργασιακές σχέσεις, τις ασφαλιστικές ανάγκες, την προστασία της περιουσίας και των αγαθών της ατομικής ιδιοκτησίας.

Πολύ περισσότερο δημιουργείται κίνδυνος για την προσωπικότητα και την ηθική διάσταση του ατόμου από ασύδοτες διαδικτυακές επιθέσεις εκ μέρους κάποιου ψηφιακού ίχνους.

Όλη αυτή τη cyber και μη πραγματικότητα οφείλει η ΝΠ να την αναλύσει και, δημιουργώντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες, οφείλει να βοηθήσει τους ανθρώπους στην αντιμετώπιση κινδύνων με αποτελεσματικό τρόπο μέσα από την τεχνική της ασφάλισης.

Πόσο επηρεάζουν οι αλλαγές της τεχνολογίας την ασφαλιστική αγορά;

Δ.ΤΣ.: Η τεχνολογική επανάσταση και οι εφαρμογές της επηρεάζουν την ασφαλιστική αγορά άμεσα και αστραπιαία. Η ασφαλιστική θεωρία και πρακτική οφείλει να έχει μια σχέση διαρκούς διαλόγου με τις ανθρώπινες ανάγκες, οπότε κάθε αλλαγή σε σχέση με το χθες την αφορά πλήρως. Εξ αυτού του λόγου οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις από καιρό τώρα προετοιμάζονται και εξοπλίζονται με εφαρμογές, συστήματα, προγράμματα και εξειδικευμένο προσωπικό για τη στιγμή της συνάντησης με τη νέα εποχή.

Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας δε μπορεί να εξυπηρετηθεί πλέον παρά μόνο μέσα από ψηφιακά εργαλεία ενός διαδικτυακά συνδεδεμένου κόσμου, που προάγει τη μηχανική γνώση και την τεχνητή νοημοσύνη. Οι αλλαγές έρχονται με ταχύτητα φωτός και επιβάλλονται από τα μεγαθήρια του είδους σαν διευκολύνσεις στους καταναλωτές, οι οποίοι τις καταβροχθίζουν, αδυνατούν όμως να τις κατανοήσουν.

Δείτε τι θα γίνει σε λίγο με τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα και πως κάτι τέτοιο θα αλλάξει το μοντέλο της ασφάλισης. Από την ασφάλιση της εξ αμελείας ευθύνης των προσώπων, πηγαίνουμε στην αυτόματη χωρίς χέρια, χωρίς μάτια, χωρίς σκέψη οδήγηση που ένα πλήθος διασυνδεδεμένα συστήματα πλοήγησης αντικαθιστούν το μέχρι σήμερα υποκείμενο της ευθύνης. Μαζί με την ασφάλιση αλλάζει η βιομηχανία παραγωγής οχημάτων αλλά και η βιομηχανία της ενέργειας.

Κάτι ανάλογο θα γίνει στις εμπορευματικές και καταναλωτικές σχέσεις, με την εξ αποστάσεως σύμβαση, την ηλεκτρονική υπογραφή αποδοχής όρων, την τηλεργασία, τη χρήση που αντικαθιστά την ιδιοκτησία, τις νέες μορφές απονομής της δικαιοσύνης κλπ.

Μιλήστε μας για το νέο προφίλ SMART INSURER που οραματίζεται ο όμιλος ARAG.

Δ.ΤΣ.: Πρόκειται για ένα διεθνές Project του Ομίλου που κατευθύνεται κεντρικά, αφορά όλες τις εταιρίες του Ομίλου σε Ευρώπη, Αμερική κλπ και στο οποίο συμμετέχουν όλοι. Απλοί εργαζόμενοι, στελέχη, διευθύνσεις κάθε βαθμίδας και διοίκηση.

Όλα ξεκίνησαν με ένα επιστημονικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο προς όλους τους εργαζομένους της βάσης, ώστε σε καθεστώς πλήρους ελευθερίας και αδέσμευτα να μιλήσουν για το ρόλο τους σήμερα, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία, της δυνατότητες και τις προοπτικές και τέλος πως οραματίζονται το αύριο, στην νέα δηλαδή εποχή που καταφθάνει.

Δημιουργούνται λοιπόν, έτσι, οι συνθήκες ενός ειλικρινούς διαλόγου και με τη βοήθεια των ειδικών επιστημόνων που επεξεργάζονται τα ευρήματα, θα μπουν οι βάσεις για τα ARAG ESSENTIALS της νέας εποχής. Πρόκειται δηλαδή για τις νέες εταιρικές αξίες και αρχές που θα αντικαταστήσουν ή θα συμπληρώσουν τις υφιστάμενες, ώστε το νέο εταιρικό profile να είναι κοινά αποδεκτό για όλους, ομοιογενές, κάτι σαν αποτέλεσμα συνδημιουργίας, ύστερα από μια συμμετοχική διαδικασία αναζήτησης.

Όλα τα παραπάνω από τη σκοπιά του εφαρμοσμένου management σημαίνουν απλά το εξής. Μπορεί να ενισχυθεί το προσωπικό, μπορεί να βελτιωθούν τα συστήματα, μπορεί να λειτουργήσουν οι πιο δυνατές εφαρμογές ασφαλείας και προστασίας δεδομένων, μπορεί τα εργαστήρια γνώσης και καινοτομίας να απογειωθούν, όμως τίποτα από αυτά δεν αρκεί , αν δεν αποκτηθεί η SMART INSURER κουλτούρα και σε κάνει διαφορετικό και σε βγάζει νικητή στη νέα εποχή.

Ο Έλληνας καταναλωτής εκτός από το αυτοκίνητο σε ποιον άλλο κλάδο Νομικής Προστασίας εστιάζει;

Δ.ΤΣ.:  Αλήθεια είναι πως ο κλάδος της ΝΠ Οχήματος και Οδηγού είναι στη χώρα μας ο πιο διαδεδομένος. Αυτό εξηγείται τόσο ιστορικά όσο και πρακτικά αφού οι περισσότερες εταιρίες που ασκούν σήμερα τον κλάδο είναι εταιρίες αυτοκινήτου. Εταιρίες δηλαδή που συνδυάζουν σχεδόν αυτόματα την ασφάλιση ευθύνης αυτοκινήτου με την ΝΠ αυτοκινήτου και μάλιστα με το δέλεαρ της έκπτωσης, όταν οι κλάδοι αποκτηθούν μαζί από την ίδια όμως εταιρία. Για μια απολύτως εξειδικευμένη εταιρία, όπως η ARAG, που ασκεί αποκλειστικά την ΝΠ στην Ελλάδα, χωρίς ψιλά γράμματα και συγκρούσεις συμφερόντων, είναι αυτονόητο πως ο κλάδος έχει άλλο φάσμα και πολύ ευρύτερο περιεχόμενο, ώστε να αναδεικνύεται η πολυπλοκότητα και η αναγκαιότητα της ασφάλισης αυτής με κυρίαρχο τρόπο. Σε αυτό βοηθά η πολυετής εμπειρία μας και η διεθνής καταγωγή μας. Εκτός λοιπόν της ΝΠ Αυτοκινήτου που εξακολουθεί να είναι ένα χρυσό συμβόλαιο , υπάρχουν σήμερα πλήθος προϊόντων ΝΠ για τον επαγγελματικό και ιδιωτικό βίο των ενδιαφερομένων, για την προστασία της περιουσίας τους, για τις νομικές διαφορές των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, του καταναλωτή αλλά και ειδικά προγράμματα για γιατρούς και όλα τα επαγγέλματα υγείας, για λογιστές – φοροτεχνικούς, για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις , για αγρότες κ.ο.κ.

Δεν πρέπει να ξεχάσω την μεγάλη έξαρση που είχε την περίοδο της κρίσης η αναζήτηση ασφαλιστικών καλύψεων για τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα αλλά και του δημοσίου τομέα με αιχμή του δόρατος τους ένστολους και όσους ασκούν δημόσια διατεταγμένη υπηρεσία είτε ατομικά είτε συλλογικά μέσω των φορέων τους.

Με ποιον τρόπο στην ARAG προσπαθείτε να αναπτύξετε τη συνείδηση Νομικής Προστασίας στον Έλληνα καταναλωτή;

Δ.ΤΣ.: Πρώτα – πρώτα η αποκλειστική και για πολλά χρόνια ενασχόληση μας με τα θεάματα του κλάδου, τόσο σε θεωρητικό όσο σε πρακτικό επίπεδο μάς έχει δώσει το πλεονέκτημα της σωστής ανάγνωσης των αναγκών του πελάτη μας που είναι το βασικό υλικό για τη διαμόρφωση όλων των ασφαλιστικών μας προϊόντων και υπηρεσιών.

Με την πάροδο των χρόνων η γνώση αυτή γίνεται εμπειρία. Εμείς έχουμε ακόμα ένα πλεονέκτημα. Δίπλα στη συσσωρευμένη εμπειρία της τοπικής αγοράς προστίθεται και η πολυεθνική εμπειρία λόγω της διεθνούς καταγωγής μας. Εννοώ τη δυνατότητα να ανταλλάσσουμε πληροφορίες και γνώση με τις άλλες εταιρίες του Ομίλου, στις άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και πέραν του Ατλαντικού. Έτσι, μαθαίνουμε εύκολα και γρήγορα τι ισχύει σε άλλες αγορές, ώστε να δίνουμε την κατάλληλη λύση σε ζητήματα που έχουν αντιμετωπίσει άλλοι νωρίτερα και ασφαλώς.

Η δοκιμασμένη αυτή εμπειρία και γνώση νομίζω πως είναι η μεγαλύτερη περιουσία μας. Αυτή τη γνώση προσπαθούμε με όλα τα εργαλεία που διαθέτει μιας ασφαλιστική επιχείρηση, χωρίς όμως περιττό θόρυβο και υπερβολές, να τη μεταδώσουμε στους συνεργάτες μας. Εταιρία και συνεργάτες είναι καλοί αγωγοί για να περάσει το μήνυμα μας στους ασφαλισμένους μας ώστε να μπορούμε να τους λέμε «έχεις ARAG και όχι μια ακόμα εταιρία Νομικής Προστασίας» και εκείνοι να ανταποκρίνονται θετικά και να μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους.

Print Friendly, PDF & Email