" /> Ασφαλιστική βιομηχανία 2020: Ψηφιοποίηση και Πελατο-κεντρική εμπειρία - Insurance Innovation

Τα τελευταία χρόνια η ανθρωπότητα διανύει μια από τις πιο έντονες περιόδους κοινωνικής και οικονομικής αλλαγής στην ιστορία της. Οι επιπτώσεις της τεχνολογικής επανάστασης αλλά και η νέα πραγματικότητα που αυτή επιβάλλει, σηματοδοτούν σημαντικές αλλαγές σε όλες τις εκφάνσεις της επιχειρηματικότητας, επηρεάζοντας παράλληλα, όπως είναι αναμενόμενο, τα επί σειρά ετών εδραιωμένα οικοσυστήματα της ασφάλισης.

Και το 2020, οι επαγγελματίες του κλάδου θα εξακολουθήσουν να γίνονται μάρτυρες της μεγάλης ψηφιακής επανάστασης, η οποία μεταμορφώνει μέρα με τη μέρα τις παραδοσιακές μεθόδους αλληλεπίδρασης του κλάδου με τους πελάτες του, τα δίκτυα διανομής, τους προμηθευτές υπηρεσιών αλλά και τα ίδια τα στελέχη του.

Οι συχνές αναφορές στο όρο «digital» (ψηφιακό) σε συνδυασμό με την ασφάλιση, παραπέμπουν στην επεξήγηση του ίδιου του όρου. «Digital» είναι ο όρος που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τις πρωτοποριακές εξελίξεις που σχετίζονται με τις προσδοκίες των καταναλωτών, τη συμπεριφορά τους και την αλληλεπίδραση τους μέσω «SMAC» εφαρμογών, δηλαδή των κοινωνικών δικτύων, των mobile εφαρμογών, των προηγμένων analytics και του Cloud (Social, Mobile, Analytics, Cloud = SMAC). Οι τεχνολογίες αυτές δημιουργούν τα εργαλεία που επιτρέπουν σε μια επιχείρηση να μεταβεί από το e-business, όπως το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα στο digital business, βελτιώνουν τις επιχειρησιακές λειτουργίες και επιτρέπουν την προσέγγιση του πελάτη με ελάχιστη επιβάρυνση σε μέγιστη εμβέλεια.

Σύμφωνα με διάφορες κλαδικές μελέτες, οι Social πελάτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα κοινωνικά δίκτυα για να ενημερωθούν για τα ασφαλιστικά προϊόντα αλλά και να δουν αξιολογήσεις άλλων χρηστών για τις υπηρεσίες που παρέχει ο κλάδος. Παράλληλα, τα κοινωνικά δίκτυα επιτρέπουν στους υφιστάμενους πελάτες να εκφράσουν δημοσίως τη δυσαρέσκειά τους για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν. Συνεπώς, τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια πολύτιμη πηγή γνώσης για τα τμήματα πωλήσεων, marketing και δημοσίων σχέσεων των εταιριών του κλάδου.

Η τεχνολογία mobile, μέσω των κινητών συσκευών ή μέσω ειδικών αισθητήρων, επιτρέπει στους δυνητικούς πελάτες ασφάλισης να αγοράσουν ευκολότερα αλλά και στους υφιστάμενους πελάτες να διαχειριστούν την αποζημίωσή τους ή να θέσουν τα ερωτήματά τους προς την εταιρία ή τον ασφαλιστή και να λάβουν απαντήσεις άμεσα.

Η mobile τεχνολογία αποτελεί αστείρευτη πηγή πληροφοριών, η οποία μέσω της τεχνολογίας των Analytics, ενισχύει την αποτελεσματική αξιολόγηση και τιμολόγηση των κινδύνων, έχοντας ως αποτέλεσμα, οι ασφαλιστές να μπορούν να προσαρμόσουν και να προσωποποιήσουν τα προϊόντα και τις τιμές τους σε συγκεκριμένες ανάγκες και των πελατών.

Τέλος, το Cloud computing δίνει τη δυνατότητα στους ασφαλιστές να καινοτομούν και να δοκιμάζουν νέες υπηρεσίες σε μικρότερους χρόνους χωρίς το απαγορευτικό κόστος της in-house αποθήκευσης των δεδομένων, παρέχοντας έτσι στους πελάτες τους εύκολη πρόσβαση εν κινήσει.

Η ψηφιακή μεταμόρφωση προϋποθέτει την άμεση επαφή της ασφαλιστικής εταιρίας και του διαμεσολαβητή με τον πελάτη, αφού ο ίδιος πελάτης είναι συνδεδεμένος. Οι πελάτες πλέον αναμένουν άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα τους από το μέσο που οι ίδιοι επιθυμούν και όχι από το μέσο που επιθυμεί ο πάροχος της ασφάλισης.

Με βάση τα προαναφερόμενα, η ατζέντα της ασφαλιστικής βιομηχανίας για την χρονιά που μόλις ξεκίνησε περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

Λίγα λόγια για την Experto Crede Consultants:

H Experto Crede Consultants, είναι μια δυναμικά αναπτυσσόμενη εταιρία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών με μεγάλη εξειδίκευση στις κανονιστικές ιδιαιτερότητες του ασφαλιστικού κλάδου. Όραμα μας είναι η παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προσαρμοσμένων στο μέγεθος και τις ανάγκες των πελατών μας, χωρίς απαγορευτικό κόστος. Η Experto Crede Consultants είναι ο έμπιστος σύμμαχος της σύγχρονης επιχείρησης γιατί προσφέρει άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις στα πολύπλοκα κανονιστικά ζητήματα που την προβληματίζουν.

Περισσότερες πληροφορίες στο expertocrede.gr

Print Friendly, PDF & Email