H Google αντιμέτωπη με νέο πρόστιμο από τις Βρυξέλλες

Ο αμερικανικός κολοσσός Google τέθηκε και πάλι στο στόχαστρο της ΕΕ για αθέμιτες πρακτικές στο πεδίο αναζήτησης διαφημίσεων, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Η Κομισιόν μπορεί να επιβάλει μέχρι και 13 δισ. δολάρια – το οποίο είναι το 10% του τελευταίου παγκόσμιου τζίρου της μητρικής της Google, Alphabet – αλλά το πρόστιμο αναμένεται να είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό. Τι αφορά η νέα έρευνα.

Οι Βρυξέλλες αναμένεται να επιβάλουν πρόστιμο στην Google, σηματοδοτώντας έτσι ακόμη μία αναμέτρηση μεταξύ της ΕΕ και του αμερικανικού τεχνολογικού γίγαντα των ΗΠΑ. Μετά από μια έρευνα, η ΜαργκρέτεΒεστάγκερ, Επίτροπος ανταγωνισμού της ΕΕ, θα ανακοινώσει το πρόστιμο την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τρία άτομα με γνώση της υπόθεσης.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, η Google έχει ήδη πληρώσει 7 δισ. ευρώ σε πρόστιμα στην ΕΕ μέχρι σήμερα, για δύο άλλες υποθέσεις.

Η εταιρεία διαδικτυακής αναζήτησης έλαβε πρόστιμο 4,3 δισ. ευρώ την περσινή χρονιά για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά, λόγω του Android λειτουργικού συστήματος της σε smartphones.

Το περασμένο καλοκαίρι πήρε άλλο πρόστιμο ύψους 2,4 δισ. καθώς θεωρήθηκε ότι ευνοούσε τις δικές της υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστών της. Η Google έχει ασκήσει έφεση και στις δύο ευρωπαϊκές αποφάσεις, στο Λουξεμβούργο.

Η τελευταία έρευνα επικεντρώνεται στην επιχείρηση της Google, AdSense, που τοποθετεί το πλαίσιο αναζήτησης σε ιστότοπους τρίτων, όπως σε ειδησεογραφικές σελίδες. Η Κομισιόν μπορεί να επιβάλει μέχρι και 13 δισ. δολάρια – το οποίο είναι το 10% του τελευταίου παγκόσμιου τζίρου της μητρικής της Google, Alphabet- αλλά το πρόστιμο αναμένεται να είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό.

Όπως σημειώνεται, οι αξιωματούχοι της ΕΕ ανησυχούν ότι η Google «μείωσε τεχνητά τις επιλογές και την καινοτομία στην αγορά», περιορίζοντας συμβατικά τον τρόπο με τον οποίο οι ιστότοποι τρίτων εμφανίζουν διαφημίσεις αναζήτησης από ανταγωνιστές.

Η έρευνα της ΕΕ επικεντρώνεται στις απαιτήσεις της Google, που εισήχθησαν το 2006, σύμφωνα με τις οποίες απαιτούσε από πολλούς δημοφιλείς ιστότοπους τρίτων να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την υπηρεσία διαφημίσεών της, εάν επιθυμούσαν να συμπεριλάβουν στο δικτυακό τους τόπο το πλαίσιο αναζήτησης της Google.

Πηγή: euro2day.gr

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]