Μάρκετινγκ 2017: Πώς να ξεχωρίσετε σε ένα θορυβώδες περιβάλλον

Τα χρόνια πριν το web 2.0 γνωστό και ως social media, διαφημιστές και μαρκετίστες κατά τη διάρκεια της σχεδίασης των διαφημίσεων και των στρατηγικών πλάνων είχαν ως βασική προϋπόθεση το ότι η προσοχή του κοινού είναι στραμμένη προς αυτούς. Συνεπώς η δουλειά τους επικεντρωνόταν στο να πείσουν τον υποψήφιο πελάτη να προτιμήσει το δικό τους προϊόν.

Σήμερα αυτό δεν ισχύει! Με την άνθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούνται καθημερινά δεκάδες εκατομμύρια bites περιεχομένου και γενικότερων πληροφοριών που κατακλύζουν την αγορά και κατ’ επέκταση το αγοραστικό κοινό που αδυνατεί να συγκεντρωθεί και να απορροφήσει τον όγκο των πληροφοριών. Όπως είχε αναφέρει σε συνέδριο το 2010 ο CEO της Google Eric Schmidt, “Κάθε 2 μέρες παράγεται περιεχόμενο ίσο με αυτό που είχε παραχθεί από την αρχή της ανθρωπότητας ως το 2003”.

Απίστευτο; Κι όμως!

Μπορείτε να φανταστείτε πως αντιδράει ο ανθρώπινος οργανισμός στον “θόρυβο”; Ενεργοποιεί αυτόματα τα φίλτρα εμποδίζοντας την είσοδο περισσότερων πληροφοριών για να αποφύγει το information overload. Συνεπώς δεν ακούει και δεν δίνει καμία σημασία στα μηνύματα του μάρκετινγκ παρά μόνο σε αυτά που θα ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον του.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η κύρια εργασία του μάρκετινγκ σήμερα δεν είναι να πείσει αλλά αρχικά να κερδίσει την προσοχή του κοινού και στη συνέχεια να επικοινωνήσει το μήνυμά του μάρκετινγκ για να τοποθετήσει το brand στο μυαλό του πελάτη. Στα αγγλικά χρησιμοποιείται η έκφραση “Grab their attention”.

Ο σημερινός πελάτης είναι διαφορετικός από αυτόν που γνωρίζαμε λίγα χρόνια πριν. Ενώ πολλοί πιστεύουν ότι μόνο οι μικρές ηλικίες έχουν αλλάξει αγοραστική συμπεριφορά, τα δεδομένα από το ψηφιακό περιβάλλον δείχνουν ότι ακόμα και οι μεγαλύτερες ηλικίες βρίσκουν αξία στην χρήση του διαδικτύου και προσαρμόζουν την συμπεριφορά τους στη νέα κανονικότητα. Ο κάθε άνθρωπος δημιουργεί ένα προσωπικό περιβάλλον, έναν δικό του κόσμο (egosystem) και κάθε brand που δεν θέλει να γίνει ενοχλητικό δημιουργώντας αρνητική εμπειρία στον πελάτη, οφείλει να πάρει άδεια για να εισχωρήσει στον κόσμο του.

Αρκετοί είναι οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ που έχουν συνειδητοποιήσει ότι το περιβάλλον της αγοράς και οι πελάτης έχουν αλλάξει γι’ αυτό και σχεδιάζουν την στρατηγική τους ανάλογα. Προσπαθούν να είναι άκρως δημιουργικοί και πρωτότυποι, διαφοροποιούν το τρόπο προσέγγισης των πελατών και χρησιμοποιούν πιο interactive τρόπους επικοινωνίας. Έχουν κατανοήσει ότι εφόσον η αγορά έχει πάρει τη μορφή ενός γιγάντιου φόρουμ συζητήσεων, το μάρκετινγκ είναι αλληλεπίδραση.

Από την άλλη, πολλοί marketers παραμένουν κλεισμένοι στην σπηλιά του Πλάτωνα και ρίχνουν τις ευθύνες της αποτυχίας τους στην μείωση της αγοραστικής δύναμης, στον ανταγωνισμό, στους πελάτες που δεν ξέρουν να επιλέγουν και σε οτιδήποτε  άλλο πέραν από τους ίδιους.

Είναι φυσιολογικό ότι όλες οι εταιρίες θέλουν να ακουστούν, να κερδίσουν μερίδιο της αγοράς και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια. Η αγορά και η συμπεριφορά του κοινού αλλάζει καθημερινά και το μάρκετινγκ οδεύει σε αχαρτογράφητα νερά. Συνεπώς είναι πολύ δύσκολο ο μάρκετερ να γνωρίζει τι είναι αποτελεσματικό.

Αν θέλετε να αυξήσετε τις πιθανότητες της επιτυχίας επικεντρωθείτε στους παράγοντες που διαμορφώνουν την αγοραστική συμπεριφορά των ανθρώπων που θέλετε να επικοινωνήσετε! Σκεφτείτε πολύ απλά ότι όλους μας ελκύουν οι πρωτοποριακές και φρέσκες ιδέες, το όμορφο design και τα μηνύματα ελπίδας και έμπνευσης.

Βλέπετε ότι υπάρχουν έξυπνοι τρόποι να κερδίσετε την προσοχή του κοινού δίχως να “φωνάζετε”.

Θα σας αναφέρω κάποιες ιδέες για να εφαρμόσετε στο μάρκετίνγκ σας.

Να είστε εκεί που είναι το κοινό σας
Αφήστε στην ιστορία τις πρακτικές του παρελθόντος και εφαρμόστε νέες έτσι ώστε να βρίσκεστε σε κάθε σημείο του ταξιδιού που κάνουν οι πελάτες σας. Αν περιμένετε να έρθουν στην πόρτα σας καλύτερα να το ξανασκεφτείτε. Ακούστε την αγορά, δείτε που βρίσκονται νυν και δυνητικοί πελάτες και στη συνέχεια κάντε αισθητή την παρουσία σας επικοινωνώντας τις βασικές αξίες της εταιρίας σας.

Μην μιλάτε μόνο, να ακούτε την αγορά
Σε ποιον δεν αρέσει να μιλάει; Να σας πω. Σε αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια το μόνο που έκαναν ήταν να ακούνε τα μηνύματα των εταιριών. Μην συνεχίζετε να στέλνετε μηνύματα στην αγορά πριν ακούσετε και κατανοήσετε τις προσδοκίες του κοινού σας. Ακούστε, διαβάστε, μελετήστε το κοινό σας και με ποιον τρόπο του αρέσει να επικοινωνεί και στη συνέχεια απαντήστε. Βρείτε τις κατάλληλες κοινότητες, τους opinion leaders και ρωτήστε να μάθετε τι άποψη έχουν για εσάς και τα προϊόντα σας. Αν θέλετε υπάρχουν εργαλεία social monitoring που θα κάνουν τη δουλειά σας πιο εύκολη.

Δημιουργήστε περιεχόμενο
Οι αναζητήσεις των χρηστών στο διαδίκτυο ξεκινούν με γενικούς όρους και στη συνέχεια γίνονται πιο branded. Μια γυναίκα πρώτα θα πληκτρολογήσει κρέμα προσώπου και στη συνέχεια θα κάνει επιλογή του brand. Το blog σας είναι το κανάλι επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με την αγορά. Ανοίξτε συζητήσεις, γράψτε περιεχόμενο, απαντήστε σε ερωτήσεις, δώστε συμβουλές, προτείνετε λύσεις, κατευθύνετε το κοινό να κάνει πιο συνειδητοποιημένες αγορές. Όσο πιο χρήσιμοι είστε, όσο πιο όμορφο είναι το υλικό σας όπως φωτογραφικό και δημιουργικά, τόσο περισσότεροι θα σας προτιμήσουν.

Διανέμετε περιεχόμενο σε social media & άλλα κανάλια
Έχετε το περιεχόμενο και κάτι πρέπει να το κάνετε! Κοινοποιήστε το στα branded κοινωνικά δίκτυα, σε forums και groups. Το ίδιο περιεχόμενο μπορείτε να το στείλετε στο πελατολόγιό σας μέσω email. Ορίστε να στέλνετε κάθε 15 μέρες, 1 μήνα ή αν μπορείτε και πιο συχνά ένα newsletter. Παράλληλα μπορείτε να κάνετε μια εταιρική έντυπη έκδοση όπου θα υπάρχει το περιεχόμενο από το blog σας μαζί με επιπρόσθετες πληροφορίες για τους πελάτες σας.

Χτίστε σχέσεις με τους ανθρώπους
Το μάρκετινγκ αργά ή γρήγορα θα γίνει απόλυτα ανθρωποκεντρικό. Όχι επειδή οι marketers έγιναν πιο κάλοι άνθρωποι αλλά λόγω ανάγκης και πιέσεων από εξωγενείς παράγοντες. Οι ισορροπίες στην αγορά άλλαξαν και η δύναμη μεταφέρθηκε από τις εταιρίες στους ανθρώπους που σήμερα ελέγχουν κανάλια επικοινωνίας, μήνυμα της αγοράς και τα σχόλιά τους (word of mouth) διαμορφώνουν τάσεις. Μην ξεχνάτε ότι το μήνυμα μάρκετινγκ θα έχει ως αποδέκτες ανθρώπους με μυαλό, καρδιά και προσδοκίες και όχι άβουλα, πειθήνια όντα που μόλις ακούσουν αυτό που θα πείτε θα τρέξουν να αγοράσουν.

Ξεκινήστε άμεσα και “γεμίστε” την αγορά με περιεχόμενο που από τη μια εξυπηρετεί τους επιχειρηματικούς στόχους σας και από την άλλη καλύπτει τις προσδοκίες των πελατών σας. Παρέχετε σε κάθε άνθρωπο που έρχεται σε επαφή με το brand σας μια μοναδική, αξέχαστη και εξατομικευμένη εμπειρία.

Κάντε τους άλλους να μιλούν για εσάς! Ακούστε αυτά που δεν ακούνε οι άλλοι από την αγορά και πραγματοποιήστε αυτά που δεν μπορούν να κάνουν οι ανταγωνιστές σας. Αφήστε τα best practices και δημιουργήστε τα next practices!

Μόνο έτσι θα έχει επιτυχία το μάρκετινγκ στην εποχή των social media!

Πηγή:  ristart.gr

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]