Growth Marketing: αλλάξτε τρόπο σκέψης ΣΗΜΕΡΑ!

Το growth marketing ή growth hacking αποτελεί ένα από τα πιο hot θέματα συζήτησης αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο επιχειρηματικό και τεχνολογικό οικοσύστημα. Αρκεί κανείς να δει την εκρηκτική άνοδο στην αναζήτηση του όρου “growth hacking” στη Google. Ο όγκος αναζητήσεων διπλασιάστηκε ανάμεσα σε 2013 και 2014 και ξαναδιπλασιάστηκε στα επόμενα 2 χρόνια!

stats1

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ;

Η φράση “growth hacker” εφευρέθηκε και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2010 από τον Sean Ellis, τον πρώτο άνθρωπο που ανέλαβε την ανάπτυξη του Dropbox.

Ως νοοτροπία και τρόπο δουλειάς, ο Sean συνεργαζόταν με τεχνολογικές start-ups και έδινε τα φώτα του, αναλαμβάνοντας το growth τους, για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μετά έφευγε από αυτές για να πάει στις επόμενες. Αυτό τον οδήγησε στην ανάγκη να αναζητά τον αντικαταστάτη του σε κάθε εταιρεία. Ψάχνοντας λοιπόν ανάμεσα σε χιλιάδες βιογραφικά κάθε φορά, έβλεπε ότι υπήρχαν πολλοί marketers. Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν και πτυχία αλλά και προϋπηρεσία και καλά αποτελέσματα να επιδείξουν. Ωστόσο, κάτι έλειπε που θα τους καθιστούσε ιδανικούς για να τον αντικαταστήσουν. Έλειπε αυτός ο διαφορετικός τρόπος σκέψης, προσανατολισμένος στην ανάπτυξη (growth).

Σε μια start-up επιχείρηση, ίσως δεν είναι τόσο αναγκαίο το τέλειο branding. Ή τα στρατηγικά πλάνα ανάπτυξης. Ιδίως στην αρχή του start-up. Χρειάζεται τρόπο σκέψης, στρατηγικές και τακτικές για να έρθει γρήγορα το growth, φέρνοντας με γεωμετρικό ρυθμό αύξησης, νέους χρήστες και έσοδα. Έτσι, ο Sean ξεκίνησε την καμπάνια του να βρει τον επόμενο growth hacker. Και έτσι γεννήθηκε ο όρος.

Να σημειώσω ότι ο Sean είναι υπεύθυνος για την αλματώδη ανάπτυξη του Dropbox στα πρώτα του χρόνια. Κάτι το οποίο πέτυχε στον απόλυτο βαθμό κάνοντας growth hacking. Ενσωματώνοντας απλά στην πλατφόρμα τη δυνατότητα referral άλλων χρηστών με αντάλλαγμα πολλά ακόμη free GBs χώρου αποθήκευσης αρχείων στο «σύννεφο».

GROWTH HACKING Ή GROWTH MARKETING;

Ξαφνικά, από εκεί που δεν είχαμε ακούσει ποτέ τον όρο growth hacking, έχει αρχίσει μεγάλο debate για το αν το growth hacking είναι το ίδιο με το growth marketing. Οι απόψεις διίστανται.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι το growth hacking είναι διαφορετικό από το growth marketing, όσον αφορά τη στόχευση και τα αποτελέσματά του. Δηλαδή το growth hacking είναι μια περισσότερο «πειρατική» προσέγγιση στο growth. Αυτό σημαίνει βραχυπρόθεσμη στόχευση (να πετύχω το αποτέλεσμα μέσα σε 3 ή 6 μήνες). Μπορεί να σημαίνει μια πραγματικά εντυπωσιακή ιδέα που κανείς δεν είχε ξανασκεφθεί στο παρελθόν, για να φέρει χρήστες και έσοδα στα ταμεία γρήγορα.

Αντίθετα, το growth marketing θεωρούν ότι είναι μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική, που εστιάζει σε 2 ή 3 το πολύ metrics (vs 1 στο growth hacking). Σε αυτά, προσπαθεί να φέρει αποτέλεσμα σε βιώσιμη βάση, όχι one off κάποια στιγμή. Επίσης, μάλλον, όπως λένε, χρησιμοποιεί μεγαλύτερο μίγμα τακτικών και μέσων για να πετύχει τα αποτελέσματα ανάπτυξης (περισσότερες της μίας καμπάνιας PPC).

Για μένα, growth hacking και growth marketing είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος που λέγεται growth. Η στόχευση και έμφαση στο growth απαιτεί μια ριζική αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου σκέψης, πέρα από το παραδοσιακό marketing. Από τη στιγμή που το κάνεις αυτό, θεωρώ ότι δεν παίζει ρόλο πως θα αυτοαποκαλείσαι.

Πηγαίνοντάς το ακόμη παρακάτω, το marketing σημαίνει έτσι και αλλιώς να βρίσκεις τρόπους να πουλήσεις το προϊόν/υπηρεσία σου. Άρα ο όρος marketing ίσως δεν πρέπει να λείπει από την κουβέντα μας για growth. Εξάλλου, όπως θα δούμε και παρακάτω, το προφίλ ενός growth [βάλτε όποια λέξη θέλετε] περιλαμβάνει και αρκετά marketing skills που είναι απαραίτητα για να πετύχεις την ανάπτυξη.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]