Content marketing ή advertising; Ένα ερώτημα που ψάχνει απάντηση!

Από τη στιγμή που το διαδίκτυο έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, οι εταιρίες έχουν επαναπροσδιορίσει τις επενδύσεις τους σε μάρκετινγκ και διαφήμιση.

Δεν είναι τυχαίο που σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που ανακοίνωσε το IAB Europe, η online διαφήμιση αυξήθηκε κατά 13,1% το 2015, φτάνοντας την αξία της στα 36,2 δισεκατομμύρια ευρώ και αφήνοντας πίσω την ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά, η αξία της οποίας άγγιξε τα 33,3 δισεκατομμύρια.

Όπως φαίνεται οι περισσότερες εταιρίες έχουν συνειδητοποιήσει ότι το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού έχει μεταφερθεί στο διαδίκτυο και έτσι αναζητούν νέους τρόπους για να προσεγγίσουν και να κερδίσουν την προσοχή του.

Το ερώτημα που αιωρείται στο μυαλό των marketers είναι είναι αν η παραγωγή περιεχομένου (content marketing) είναι αποτελεσματικότερη από την διαφήμιση;

Η πορεία της online διαφήμισης
Για τους λάτρεις των push tactics που συγκαταλέγεται η διαφήμιση με display ads, text ads, banners ή video τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Πριν περίπου 2 χρόνια η ίδια η Google είχε αναφέρει ότι τα clicks στα banners της έχουν μειωθεί και τώρα έρχεται μια ακόμα μελέτη από την εταιρία ScribbleLive που συνηγορεί στο γεγονός ότι τα clicks στα banners είναι στο χειρότερο σημείο τους. Το 94% των online viewers δεν βλέπει τις διαφημίσεις περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα και περίπου το 12% των display ads δεν θα τα δει κανείς άνθρωπος.

Η μείωση της αποτελεσματικότητας και οι επενδύσεις των χρημάτων σε διαφημίσεις που έχουν ελάχιστη απήχηση, οδηγούν τις εταιρίες σε άλλες πιο interactive στρατηγικές όπως είναι η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου γνωστή και ως content marketing strategy για το χτίσιμο κοινοτήτων γύρω από brands.

Η αλήθεια είναι ότι στην εποχή το social media πολλοί είναι αυτοί που από τον όρο social media κρατούν το media και ξεχνούν το social. Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την σημερινή αγορά είναι η έντονη επικοινωνία, συνεργασία, συν-δημιουργία και αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει ότι οτιδήποτε φτάνει στις οθόνες των ανθρώπων και έχει την μορφή “Εγώ τώρα θέλω να σου πουλήσω” απορρίπτεται διότι δεν ταιριάζει με την τωρινή κουλτούρα.

Δυστυχώς ή ευτυχώς το μάτι μας (ως καταναλωτές) έχει εκπαιδευτεί να αποφεύγει οτιδήποτε έχει να κάνει με banner ads και να επικεντρώνεται σε τίτλους και ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Η έκρηξη του content marketing
Το content marketing, blog posts, άρθρα, e-books, white papers, videos, audio, social media updates, έχει μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία που ταιριάζει απόλυτα με το behavior και το decision making process των σημερινών πελατών. Η παραγωγή περιεχομένου, όταν αυτό είναι σχετικό με την εταιρία αλλά και τις προσδοκίες των πελατών, προσφέρει προστιθέμενη αξία στην αγορά. Βοηθά τους υποψήφιους πελάτες να κάνουν καλύτερες επιλογές ενώ από την άλλη συμβάλλει στην γνωστοποίηση και ισχυρή τοποθέτηση (positioning) της εταιρίας στην αγορά.

Η φράση “Content is the King” έχει γίνει κλισέ αλλά είναι μια πραγματικότητα. Με την συχνή παραγωγή περιεχομένου η εταιρία παρουσιάζει τον συνεργατικό της χαρακτήρα και την διάθεσή της να προσφέρει στο κοινό πληροφορίες, ενημέρωση, διασκέδαση και ψυχαγωγία.

Όσο περισσότερο περιεχόμενο παράγει μια εταιρία, τόσο πιο εύκολα θα την βρουν και θα την ξεχωρίσουν οι υποψήφιοι πελάτες που αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Όσο πιο σχετικό, ποιοτικό και αξιόπιστο είναι το περιεχόμενο τόσο πιο εύκολα και άμεσα θα κερδίσει την εμπιστοσύνη της αγοράς διότι γίνεται η αυθεντία στον τομέα της.

Τα συμπεράσματα
Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να μηδενίσω την αξία της on line διαφήμισης διότι και αυτή μπορεί να συμβάλλει στην γνωστοποίηση και προώθηση ενός brand. Ωστόσο αν επικεντρωθούμε αποκλειστικά στην πορεία και τον τρόπο συμπεριφοράς των πελατών της σημερινής εποχής θα δούμε ότι είναι ιδιαίτερα ώριμοι, πιο συνειδητοποιημένοι και δεν ελκύονται πια από εταιρικά διαφημιστικά μηνύματα και banners. Δεν είναι τυχαίο που το ad blocking αυξήθηκε κατά 41% παγκοσμίως τους τελευταίους 12 μήνες και είναι τόσο δημοφιλές όσο και τα apps. Αυτό κάτι λέει!

Αναζητούν, ψάχνουν, ρωτούν, μοιράζονται περιεχόμενο, εμπειρίες και σκέψεις, απευθύνονται άμεσα στις εταιρίες και θέλουν να βρουν τρόπους με τους οποίους θα κάνουν καλύτερες και πιο συνειδητοποιημένες επιλογές. Αν στην αναζήτησή τους βρουν σχετικό περιεχόμενο θα οδηγηθούν στην πόρτα της εταιρίας σας. Αν δεν βρουν, θα πάνε κάπου άλλου.

Συνεπώς οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ μικρών και μεγάλων εταιριών θα πρέπει να είναι σίγουροι για το τί θέλουν να κάνουν, πως θα το κάνουν και τι είναι αυτό που μπορεί να φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Μην ξεχνάτε ότι ο πελάτης σήμερα είναι online και το ταξίδι του από την σκέψη ότι θέλει κάτι μέχρι και την αγορά μοιάζει σαν ένα χάρτη πτήσεων που περιλαμβάνει σημεία στα οποία θα πρέπει να δηλώνετε παρόν.

Πηγή: ristart.gr

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]