" /> Η εμπιστοσύνη είναι χτισμένη με συνέπεια. - Insurance Innovation

Του Αντώνη Αντωνόπουλου, Δημοσιογραφικό Τμήμα insuranceforum.gr

Αναδημοσίευση από το The Insurer Νοεμβρίου 2019

Όταν μιλάμε για τη σχέση μεταξύ ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και πελάτη ένα πράγμα έχει αξία, η εμπιστοσύνη. Εάν ο πελάτης δεν έχει εμπιστοσύνη στον διαμεσολαβητή, τότε η σχέση αυτή δεν πρόκειται να διαρκέσει, πράγμα που μακροπρόθεσμα δημιουργεί πρόβλημα βιωσιμότητας στην επιχείρηση.

Αυτός είναι και ένας λόγος για τον οποίο το θέμα της ασφάλειας των δεδομένων είναι τόσο σημαντικό. Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, από τη φύση του επαγγέλματός τους, κατέχουν πολλά και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στα αρχεία τους, που οι ίδιοι οι πελάτες τούς τα εμπιστεύονται μέσω συμβολαίου. Αυτό το είδος των στοιχείων είναι που οι χάκερς κάνουν τα πάντα για να αποκτήσουν. Ένας χάκερ στο σκοτεινό ιστό δεν ενδιαφέρεται να ανακαλύψει τι είδους κάλυψη έχει ο κάθε πελάτης, αλλά η ταυτότητα του πελάτη είναι αυτό που τον ενδιαφέρει. Ψάχνει για ονόματα, γενέθλια, διευθύνσεις. Αν έχει όλες αυτές τις πληροφορίες μπορεί άνετα να διαπράξει οποιoδήποτε έγκλημα επιθυμεί.

Πολλοί επαγγελματίες του κλάδου έχουν ήδη αντιληφθεί ότι η υποκλοπή είναι μία απειλή για την επιχείρησή τους και τους πελάτες της. Πιο συγκεκριμένα μία έρευνα του 2018 από τη δικηγορική εταιρεία ασφαλίσεων και κινδύνων BLM LAW διαπίστωσε ότι το 88% των μεσιτών ασφαλίσεων πίστευε ότι οι παραβιάσεις αρχείων με προσωπικά δεδομένα αποτελούν βασικό κίνδυνο για τους πελάτες τους. Δεν είχαν αντιληφθεί όμως και τον κίνδυνο για τη δική τους επιχείρηση.

Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ορισμένες σημαντικές παραβιάσεις στον κλάδο των ασφαλιστικών επιχειρήσεων μερικές από τις οποίες οδήγησαν σε μεγάλα πρόστιμα από
τους αρμόδιους φορείς. Πάνω από το 60% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, στις οποίες εντάσσονται οι περισσότερες εταιρείες μεσιτών, αδυνατούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους μετά από περιστατικά υποκλοπής δεδομένων της εταιρείας γιατί, πέραν των άλλων, χάνουν και την εμπιστοσύνη των πελατών.

Βέβαια, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αναπτύξει προϊόντα που διευκολύνουν τους επαγγελματίες στο να προστατεύσουν τα δεδομένα τους. Διαθέτουν πρακτικές λύσεις που στοχεύουν στην κρυπτογράφηση των συσκευών και στην προστασία της επιχείρησης, αλλά και των πελατών της από παραβιάσεις.

Παράλληλα, όμως χρειάζεται προσπάθεια και εκπαίδευση από την πλευρά των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ώστε περιορίσουν τις πιθανότητες εμφάνισης μιας κυβερνοεπίθεσης. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτή η διαδικασία δεν γίνεται εφάπαξ μία φορά, αλλά απαιτεί μία συνέχεια. Μόνο έτσι μπορεί να επισφραγιστεί η σχέση εμπιστοσύνης του πελάτη με τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή του και η επιτυχία της συνεργασίας τους.

Print Friendly, PDF & Email