Έφτιαξες e-shop αλλά πώς θα το κάνεις να πετύχει;

Όλα τα μηνύματα στο λένε και η κατάσταση στο δείχνει: πρέπει να φτιάξεις e-shop. “Πρέπει”, σκέφτεσαι, αλλά “μια κουβέντα είναι”.  “Ολόκληρο έργο.  Θα βγει σωστά;  Θα βγει στην ώρα του; Και το πιο σημαντικό, θα έχει αποτέλεσμα για την επιχείρησή μου”;

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε αυτό το τελευταίο φλέγον θέμα: πως πρέπει να είναι φτιαγμένο ένα e-shop για να φέρνει αποτελέσματα, δηλαδή να “πουλάει”. Ας πάρουμε ένα ένα λοιπόν τα “δομικά” αυτά στοιχεία που θα σε βοηθήσουν να “χτίσεις” με τον συνεργάτη που θα επιλέξεις ένα πετυχημένο e-shop.

Εμπειρία Χρήστη

Είναι όλα αυτά τα στοιχεία που κάνουν την εμπειρία του χρήστη τέτοια, ώστε να ανακαλύπτει εύκολα αυτά που θέλει, να περιηγείται γρήγορα μέσα στο e-shop και να αγοράζει χωρίς να χάνεται σε λαβύρινθο πεδίων που πρέπει να συμπληρώσει και ερωτήσεων που πρέπει να απαντήσει.

Η εμπειρία χρήστη επιτυγχάνεται με ένα συνδυασμό σωστής δομής, σωστών εικαστικών, σωστών τεχνικών κατασκευής και όλα αυτά βασισμένα σε μια συγκεκριμένη στρατηγική, για το πως θέλεις να κατευθύνεις τον επισκέπτη μέσα στο e-shop, διευκολύνοντάς τον ταυτόχρονα να βρει αυτό που ψάχνει.

Είναι ένα από τα “άυλα” που θα πάρεις από τον συνεργάτη που θα κατασκευάσει το e-shop σου, αλλά, πίστεψέ με, όταν το δεις σε λειτουργία θα καταλάβεις πως το e-shop σου είναι “διαφορετικό”.  Θα νιώσεις όπως νιώθει κανείς όταν μπαίνει σε ένα σπίτι που το έχει σχεδιάσει αρχιτέκτονας και δεν είναι ένα απλό κουτί με παράθυρα. Και φυσικά, θα κάνει διαφορά για τον επισκέπτη, αλλά και για τα έσοδά σου.

Φωτογραφίες, φωτογραφίες, φωτογραφίες

Όσες φορές κι αν το επαναλάβω, δεν είναι αρκετές! Η καλή φωτογράφηση μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας, γιατί “το μάτι είναι αυτό που αγοράζει πρώτα”. Επένδυσε στη φωτογράφηση, και όχι μόνο την προϊοντική. Οι φωτογραφίες των προϊόντων πρέπει σίγουρα να είναι τέλειες. Πρέπει όμως να επενδύσεις και σε φωτογράφιση “marketing”, στις φωτογραφίες δηλαδή της αρχικής σελίδα και των κατηγοριών, οι οποίες θα κάνουν τον επισκέπτη να φανταστεί πως θα είναι και πως θα νιώθει όταν αγοράσει τα προϊόντα σου.

 

Αξιοπιστία και Εμπιστοσύνη

Όσο μοναδικά προϊόντα κι αν έχεις, όσο χαμηλές κι αν είναι οι τιμές σου, κανείς δεν θα αγοράσει από το e-shop σου αν δεν του εμπνέει εμπιστοσύνη. Πρέπει λοιπόν να κάνεις τον επισκέπτη να νιώσει άνετα να δώσει τα στοιχεία της κάρτας του για να αγοράσει.

Ένα αξιόπιστο e-shop είναι καλοφτιαγμένο, δεν έχει τεχνικά, εικαστικά ή ορθογραφικά λάθη. Έχει τα σήματα της τράπεζας και της μεταφορικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται. Έχει σε εμφανές σημείο τους όρους χρήσης, αγορών και επιστροφών. Έχει σχόλια πελατών στα προϊόντα, ένα τηλέφωνο και μια φυσική διεύθυνση. Έχει πολλούς τρόπους πληρωμών και σύστημα άμεσης επικοινωνίας (chat) για τις απαντήσεις σε ερωτήματα πελατών.

Υποστήριξη μετά την πώληση

Αν ρίξεις μια ματιά σε κριτικές διάφορων e-shop, θα διαπιστώσεις πως οι περισσότερες δεν αφορούν στα προϊόντα ή τις τιμές, αλλά στην εξυπηρέτηση του πελάτη, είτε κατά τη διαδικασία αγοράς, είτε μετά την πώληση.

Η υποστήριξη που θα παρέχεις στον επισκέπτη του e-shop σου μπορεί να σε διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές, δίνοντάς σου την ευκαιρία να δείξεις το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησής σου. Μη χάσεις αυτή την ευκαιρία και προετοίμασε το προσωπικό σου να κάνει “ένα επιπλέον βήμα” για να κρατήσεις τους πελάτες σου ευχαριστημένους. 

Εμπορική πολιτική

Πέρα από το όποιο εικαστικό και κατασκευαστικό κομμάτι του e-shop σου, πολύ σημαντικό παράγοντα επιτυχίας παίζουν και τα προϊόντα τα οποία επιλέγεις να πουλήσεις, το εύρος και το βάθος της γκάμας τους και φυσικά οι τιμές τους.

Πολλοί επιχειρηματίες κατασκευάζουν ένα e-shop για να ξεστοκάρουν προϊόντα που δεν έχουν πουληθεί κάποια χρόνια. Άλλοι πιστεύουν πως θα πουλήσουν αναρτώντας “λίγα και καλά” προϊόντα, ενώ απευθύνονται σε αγοραστικό κοινό για το οποίο η ποικιλία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, όπως για παράδειγμα σχεδόν ό,τι έχει να κάνει με τη γυναίκα. Άλλοι, πάλι, παρ’ ότι άγνωστοι στο ευρύ κοινό, επιλέγουν υψηλές τιμές χωρίς να έχουν πρώτα κερδίσει το μυαλό και την καρδιά του καταναλωτή.

Προσοχή λοιπόν και στην εμπορική πολιτική σου γιατί, έχοντας τον ανταγωνιστή “ένα κλικ μακριά”, είναι καταλυτικός παράγοντας για την επιτυχία του e-shop σου.

Μηχανισμοί αύξησης πωλήσεων

Εκτός από τα όσα έχω αναφέρει μέχρι τώρα, τα οποία έχουν σαν στόχο τις πωλήσεις, υπάρχουν και συγκεκριμένοι μηχανισμοί οι οποίοι βοηθούν ή προτρέπουν τον επισκέπτη να αγοράσει, ή να αγοράσει επιπλέον προϊόντα και τους οποίους σίγουρα έχεις δει σε ένα καλοστημένο e-shop.

Προσφορές σε χρήμα ή ποσοστό έκπτωσης για εγγραφή σε newsletter, μηχανισμοί cross selling (με το πουκάμισο αυτό ταιριάζουν και αυτές οι γραβάτες) ή upselling (σου προτείνουμε να αναβαθμίσεις την συνδρομή σου στο επίπεδο “gold”), μαρτυρίες ευχαριστημένων πελατών, αυτοματοποιημένοι μηχανισμοί αποστολής e-mail σε πελάτες που “ξέχασαν” στο καλάθι τους προϊόντα είναι μερικοί. Επιπλέον, δώρα στους πελάτες που έκαναν πολλές αγορές, προσφορά σε χρήματα ή ποσοστό αν κάποιος πελάτης μοιραστεί την αγορά του με τους φίλους του στα social media, “σύνδεση” του e-shop με τα social media ώστε ο πελάτης να μπορεί να αγοράσει και από εκεί…  Η λίστα είναι πραγματικά ατελείωτη.

Το μυστικό, είναι να κάνεις τους σωστούς συνδυασμούς ώστε να μην κουράσεις τον επισκέπτη σου, πετυχαίνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στις πωλήσεις.

Διαφήμιση

Η εποχή του “το ‘φτιαξα, άρα θα με βρουν” έχει περάσει εδώ και μερικά χρόνια. Ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς διαφήμιση είναι καταδικασμένο να μην πάει πολύ μακριά. Χρησιμοποίησε λοιπόν στοχευμένη διαφήμιση, newsletters, και όλα τα εργαλεία των social media, για να κάνεις γρήγορα και με χαμηλό κόστος γνωστό το e-shop σου σ’ εκείνους που είναι δυνητικοί πελάτες σου. Χρησιμοποίησε στην αρχή όλα τα εργαλεία προώθησης του digital marketing και θα έχεις την ευκαιρία να δεις ποια σου φέρνουν πωλήσεις γιατί (ευτυχώς) όλα είναι μετρήσιμα.

Επιλογή συνεργάτη

Οι κατασκευαστές e-shop, εταιρείες ή μεμονωμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες, τείνουν να γίνουν σε αριθμό όσα και… τα e-shop στην Ελλάδα. Με ποια κριτήρια θα επιλέξεις συνεργάτη; Θα πρότεινα τα εξής τρία: εμπειρία, καθετοποίηση και γνώσεις, πέρα από τις τεχνικές που απαιτούνται για την κατασκευή του e-shop.

Η εμπειρία στην κατασκευή e-shop, είναι προφανώς εκ των ουκ άνευ. Ζήτα να δεις προηγούμενες δουλειές και εξέτασέ τες, όχι μόνο με βάση τον αριθμό, αλλά και την “ποιότητα” και την διαφοροποίησή τους από άλλα e-shop.

Η καθετοποίηση έχει να κάνει με το τι μπορεί να αναλάβει ο άνθρωπος ή η εταιρεία που θα φτιάξει το e-shop. Μπορεί να αναλάβει το γραφιστικό κομμάτι; Μπορεί να αναλάβει την φωτογράφιση και τη διαφήμιση, ή θα πρέπει να βρεις και να συντονίσεις εσύ όλους αυτούς τους συνεργάτες; Έχεις τη γνώση, ή και το χρόνο να το κάνεις;

Τέλος, και όπως είδαμε σε όλο το άρθρο, η επιτυχία ενός e-shop δεν εξαρτάται μόνο από το τεχνικό αλλά και από το εμπορικό κομμάτι.  Θα είναι λοιπόν πλεονέκτημα για σένα αν ο συνεργάτης που θα επιλέξεις, πέρα από την κατασκευή του e-shop και τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, μπορεί να σε συμβουλέψει σε όλο το φάσμα του πλάνου marketing.

Τελευταία λέξη: Πάρτο στα σοβαρά

Το e-shop σου είναι το νέο σου κατάστημα. Και απευθύνεται δυνητικά στην παγκόσμια αγορά! Αντιμετώπισέ το με τη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που θα έδειχνες σε ένα φυσικό κατάστημα και λίγο παραπάνω.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]