Τη Δευτέρα 15 Απριλίου ο παλμός της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης χτυπούσε στο 30ο Ασφαλιστικό Συνεδρίου του InsuranceForum.gr στην Πάτρα. Οι επαγγελματίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας ενημερώθηκαν για όλες τις σημαντικές προκλήσεις που παρουσιάζονται στον κλάδο σε μία εποχή ολότελα ψηφιακή.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με τον γενικό τίτλο «Η Διαμεσολάβηση στη νέα Ψηφιακή Εποχή», έλαβαν χώρα δύο πάνελ συζήτησης, με συμμετέχοντες τους ομιλητές, αλλά και εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας. Δόθηκε με αυτόν τον τρόπο η ευκαιρία για έναν γόνιμο διάλογο με τους ομιλητές, οι οποίοι απάντησαν σε όλα τα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του επαγγέλματος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή αλλά και με το πως ο κλάδος μπορεί να ανταποκριθεί στη νέα ψηφιακή εποχή.

Στο δεύτερο πάνελ συζήτησης συμμετείχαν οι κ.κ.:

  • Μυρτώ Χαμπάκη,Διεθνή Project Ομίλου & Solvency II ARAG SE
  • Γιώργος Βουτσίνος, ΔιευθυντήςΑνάπτυξης Karavias Underwriting Agency Coverholder at Lloyd’s
  • Ευάγγελος Σπαθής, Πρόεδρος Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν.Δ. Ελλάδος

Τον συντονισμό του δεύτερου πάνελ συζήτησης είχε ο Αντώνης Αντωνόπουλος από το δημοσιογραφικό τμήμα του InsuranceForum.gr.

Μυρτώ Χαμπάκη, κλήθηκε να απαντήσει σχετικά με τη συντονισμένη παγκόσμια και ευρωπαϊκή προσπάθεια, που παρατηρείται, για αυστηρή εποπτεία και προστασία του καταναλωτή στο θέμα των προσωπικών δεδομένων. Πώς τα προσωπικά δεδομένα μέσω των τεχνολογικών οικοσυστημάτων αποκτούν αξία στην ασφαλιστική βιομηχανία;

ΜΧ: Ένα οικοσύστημα είναι αυτό που συνδέει συγκεκριμένες συσκευές είτε ίδιας είτε διαφορετικής κατηγορίας, οι οποίες παράγουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Τα big data καταλήγουν σε μια ασφαλιστική εταιρεία που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει είτε για να προφέρει νέα προϊόντα είτε για να τιμολογήσει σωστότερα υφιστάμενες καλύψεις. Θα μιλήσω για τρία πολύ βασικά οικοσυστήματα. Το smart car αφορά όλα τα δεδομένα του αυτοκίνητου τα οποία μπορούν να έρχονται από και προς την ασφαλιστική εταιρεία. Το smart home είναι το Internet of things, το οποίο συνδέει τις οικιακές συσκευές και γενικά όλες τις λειτουργίες του σπιτιού μας με την ασφαλιστική εταιρεία και ανάποδα και τέλος τα health trackers παρέχουν πληροφορίες υγείας και προσφέρουν ταυτόχρονα στην ασφάλιση υγείας. Είναι τρομερή η πληροφορία που μπορεί να ανταλλάσσεται από την ασφαλιστική εταιρεία  και τον πελάτη, ούτως ώστε να δημιουργούνται να δημιουργούνται νέα προϊόντα και να τιμολογούνται άλλα με τον καλύτερο τρόπο.

Με αυτόν τον τρόπο μας λέτε ότι τα προσωπικά δεδομένα χρησιμοποιούνται και προς όφελος του καταναλωτή.

ΜΧ: Βέβαια, γιατί ναι μεν δίνουμε τα προσωπικά μας δεδομένα, αλλά τα δίνουμε με την συναίνεσή μας, προκειμένου να πάρουμε καλύτερα και πιο φθηνά προϊόντα. Άρα είναι πολύ σημαντική η συναίνεση του καταναλωτή και βλέπουμε ότι με τον GDPR και με όλα αυτά που ζήσαμε φέτος με την εφαρμογή του είναι ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, δηλαδή να επιτρέπουμε αυτά τα δεδομένα μας να χρησιμοποιούνται για το καλό το δικό μας.

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος απηύθυνε μία ερώτηση στο Γιώργο Βουτσίνο. Το beacon είναι ένα πραγματικά καινοτόμο προϊόν που απευθύνεται κατά βάση σε αγροτικό κοινό, άρα και σε διαμεσολαβητές που δραστηριοποιούνται στην επαρχία. Πότε υπολογίζετε να είναι διαθέσιμο και πώς θα διαμορφωθεί η τιμολογιακή πολιτική;

ΓΒ: Το beacon ως προϊόν απευθύνεται στις ασφαλιστικές εταιρίες και στους καλλιεργητές  από τεχνολογικής πλευράς. Το ασφαλιστικό προϊόν που θα συνοδεύει το beacon θα είναι αυτό που θα είναι διαθέσιμο και θα αφορά τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Ο χρόνος υλοποίησης του τεχνολογικού μέλους είναι 36 ακόμα μήνες. Άρα έχουμε μία τριετία μπροστά μας στην οποία πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί η πρώιμη κατασκευή του, οι απαραίτητες δοκιμές -κομμάτι που πρέπει να υλοποιηθεί έως το τέλος του 2020, όπως ορίζουν οι απατήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης- και στη συνέχεια θα πρέπει αυτό να δοκιμαστεί στην πραγματική αγορά με τη συνδρομή ασφαλιστικών εταιρειών και αγροτών, οι οποίο θα πρέπει να λάβουν μέρος σε πραγματικές δοκιμές κατά τη διάρκεια περίπου 12 μηνών. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Ο λόγος που αποφασίσαμε να το κοινοποιήσουμε σε αυτό το στάδιο μπορεί να πει κανείς ότι είναι πολύ νωρίς. Αλλά πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος της διαμεσολάβησης όχι μόνο για το συγκεκριμένο προϊόν αλλά και για όλες αυτές τις εξελίξεις που αφορούν την τεχνολογία και τον καινούργιο τρόπο συναλλαγών και ασφαλίσεων, τον καινούργιο τρόπο μεταφορών κλπ.

Όλα αυτά είναι πράγματα που δυστυχώς ή ευτυχώς πέφτουν πολλές φορές στην πλάτη του διαμεσολαβητή να ενημερώσει τον πελάτη. Διάβασα πρόσφατα μέσα σε μια συνέντευξη μια ερώτηση προς ένα στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας για το πόσο θεωρείται ότι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές έπαιξαν θετικό ρόλο στη συνειδητοποίηση του κινδύνου γύρω από τα προσωπικά δεδομένα. Η ερώτηση δεν αφορούσε την ελληνική αγορά, αλλά την αμερικανική. Η απάντηση ήταν απλή και ξεκάθαρη, 100%. Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ήταν αυτοί που βοήθησαν στην αμερικανική αγορά να ενημερωθεί ο καταναλωτής, να εκπαιδευτεί ο καταναλωτής, να κατανοήσει τον κίνδυνο. Στην προσπάθεια τους βέβαια, να πουλήσουν ένα συμβόλαιο, σκεφτείτε το πόσο βοήθησαν να διαμορφωθεί μία κουλτούρα γύρω από την προστασία των προσωπικών δεδομένων, άνθρωποι οι οποίοι καθημερνά είχαν δυο και τρία ραντεβού με σκοπό να κλείσουν ένα συμβόλαιο. Με την ίδια λογική, λοιπόν, θεωρώ ότι κομμάτι της καθημερινότητας μας πρέπει να είναι αυτές οι τεχνολογικές τάσεις, καινοτομίες ή νέες πραγματικότητες, διότι δεν είναι όλα τα πράγματα τόσο μακριά, όσο φανταζόμαστε. Άλλα είναι σε φάσεις δοκιμών, άλλα έχουν ήδη εφαρμοστεί σε κάποιες χώρες του εξωτερικού και εμείς με τη σειρά μας, ως μια αγορά λίγο πιο παραδοσιακή και που ακολουθεί με μία διαφορά φάσης, τα εντάσσουμε σταδιακά στην καθημερινότητα μας.

Θα χάσουμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της αξίας που θα πάρει η ασφαλιστική αγορά τα επόμενα χρόνια από όλες αυτές τις καινοτομίες, εάν δεν ασχοληθούμε να διαβάσουμε. Βρείτε μισή ώρα μέσα στην πολύ δύσκολη μέρα σας να διαβάσετε. Ευτυχώς ο Τύπος μας, ο Τύπος της ασφαλιστικής αγοράς συχνά πυκνά τραβάει θέματα τεχνολογίας και καινοτομίας και μας τα στέλνει με τα newsletters. Κάντε τον κόπο να διαβάσετε κάθε φορά από κάτι. Είναι πάρα πολύ σημαντικό. Θα σας δημιουργηθούν είτε ιδέες με τις ασφαλιστικές εταιρείες που συνεργάζεστε ή θα ανοίξετε τον ορίζοντα σας για κάτι που έρχεται.

Στην ομιλία σας αναφερθήκατε και στα insurance pools. Θεωρείται πως μπορεί να υλοποιηθεί κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα ή θα μείνει μόνο ως ελπίδα;

ΓΒ: Εγώ προσωπικά θα το παλέψω όσο πάει για να είμαι ειλικρινής. Τα insurance pools αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, που μπορούν να βασιστούν πάνω σε μια τέτοια αρχιτεκτονική, και θεωρώ ότι η αγροτική ασφάλιση είναι ένας τέτοιος κλάδος. Σίγουρα για το καλό των υποψήφιων ασφαλιζομένων οφείλουμε να προσπαθήσουμε να το πετύχουμε.

Τέλος, ο Ευάγγελος Σπαθής που εδώ και μερικούς μήνες βρίσκεται στην προεδρία της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος για το ποια είναι τα βασικά τοπικά ζητήματα που καλούνται ως ένωση να αντιμετωπίσουν

ΕΣ: Θεωρώ ότι τα τοπικά προβλήματα είναι και προβλήματα της ευρύτερης αγοράς. Από τη σημερινή συγκέντρωση προβληματίστηκα εποικοδομητικά, σχετικά με όσα έπονται. Κάποτε η επαφή με την τεχνολογία σε ένα ασφαλιστικό γραφείο αφορούσε μόνο τη χρήση ενός φαξ. Τα πράγματα άλλαξαν και για αυτό πρέπει να αλλάξουμε και εμείς. Ως ένωση έχουμε δύο κυρίως στόχους που αποτελούν και τους βασικούς μας προβληματισμούς από τη στιγμή που αναλάβαμε τη αντιπροσώπευση της ένωσης ως διοικητικό συμβούλιο. Σκοπός μας είναι μέσα από το σύλλογο, επενδύοντας στο επάγγελμά μας, όσον αφορά στην τοπική κοινωνία, να μάθει ο κόσμος τι σημαίνει ασφάλιση. Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ασφαλιστική παιδεία στον κόσμο. Μέχρι την ημέρα της ιδιωτικής ασφάλισης τον Νοέμβρη ετοιμάζουμε τη διοργάνωση ενός μεγάλου project με τη βοήθεια όλων των συναδέλφων. Ως ένωση προσπαθούμε να έχουμε ενεργή παρουσία στην τοπική κοινωνία με διάφορες εκδηλώσεις στις οποίες λαμβάνουμε μέρος.

Στα τοπικά ασφαλιστικά γραφεία παρατηρούμε μεγάλη ανοιχτή ψαλίδα ανάμεσα σε αυτούς που έχουν μείνει στη χρήση του φαξ και σε αυτούς που διατηρούν ένα καλά οργανωμένο και εξελιγμένο γραφείο. Στόχος μας δεν είναι να μείνουμε 50 ενεργοί ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, αλλά να γίνουμε περισσότεροι από τους 200 που είμαστε τώρα και να μεγαλώσει η πίτα της αγοράς. Είναι λυπηρό ότι μέχρι σήμερα για διάφορους λόγους δεν έρχονται καινούργιοι άνθρωποι στη δουλεία μας. Πρέπει να υπάρχει εξωστρέφεια και από τους συνάδελφους και από τον θεσμό τον ίδιο, ώστε να ανανεωθεί και να εξελιχθεί το επάγγελμά μας. Αυτά αποτελούν τα βασικότερα προβλήματα και ταυτόχρονα τους στόχους της ένωσης.

Print Friendly, PDF & Email