Βουνό τα προβλήματα για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, που χάνουν μερίδια σε μια συρρικνούμενη αγορά. Γιατί διαμαρτύρονται και ποιες ενέργειες σχεδιάζουν την 8η Νοεμβρίου.
 Στις 8 Νοεμβρίου η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) καλεί τα μέλη της σε «συμβολικές παραστάσεις διαμαρτυρίας έξω από τραπεζικά καταστήματα ολόκληρης της χώρας», με σκοπό την εναντίωση απέναντι στις «αθέμιτες πρακτικές» που εφαρμόζουν οι τράπεζες, προκειμένου να πουλήσουν ασφαλιστικά προϊόντα και να κερδίσουν μερίδια αγοράς στο συγκεκριμένο πεδίο.

Το θέμα (στο οποίο το Euro2day.gr έχει αναφερθεί επανειλημμένως) είναι παλιό, χωρίς ωστόσο να έχει αντιμετωπιστεί μέχρι σήμερα ουσιαστικά μέσω του διαλόγου.

«Τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και ασφαλιστές πρέπει να προχωρήσουν σε έναν έντιμο διάλογο με τη συμβολή του κοινού τους επόπτη (ΤτΕ) και να συμφωνήσουν. Και αυτό γιατί η ασφαλιστική βιομηχανία χρειάζεται μεν τις τράπεζες, αλλά ακόμη περισσότερο χρειάζεται τους διαμεσολαβητές. Ασφαλιστική βιομηχανία χωρίς επαγγελματίες ασφαλιστές -και μάλιστα καταρτισμένους και ενημερωμένους- δεν μπορεί να σταθεί, και σ’ αυτό συμφωνούν όλοι», δηλώνει γνωστός παράγοντας του κλάδου.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η κόντρα αυτή δεν ξεκίνησε πρόσφατα, αλλά προϋπήρχε εδώ και χρόνια.

Απλά, κατά την τελευταία διετία-τριετία τα πράγματα έχουν δυσκολέψει για όλους. Από τη μια πλευρά, οι τράπεζες προσπαθούν να αναπληρώσουν (και με ασφαλιστικά προϊόντα) μέρος των απωλειών τους από την απουσία χορηγήσεων και από την άλλη πλευρά, οι διαμεσολαβητές βιώνουν ένα περιβάλλον όπου:

Τα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου έχουν μειωθεί κατά 40% και μάλιστα σημαντικό ποσοστό αυτών συνάπτεται πλέον μέσα από το διαδίκτυο. «Αν νομίζουν κάποιοι ασφαλιστές πως θα παραμείνουν στο επάγγελμα απλά πουλώντας συμβόλαια αυτοκινήτου, είναι γελασμένοι», αναφέρει χαρακτηριστικά πρόεδρος γνωστής εταιρείας του κλάδου.

Το ύψος της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής έχει υποχωρήσει λόγω της οικονομικής κρίσης γύρω στο 20% από το 2010 έως σήμερα και μάλιστα αν συνεκτιμηθούν τα αυξημένα μερίδια του internet και του bancassurance, τότε η ποσοστιαία πτώση για τους διαμεσολαβούντες είναι ακόμη μεγαλύτερη. Στο σημείο αυτό, οι ασφαλιστές καταγγέλλουν πλήθος περιπτώσεων όπου ασφαλιστικές υπηρεσίες προσφέρονται από μη εξειδικευμένα άτομα, ακόμη και μέσα σε εμπορικά καταστήματα, ακόμη και μέσα από κουπόνια εφημερίδων…

Το νέο εποπτικό περιβάλλον Solvency II είναι αυστηρότερο και απαιτητικότερο για τους διαμεσολαβούντες, με αποτέλεσμα να χρειάζονται υψηλότερα ελάχιστα επίπεδα παραγωγής για κάθε επαγγελματία και για κάθε πρακτορείο, προκειμένου να επιβιώσουν.

• Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, από την 1η Ιανουαρίου του 2017 θα ξεκινήσει η εφαρμογή του «νόμου Κατρούγκαλου», που θα εκτινάξει τις ασφαλιστικές εισφορές σε μεγάλο αριθμό επαγγελματιών του χώρου.

«Πρόκειται για μεγάλη αδικία, καθώς καλούμαστε να καταβάλουμε απίστευτο ποσοστό των κερδών μας σε φόρους και εισφορές, αν και είμαστε ένας κλάδος που δεν μπορεί να φοροδιαφύγει ούτε κατά ένα ευρώ, ακόμη και αν το επιδιώξει», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr.

Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση, δεν υπάρχει κοινή στάση από το μέτωπο των ασφαλιστικών εταιρειών. Άλλες επιμένουν να αναπτύσσονται αποκλειστικά μέσω του δικτύου τους, άλλες ακολουθούν ταυτόχρονη χρήση τραπεζικού, ηλεκτρονικού και φυσικού δικτύου, ενώ, τέλος, όλες επιμένουν πως:

• Τα μεσομακροπρόθεσμα περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου είναι πολύ μεγάλα.

• Υπάρχουν σαφείς δυνατότητες αύξησης της παραγωγής ακόμη και στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, σε τομείς όπως η υγεία, η σύνταξη, η αστική ευθύνη και η κατοικία.

• Το κράτος επιβάλλεται να πάρει μέτρα προκειμένου να διευκολύνει τους οικονομικά αδύνατους να ασφαλιστούν, καθώς σε περίοδο κρίσης, αυτοί είναι οι πλέον εκτεθειμένοι σε κινδύνους.

Πηγή: www.euro2day.gr

Print Friendly, PDF & Email