Η “μεγάλη εικόνα” για την διαμεσολάβηση

Είχα την τύχη να συντονίσω την παρουσίαση του βιβλίου της Μυρτώς Χαμπάκη “Solvency II. Η Μεγάλη Εικόνα”, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Λευκωσία.

Με αφορμή μια ερώτηση που μας υποβλήθηκε από εκλεγμένο εκπρόσωπο των διαμεσολαβητών της Κύπρου και των απαντήσεων που δόθηκαν, δανείζομαι τον πετυχημένο τίτλο της Μεγάλης Εικόνας και τον μεταφέρω στο χώρο της διαμεσολάβησης με τις παρακάτω σκέψεις.

Παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια να αντιδρούν και πολλές φορές να ξεσηκώνονται οι διαμεσολαβητές σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο, μέσω των θεσμικών τους οργάνων, σε θέματα νομοθεσίας, σε θέματα φορολογικά, σε θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού, σε θέματα συμβάσεων. Στο δεύτερο επίπεδο, με ατομικές συνήθως αναφορές, σε θέματα direct πωλήσεων, ειδικών τιμολογήσεων, προνομιακής μεταχείρισης και ειδικών συμφωνιών.

Από την μικρή μου εμπειρία, αυτό που θα βοηθούσε είναι η εκτενής και λεπτομερής ενημέρωση των διαμεσολαβητών όλων των κατηγοριών και όλων των επιπέδων για την Μεγάλη Εικόνα του παρόντος και του μέλλοντος του επαγγέλματος. Όχι αποσπασματικά π.χ. λόγω μιας καινούργιας διαφημιστικής καμπάνιας μιας εταιρείας, ούτε συγκυριακά π.χ. με την αφορμή κάποιας αγωνιστικής κινητοποίησης.

Υπάρχει η ανάγκη της σφαιρικής ενημέρωσης κάθε διαμεσολαβητή, ώστε να κατανοήσει πλήρως για το που οδηγείται το επάγγελμα, για ποιους λόγους, ποιοι ενδιαφέρονται (όψιμα;) για την επιχειρηματική εκμετάλλευση του χώρου της διαμεσολάβησης, ποιες αλλαγές επέρχονται στις καταναλωτικές συμπεριφορές, ποιες είναι οι εμπειρίες από ώριμες ευρωπαϊκές ασφαλιστικές αγορές.

Θα πρέπει να καταλάβει ο διαμεσολαβητής ποιές είναι οι νέες γενιές ασφαλιστικών προϊόντων, ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας, ποιες είναι οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και ποιες αλλαγές επέρχονται στη δημοσιονομική πολιτική όλων των ευρωπαϊκών χωρών με άμεση επίπτωση στα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης.

Παράλληλα, αναρωτήθηκε ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής ποιες είναι οι στρατηγικές των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, στρατηγικές που, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, ταυτίζονται μεταξύ τους και ποιές είναι οι επιπτώσεις των προβλέψεων του νέου πλαισίου λειτουργίας της ευρωπαϊκής αγοράς, του Solvency II που τον αφορούν με άμεσο και έμμεσο τρόπο;

Όλα αυτά αποτελούν κατά την άποψή μου την Μεγάλη Εικόνα που θα οδηγήσει τη σκέψη του κάθε διαμεσολαβητή σε σωστές εκτιμήσεις και πιθανότατα σε ασφαλή συμπεράσματα. Η αγορά έχει εν πολλοίς αλλάξει και θα εξακολουθήσει να αλλάζει τα επόμενα δύο χρόνια.

Αλλάζει το περιβάλλον και καμία επιχειρηματική δραστηριότητα δεν μπορεί να αναπτυχθεί αν δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη της το περιβάλλον εντός του οποίου δραστηριοποιείται. Και ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής θα πρέπει να πιστέψει πάνω από όλα ότι είναι επιχειρηματίας και να εγκαταλείψει κάθε άλλη προσέγγιση που κουβαλάει από το παρελθόν.

Η Μεγάλη Εικόνα είναι το ταμπλό του παιχνιδιού χωρίς το οποίο ουδείς επαγγελματίας μπορεί να βρει τη θέση του, είτε θέλει να πρωταγωνιστήσει είτε όχι. Ακόμα κι αν θέλει κάποιος να ρίξει τα ζάρια για να του φανερώσουν πόσο τυχερός είναι, αν θα προχωρήσει ή όχι στο παιχνίδι, πρέπει να τα ρίξει πάνω στο ταμπλό του συγκεκριμένου παιχνιδιού.

Στην αναζήτηση και την κατανόηση της Μεγάλης Εικόνας λοιπόν…

Ετικέτες

[adrotate banner="18"]
[adrotate banner="5"]
[adrotate banner="6"]

Πρόσφατα Άρθρα

Follow Us

[et_bloom_inline optin_id="optin_3"]