Του Γιάννη Εμμανουήλ, Οικονομολόγου – Ασφαλιστικό Πράκτορα

Είναι γεγονός ότι διανύουμε την ηλεκτρονική εποχή με συνεχώς αυξανόμενη ταχύτητα και ένταση, επηρεάζοντας ολοένα και περισσότερο την καθημερινότητα μας, τις συνήθειες μας, τις ζωές μας. Η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές που επέρχονται είναι ο κύριος και καθοριστικός παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει στη διαφοροποίηση, την επιτυχία ή την επιβίωση. Μάλιστα, ο ρυθμός των αλλαγών εμφανίζεται σε τέτοιο βαθμό που επιβάλλει συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων, εμπλουτισμό με τις απαραίτητες γνώσεις και αναζήτηση άμεσων και δραστικών λύσεων. Σε όλα τα παραπάνω ήρθε να προστεθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων και το GDPR που άλλαξαν το πλαίσιο και, εν πολλοίς, το πεδίο δράσης.

Σε αυτό το νέο περιβάλλον δε θα μπορούσε να μην επηρεαστεί η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, η ασφαλιστική αγορά γνώρισε μια απότομη μετεξέλιξη από το παραδοσιακό μέσο ασφάλισης που ήταν ο ασφαλιστικός σύμβουλος με τις κλασικές μεθόδους προσέγγισης υποψήφιων πελατών. Μέθοδοι όπως το τηλεφωνικό marketing ή το door to door έχουν περιοριστεί σημαντικά και έχουν υποκατασταθεί από νέες, προσαρμοσμένες στη νέα -ηλεκτρονική- εποχή. Διαπιστώνουμε ότι σημαντικό ποσοστό του κόσμου αναζητά και ασφαλίζεται πλέον απευθείας μέσω του διαδικτύου. Η άμεση πληροφόρηση που παρέχει το διαδίκτυο, η ταχύτητα μετάδοσης των πληροφοριών και κατ’ επέκταση ο κερδισμένος χρόνος, έχουν μεταστρέψει τις καταναλωτικές συνήθειες, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι αγοραστές να πραγματοποιούν την έρευνα αγοράς τους διαδικτυακά.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες, και όχι μόνο, αντιλαμβανόμενες την εξέλιξη της εποχής και τις διαμορφωνόμενες ανάγκες και απαιτήσεις, προχώρησαν στη δημιουργία πλατφόρμων προσφορών και σύγκρισης τιμών ασφαλιστικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να συγκρίνουν και να αγοράσουν άμεσα και συχνά φτηνά ένα ασφαλιστικό προϊόν. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ΑΛΛΑ που οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται πολλές φορές. Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου: δεν μπορεί να υποκατασταθεί, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε ένα ασφαλιστικό προϊόν, όπως είναι αυτό της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας. Η προσωπική επαφή και επικοινωνία είναι μείζονος σημασίας τόσο κατά την πώληση αυτής της υπηρεσίας όσο και κατά το after sales service. Η διαδικασία της ανάλυσης αναγκών και του σωστού αρχικού underwriting που πραγματοποιούνται από έναν επαγγελματία ασφαλιστικό σύμβουλο είναι καθοριστικά για τη σωστή ασφάλιση των υποψηφίων ασφαλισμένων με το κατάλληλο ασφαλιστήριο πρόγραμμα. Η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται ανάμεσα στα δύο μέρη και η διαπροσωπική επαφή καθ’όλη τη διάρκεια του ασφαλιστηρίου συμβολαίου παρέχουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη στους ασφαλισμένους που καμία ηλεκτρονική πλατφόρμα μπορεί να παρέχει από τη μόνη της.

Το ερώτημα που κλήθηκα να απαντήσω ως επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος ήταν το εξής: πώς μέσα σε αυτό το περιβάλλον και χωρίς να παραβιάζω την επαγγελματική φιλοσοφία μου θα καταφέρω να διαφοροποιηθώ, να επιτύχω και να επιβιώσω. Η απάντηση ήρθε: www.asfaleia-ygeias.com. Η ιδέα μετράει αρκετά χρόνια ζωής. Η υλοποίηση της και η αποτύπωση της επαγγελματικής μου φιλοσοφίας μετράει περίπου 5 χρόνια. Σκοπός μου είναι δώσω, κατά το δυνατό, όλη την απαραίτητη πληροφόρηση σχετικά με την ασφάλιση της υγείας και να ισχυροποιήσω τον ουσιαστικό ρόλο του ασφαλιστικού συμβούλου. Σίγουρα απαιτείται πολύς χρόνος και κόπος για να χαράξεις τη διαδρομή σου σε αχαρτογράφητα νερά. Ωστόσο η ικανοποίηση από την ενσάρκωση των ιδεών σου και η ανταπόκριση από άγνωστους μέχρι σήμερα υποψήφιους ασφαλισμένους, αποτελούν πυξίδα για το παρόν και το μέλλον.

Print Friendly, PDF & Email