H Black Friday, η μέρα που οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου σημειώνουν τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους, μόνο κατ’ ευφημισμό μπορεί να ονομαστεί «μαύρη».

Στην Ελλάδα η πρακτική των μεγάλων προσφορών εισήχθη για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να την εφαρμόζουν όλο και περισσότερες εταιρείες.

Η ιδιωτική ασφάλιση από το περσινό έτος έδειξε ότι δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την αθέμιτη πτώση των τιμών. Αδικαιολόγητα περιστατικά, που προσβάλλουν τον κλάδο και τους φορείς του αλλά και ταυτόχρονα καταπατούν το νομοθετικό Πλαίσιο, έκαναν και φέτος την εμφάνισή τους από ορισμένα κανάλια διανομής.

Η συμβολική πτώση των τιμών δε χωρά στον κλάδο, αφού μόνο ως ηθική προσβολή μπορεί να χαρακτηριστεί. Το ασφαλιστικό προϊόν δε διακινείται με τις ίδιες εμπορικές πολιτικές, όπως τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Δεν έχει ημερομηνία λήξης. Δεν δέχεται τιμολογιακά κίνητρα.

Η τιμή των ασφαλιστικών προγραμμάτων διαμορφώνεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και δε ξεπουλιέται στο βωμό του κέρδους. Και πάνω από όλα, μη ξεχνάμε ότι ένα ασφαλιστικό προϊόν στηρίζεται στο συναίσθημα, στην αίσθηση ασφάλειας και φροντίδας, πράγμα που το καθιστά ανήθικο να πωλείται με όρους μαζικής κατανάλωσης.

Μιλάμε για έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης των Ελλήνων Καταναλωτών. Μήπως όμως, τελικά, αυτή η έλλειψη συναντάται και στην άλλη πλευρά, σε κάποια δίκτυα διανομής; Και τέλος, η εποπτική αρχή πότε θα λάβει δράση για τις κατά συρροή παραβιάσεις του Νόμου 4583/18;

Αντωνόπουλος Αντώνης,

Δημοσιογραφικό Τμήμα Insurance Innovation

Print Friendly, PDF & Email