Σε νέο πρωταγωνιστή στην ελληνική αλλά και τη διεθνή ασφαλιστική αγορά φαίνεται ότι εξελίσσονται σταδιακά οι μικροασφαλίσεις (microinsurance), στο πλαίσιο των οποίων προσφέρονται ασφαλιστικές καλύψεις σε τιμές που μπορεί να είναι συγκρίσιμες με αυτές… μισού πακέτου τσιγάρων ημερησίως, κυρίως σε οικονομικά αδύναμες ομάδες πληθυσμού.

Στην Ελλάδα, όπου καταγράφονται έξι φορές λιγότερα ασφάλιστρα ανά κάτοικο και τέσσερις φορές μικρότερη ασφαλιστική δαπάνη επί του ΑΕΠ σε σχέση με την Ευρώπη, οι μικροασφαλίσεις εκτιμάται ότι θα διεκδικήσουν σημαντικό κομμάτι της πίτας, όπως προέκυψε από την ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου της «Interlife Ασφαλιστικής», Γιάννη Βοτσαρίδη, στο ανοιχτό κομμάτι της χτεσινής γενικής συνέλευσης της εταιρείας. Μάλιστα, εντός του 2017, η εταιρεία, που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου, ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει νέα πακέτα ασφαλιστικών καλύψεων, με ημερήσιο ασφάλιστρο της τάξης των 2,28-3 ευρώ.

«Με βάση πρόσφατη έρευνα, το 91% των Ελλήνων δηλώνει ότι η κοινωνική ασφάλιση δεν είναι επαρκής. Το 83% θεωρεί ότι τα ταμεία της κοινωνικής ασφάλισης δεν λειτουργούν προς το συμφέρον τους, ενώ το 99% υποστηρίζει ότι πρέπει να πραγματοποιηθούν διαρθρωτικές αλλαγές. Δεν εκμεταλλευόμαστε ώς κλάδος τη δυσαρέσκεια του κόσμου προς την κοινωνική ασφάλιση, ενώ θα έπρεπε να εχουμε εκπονήσει ειδικά προγράμματα αναλόγως των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών» σημείωσε ο κ.Βοτσαρίδης και πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της ασφαλιστικής βιομηχανίας στην ευρωπαϊκή αγορά πλησιάζουν τα 8,5 τρισ. ευρώ, ενώ στην Ελλάδα -όπου οι ασφάλειες έιναι ο μεγαλύτερος επενδυτής ως κλάδος στην αγορά ομολόγων- ανέρχονται σε 13 δισ. ευρώ. Η ετήσια παραγωγή ασφαλίστρων στη χώρα μας ανέρχεται σε 3,8 δισ. ευρώ και οι ελληνικές ασφαλιστικές παρέχουν αποζημιώσεις 2,4 δισ. ετησίως. Κατά τα λοιπά, το μέσο κατά κεφαλήν ασφάλιστρο στην Ευρώπη ανέρχεται σε 2.010 ευρώ, με μέση ασφαλιστική διείσδυση 7,4% του ΑΕΠ, ενώ στην Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 350 ευρώ και το 2% του ΑΕΠ.

44 ασφαλιστικές έκλεισαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα

«Το κράτος δεν φρόντισε να καλλιεργηθεί ασφαλιστική συνείδηση. Παράλληλα αύξησε τη φορολογία […] κι αντί να βοηθήσει τις εταιρείες να ξεπεράσουν τα οικονομικά τους προβλήματα, έκανε το μόνο πράγμα που μπορούσε τα τελευταία 40 χρόνια: να τις κλείσει. Σαράντα τέσσερις ασφαλιστικές εταιρείες εγκατέλειψαν την ενεργό δράση τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, συμπεριλαμβανομένων των δύο της International Life. Όλα δείχνουν ωστόσο ότι μπορούν να έρθουν καλύτερες μέρες στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, λόγω και του Solvency II» σημείωσε ο κ.Βοτσαρίδης.

Αναφερόμενος στο Microinsurance επισήμανε ότι η μικροασφάλιση αφορά ουσιαστικά καινοτόμα προϊόντα χαμηλού ασφαλίστρου. «Σήμερα 4 δισ. άνθρωποι στον πλανήτη έχουν εισόδημα κάτω από 4 δολάρια ημερησίως. Αυτό δημιουργεί μια σημαντική αγορά. Το 2015 είχαμε 263 εκατ. ασφαλισμένους με microinsurance παγκοσμίως. Στην Ελλάδα υπάρχει, αλλά δεν το έχουμε προβάλει σωστά. Με βάση έρευνα της KPMG, τα προϊόντα αυτά μπορούν να δώσουν ώθηση στην αγορά. Τα κέρδη είναι μικρά μεν, αλλά κάνεις διείσδυση σε πολύ μεγάλο πληθυσμό ανθρώπων κι ομάδες όπως μέλη συνεταιρισμών κι επαγγελματικών συλλόγων, ακόμη και σε ανέργους, των οποίων η ασφαλιστική κάλυψη θα εξασφαλίζεται με χορηγίες, οπότε με σωστή διαχείριση μπορείς να έχεις όφελος» εξήγησε ο κ.Βοτσαρίδης.

Αναφερόμενος στο πακέτο που η εταιρεία του θα βγάλει στην αγορά σημείωσε ότι αυτό συμπεριλαμβάνει έξι προϊόντα, με ημερήσιο ασφάλιστρο της τάξης των 2,28-3 ευρώ ημερησίως, με τα οποία παρέχεται κάλυψη υγείας, σύνταξη λόγω ατυχήματος, προστασία από ατυχήματα, ασφάλιση κατοικίας κι αυτοκινήτου, καθώς κι ένα νέο προϊόν που σύντομα θα παρουσιαστεί και αφορά τα παιδιά (KinderCare99, με 99 ευρώ). To πακέτο μάλιστα μπορεί να προσαρμοστεί αναλόγως των αναγκών κάθε πελάτη.

Στον ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό της Interlife έδωσε έμφαση κατά την ομιλία του ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Αθανάσιος Πρόιος, σημειώνοντας ότι οι 1730 συνεργάτες της-διαμεσολαβητές εξασφαλίζουν ότι σε ώρα ανάγκης στον ασφαλισμένο θα απαντήσει ένας άνθρωπος κι όχι ένα ρομπότ. Ο ίδιος καυτηρίασε το γεγονός ότι για πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, ο δυνάμει πελάτης είναι πιο σημαντικός από τον ασφαλισμένο, με αποτέλεσμα να καταναλώνονται περισσότεροι πόροι για πρόκτηση (διαφήμιση), παρά για εξυπηρέτηση. Ο κ.Πρόιος πρόσθεσε ότι η Interlife παρουσιάζει ισχυρούς δείκτες φερεγγυότητας (SCR 113% και MCR 396%) για το α’ τρίμηνο φέτος. Παράλληλα, κατατάσσεται στην πρώτη θέση, τα 10 τελευταία χρόνια, στο σύστημα φιλικού διακανονισμού, με μέσο χρόνο πληρωμής αποζημίωσης τις 3,1 ημέρες (από τη στιγμή της υποβολής των δικαιολογητικών) το 2016 (2,34 μέχρι στιγμής φέτος).

Πηγή: imerisia.gr